וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה: ב.מ.וו עם הנעה קדמית

ב.מ.וו מבצעת פניה דרמטית ותציג גרסת הנעה קדמית לרכב משפחתי קומפקטי היברידי בתערוכת פריס הקרובה. יתחרה בסגמנט של מרצדס B קלאס ויגיע לכבישים במהלך 2014

הופעת מכונית ב.מ.וו עם הנעה קדמית עלולה לקבל מימדים שליליים אם בחציון 2014 מועד עלייתה לכביש, היא תתגלה כאכזבה מרה. הבווארית (Bayerische Motoren Werke), שבכל שנותיה המודרניות ביססה את סימן ההיכר בזכות הנעה אחורית וחלוקת משקל אידאלית של 50-50 בין שני הסרנים, צריכה להוכיח שאחרי החיבור להיגוי מתוגבר חשמלית אפשר לבצע (גם) תפנית טכנולוגית חדה ולא להרוס את החגיגה לחובבי ההגה. אם הצליח להם בהנעה כפולה בסדרות אקס-דרייב, ולאור הניסיון עם מותג מיני מ-2001, מותר לחלום על המשך חיובי.

האקטיב טורר קונספט שתוצג בתערוכת פריס, היא מכונית משפחתית קומפקטית עם חמישה מקומות ישיבה. בהגדרתה, זוהי גרסה שתותאם להתחרות במרצדס B קלאס ופולקסווגן גולף פלוס בסגמנט המיניוואנים היוקרתיים (בחלקם). העיצוב ברובו מושפע מקווי המתאר של סדרה 1, וכן מחטיבת החשמליות של ב.מ.וו עם רמיזות בחזית למכונית הספורט ויז'ן. במידות הרשמיות שלה, היא מציעה בסיס גלגלים של 2.75 מ', אורך של 4.4 מ', רוחבה 1.84 מ' וגובה התקרה 1.56 מ'.

למרות שהנעה קדמית מתפרשת כחילול הקודש בב.מ.וו, יש בכך הרבה הגיון כשעוברים לפתח מכונית קומפקטית שזקוקה למרחבי פנים, קל וחומר כשנוצר הצורך להתקין בקרביה מערכת הנעה היברידית עם סוללות כבדות. המנוע ההיברידי של אקטיב טורר הוא 1.5 ל' טורבו מצויד שלושה צילינדרים בעל תפוקה של 135 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, עם סיוע של מנוע חשמלי שמוסיף עוד כ-70 כ"ס מוזן סוללות לי'תיום יון (הספק היברידי משוקלל של 190 כ"ס).

ב.מ.וו אקטיב טורר קונספט. אתר יצרן
ב.מ.וו אקטיב טורר קונספט/אתר יצרן

ידידותית לסביבה, אבל גם לנהג

לנהג תהיינה שלוש אפשרויות במצבי הנהיגה: נורמל (נוחות), ספורט וחסכון. המיפוי של המחשב משלב בנזין וחשמל ברוב שלבי הנסיעה, ולמעשה רק על פי פקודה מעניק "בוסט" קטן למנוע ומתיר משחק על טורים גבוהים. מנגד, מצב 'חסכון' נחלק לנהיגה חשמלית מלאה למרחק של 30 קילומטרים במהירות מוגבלת או כלאיים. נתונים אלה לא מעידים אגב שהאקטיב טורר תשעמם אתכם למוות: ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. תוסיפו לכך צריכת דלק ממוצעת של 40 ק"מ לליטר (יצרן), פליטת דו-תחמוצת פחמן של 60 גק"מ בלבד ואת ה-DNA של ב.מ.וו, ובהחלט יש סיבה לשמור על אופטימיות.

הויתור על הנעה אחורית והתקרה הגבוהה, כל המרכיבים שמעולם לא נוסו ב.ב.מ.וו ברמת ייצור של ממש, באים לידי ביטוי הן בעיצוב החיצוני והן בקבינה הרעיונית (שבדגם ייצור תעתיק את זו של סדרה 1 כנראה). כל אלה, אמורים לסייע למכונית להתברג היטב בפלח המיניוואנים הקומפקטיים וכאשר תהיינה מהדורות בנזין, דיזל וכן שבעה מושבים, ניתן יהיה לדעת אם לב.מ.וו יש עוד קלף מנצח ביד או שהיא תאלץ להתמודד מול ביקורת חריפה. מועד השיווק הרשמי מתוכנן לאמצע 2014 כאמור ועד אז, יש להם זמן להמציא שם ראוי למכונית מהפכנית.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב
מדברים על מכוניות בפורום הרכב שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully