לאחר שש שנים בלבד, ועל רקע מכירות מדשדשות, וולוו תוותר על שירותיה של הקופה הנאה והצעירה וולוו C30. ההחלטה לגנוז את הדגם התקבלה סופית בימים האחרונים בעקבות רצון קברניטי היצרן הסקנדיבי למתג את סדרת ה-V40 החדשה במרכז החטיבה, ואולי ממנה להפיק גרסת קופה חדשה בעתיד כיורשת לא ישירה.
הכתובת הייתה על הקיר יש אומרים, ולכן ההכרזה לא אחרה לבוא. וכך פרסמה השבוע בהודעתה הרשמית: "וולוו C30 הייתה מכונית דינאמית, מהנה לנהיגה ואשר סייעה לחברה להתחבר אל קהל נלהב של נהגים. היא תמכה בוולוו כמותג יוקרתי והביאה קבלות בתחום הביצועים. עם זאת, ובמבט קדימה, הגענו לנקודה שבה הוחלט להפסיק את ייצורה ולארגן את שורותיה של וולוו לדורות הבאים. לאור הפרידה, אנו ממליצים בחום לכל מי שמעוניין בגרסה אחרונה, לבחור במהדורת ה-250 לימיטד שתצא לאור בקרוב בהשראת דגמי ה-1800 הקלאסיים".
וולוו C30 פותחה על ידי וולוו ב-2005 על פלטפורמה משותפת לפורד ועלתה לבכורה רשמית בפריס כשנה לאחר מכן. היא צוידה במנעד מגוון של מנועים, החל מ-1.6 ל', 1.8 ל', וכלה ב-2.5 ל' חמישה צילינדרים טורבו ואפילו זכתה להתנסות בגרסה חשמלית של מותג דרייב-E שקטפה את פרס "המכונית הירוקה של השנה ב-2011". בתוך כך, הישג זה לא מנע את סגירת מיזם "דרייב-E" מפרופיל החברה בשנה האחרונה (בעיקר משיקולים אסטרטגיים).
מכירותיה של ה-C30 מעולם לא הרקיעו בשל התחרות העזה מצד ב.מ.וו ואודי, ובישראל נמכרה במספרים מעטים. הדגם שנמכר בארץ כיום הוא T5 שלאחר מתיחת הפנים ב-2010.
מבחן לוולוו C30
פורום הרכב הגדול בישראל
וולוו C30 הסוף
15.10.2012 / 8:10