לא בכל יום עולם הדו-גלגלי מגיע למעמד שכזה. למעשה, רק אחת לשנתיים שלוש, אנו עדים למהלך חשוב שעלול להיות גורלי כל כך עבור יצרנית אחת. במסגרת תערוכת קלן, חושפת ב.מ.וו את האופנוע שרבות דובר בו וציפינו ארוכות לחדשות מכיוונו - ה-R 1200 GS החדש.
אופנוע זה עד כה, ממשיך להחזיק זה שנים רבות בראש טבלת המכירות העולמית (יותר מ-170 אלף יחידות), כשהמקום השני רחוק ממנו מאוד. אולם, גם סוסים מנצחים צריך לעדכן, גם משום שהתחרות גוברת וגם משום שהטכנולוגיה הנוכחית כבר אינה הולמת את הדרישות המחמירות לזיהום האוויר. במקרה של אופנוע פופולארי כל כך, העדכון עלול להתגלות כגורלי עבורו ועבור היצרנית - "האם הלקוחות יאהבו את השינוי?" זו השאלה הגדולה.
לכן, לצד שמירה על המבנה המסורתי שרבים למדו לאהוב, עבר האופנוע מסכת עדכונים שאמורים להספיק לו, כך מקווים בב.מ.וו, כדי להישאר תחרותי ומושך עבור מספר רב כל כך של לקוחות. דגם 2013 שמר אמנם על מנוע הבוקסר בנפח 1.2 ליטר (1,170 סמ"ק), אך כעת נעזר גם בקירור נוזל בנוסף לקירור האוויר לצילינדרים ובדרך גם ההספק עלה מ-110 כ"ס לכדי 125 כ"ס ב-7,700 סל"ד וגם המומנט עומד כעת על 12.7 קג"מ ב-6,500 סל"ד. משקלו של ה-GS החדש, 238 ק"ג - 9 קילוגרמים יותר מהדור היוצא.
לצד העליה בהספק, המערכת האלקטרונית של ה-GS תעמיד לרשות הרוכב חמישה מצבי רכיבה, בהתאם לאופנה הנוכחית. אלה יכללו מצבי רכיבה: גשם, כביש, ספורט, אנדורו ואנדורו פרו, שכל אחד מהם לא רק משנה את תפוקת המנוע ויחס העבודה של המצערת, אלא גם את אופן שיכוך המתלים החדשים שגם הם מבוקרי מחשב. בקצותיהם תמצאו כעת צמיגים גדולים יותר במידות 120/70 R19 מלפנים ו-170/60 R17 מאחור וגם הבלמים שודרגו לקאליפרים מונובלוק רדיאליים של ברמבו מלפנים וגם דיסק הבלימה מאחור הוגדל בהתאם (276 מ"מ במקום 265 מ"מ). שינויי העיצוב מתבקשים כמובן, אך הם נעשים רק לשם ליטוש המראה ופחות משם המהפכות. השינוי העיקרי יעמיד בפני הלקוח הפוטנציאלי את האפשרות לבחור בנורות לד בחזית במקום פנסי ההאלוגן המקוריים, אך לא מעבר לכך.
ה-R 1200 GS החדש יגיע לישראל עד אמצע שנת 2013, אך טרם נקבע מחירו.
במקביל לחשיפה העולמית של ה-R 1200 GS, מודיעה דלק מוטורס, יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל על התחלת השיווק הרשמית של צמד הקטנועים של החברה, ה-C600 ספורט וה-C650 GT. שני קטנועים אלה, המיועדים האחד לשימוש ספורטיבי והשני לשימוש תיורי, מצוידים במנוע בנזין עם שני צילינדרים בנפח 647 סמ"ק שמפיק 60 כ"ס וזה משודך לתיבת הילוכים רציפה (ווריאטור).
מחירי הקטנועים החדשים נקבעו על 77,600 שקל לדגם C 600 SPORT ו-80,600 שקל לדגם ה- C 650 GT ומרווח הטיפולים בהם עומד על 10,000 ק"מ.
עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב
כאן תמצאו מבחן לאופנוע והקטנוע הבא שלכם
ממשיכים לדבר על אופנועים בפורום הרכב של וואלה!
"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל