צילום וידאו ועריכה: יצרן
מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמפיק 560 כ"ס, זה מה שתקבלו בחזית של עוד מפלצת חדשה שיוצאת משערי אודי. לחיה הזו קוראים RS7 וכפי שניתן להבין, זו גרסת הקצה של מכונית הקופה 5 דלתות של אודי, ה-A7. רק לפני חודשים אחדים נהגנו לראשונה בגרסת ה-S, שלה "רק" 420 כ"ס, וכעת כאמור, חגיגת התאוצות הופכת לסוערת בהרבה.
המנוע כאמור מפיק 560 כ"ס והוא עושה זאת בתחום שבין 5,700 ל-6,700 סל"ד וגם 71.3 קג"מ ברצועה שטוחה לגמרי החל מ-1,750 סל"ד ועד 5,500 סל"ד. אודי מיקמו את שסתומי הפליטה משני ראשי המנוע (תצורת V) בצד הפנימי של ה-V, כך שהדרך שיש לגזים הנפלטים מהמנוע אל צמד מגדשי הטורבו, קצרה מאוד. שני המגדשים דוחסים למנוע בתמורה 1.2 באר של לחץ אוויר בשיא ויחד עם שני מצנני ביניים, מסייעים ביצירת התפוקה הגבוהה.
הנאה כפולה
את הכוח האודי הזו מעבירה לכל ארבעת הגלגלים (60 אחוז לאחור, 40 אחוז לפנים) דרך תיבת טיפטרוניק שהותאמה במיוחד עבורה (לא כפולת מצמדים) ורמיסת הדוושה בעמידה תזניק אותה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד ומשם למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. זאת כמובן אם לא תתעקשו להסיר את המגבלה שמונעת מכם להגשים מהירות מרבית של 305 קמ"ש.
בדומה לשאר המכוניות החזקות בקונצרן, גם ה-RS7 לא שוכחת לדאוג לסביבה, אם אפשר לכנות זאת כך. אודי מספרים שלמרות כל סערת הסוסים הזו, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.2 ק"מ לליטר ואת זאת היא משיגה על ידי כיבוי צילינדרים 2,3,5 ו-8 בנסיעה רגועה.
בנוסף אפשר למצוא בה חישוקי 20 אינטש או 21 כאופציה כדי לאכלס בתוכם בלמים גדולים (390 מ"מ) וחזקים בהתאם, יש מתג שמשנה בעזרת פרפרים את עצמת הסאונד של האגזוז, מתלי אוויר ספורטיביים וכמובן רשימה ארוכה של אבזור לבחירה בתא הנוסעים. האם היא תגיע גם אלינו?
עוד על אודי בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים חשובים
"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל