וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: קטנועים של ב.מ.וו C600 ספורט ו-C650GT

ב.מ.וו חוזרת לשווק קטנועים, אך (בינתיים) רק בליגה העליונה עם מנועים גדולים. האם הם טובים מספיק כדי להביס את ימאהה T-מקס ושאר וותיקי השוק? טסנו למדריד כדי לגלות

אתר יצרן

צילום וידאו: יצרן
צילום סטילס: יצרן

אנחנו יודעים, הסיבה העיקרית לשמה רבים מכם הקליקו על האייטם הזה, היא כדי לדעת האם ב.מ.וו הצליחה לייצר קטנוע שיכול להתחרות בימאהה טימקס הספורטיבי. גם ב.מ.וו יודעים את זה. אבל האם הקטנוע הגרמני הזה יוכל לשבור את ההגמוניה של המתחרה היפני הפופולארי ולעמוד זקוף מול הקטנועים הגדולים האחרים כמו הבורגמן של סוזוקי והאינטגרה של הונדה שיושק בקרוב בישראל? ובכן, לפחות על פי דף הנתונים וההצהרות של החברה הבווארית, התשובה שלהם היא לא רק כן, אלא שיש לנו כאן עסק עם הטימקס קילר ואולי עם הקטנוע המרשים ביותר כיום.

אולם, את ההצהרות שמנו בצד (מנגינות מלחמה שכאלה שמענו גם מג'ילרה עת השיקו את ה-GP800 - וראו איפה זה ואיפה הטימקס היום מבחינת המכירות), עלינו על טיסה ישירה למדריד, התארחנו בחדר מלון שנראה כמו אזור המגורים ב-USS אנטרפרייז ושעטנו על כבישיה הצדדיים של ספרד כדי לעמוד על טיבם של צמד הקטנועים החדשים של ב.מ.וו. ה- C600 ספורט ו-C650GT.

השקת קטנועי ב.מ.וו C 600 ספורט. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 600 ספורט/אתר יצרן

מסורת של הפתעות

עוד לפני שבכלל מסובבים את הסוויטש על גבי אחד מהקטנועים, אי אפשר שלא לתת לב.מ.וו את הקרדיט המתאים לנוכח הפריצה קדימה באיכות כליה הדו-גלגליים. קביעת רף חדש בעזרת ה-S1000RR בקטגוריית הליטר הספורטיביים וכן עם אופנועי התיור הגדולים החדשים בעלי מנועי ה-1,600 סמ"ק (GT ו-GTL).

אולם האם הפריצה קדימה נכונה גם במקרה שלפנינו המבטא חזרה לשוק הקטנועים? הניסיון הראשון של היצרנית הבווארית עם ה-C1, הקטנוע המקורה שלא הצריך חבישת קסדה, היה לכישלון חרוץ מבחינת מכירות וניסיון מר שכזה, איש לא יכול היה לשכוח בחטיבה הדו-גלגלית של ב.מ.וו.

ואז, כשניצבים מול שני הקטנועים החדשים, התחושה לא החלטית עדיין. למרות ששניהם נשענים על אותם מכללים ונעזרים באותה חשיבה הנדסית מתקדמת (נרחיב על כך בהמשך), הם תוכננו להראות שונים באופן מוחשי זה מזה לצורך פניה לקהלים שונים. שניהם לכל הפחות מעניינים למראה, אך לטעמנו, האחד (ספורט) נראה טוב (ממש טוב) והשני פחות (ה-GT).

השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT/אתר יצרן

תאומים לא זהים

ה-C600, האח הספורטיבי מבין השניים, הוא זה שלקח את הגנים הטובים בכל הקשור למראה, לפחות בלידת התאומים הזו. הוא נראה רזה, חד ואגרסיבי. חזיתו צנומה עם צמד יחידות תאורה קטנות ומופרדות בעזרת חיפוי שחור, הפרופיל שלו תוקפני ומינימליסטי ובמבט מאחור מוצאים זנב מורם, צר ונאה מאוד.

ה-C650GT הוא הדגם התיורי מבין השניים ומבחינת העיצוב, מתכנניו התקינו בו מספר רב יותר של משטחי פלסטיק ושאר פנלים שמנסים מחד להעניק לו מראה יוקרתי יותר, אך גם אופי בוגר. לטעמנו, זה מצליח חלקית בלבד, משום שהתוצאה אמנם מודרנית בעיצובה, אך לא בהכרח תקלע לכל הטעמים. ה-GT מוסיף לחבילה גם מושב נמוך יותר ב-3 סנטימטרים וכידון גבוה יותר, מושב מורכבת רחב למדי ומדרכי רגליים מלאים (רגליות מאחור בדגם הספורט). גם רשימת האבזור בו ארוכה מעט יותר ובנוסף לחימום הידיות והמושבים (שניהם), הוא מציע משקף מתכוונן חשמלית (עובד מצוין), תא מטען גדול ועוד.

אולם, עוד לפני שפוצחים ברכיבה, הביקורת הראשונה מקדימה להופיע וזו, באופן מפתיע, קשורה לאיכות ולגימור של צמד קטנועים אלה. הופתענו לגלות בשניהם פישולי הרכבה תמוהים וכלל לא מעטים במספרם. אמנם דגם הספורט פחות סובל מכך בשל היותו מורכב מפחות פנלים פלסטיים, אך המצב לא מעודד.

זה כולל פתחי אחסון (משני צדי הכידון) שמרגישים רופפים מדי, חיבורי פלסטיק מאוד לא אחידים בסביבת הכידון, גומיות מדרכי רגליים שנושרות כי לא הודבקו כהלכה למקומם, ערב רב של ברגים חשופים, ציר קטנטן שמחבר את המושב לגוף באופן עדין מדי ועוד. יכולנו להמשיך למנות כאלה עוד ועוד, אך אנו מקווים שב.מ.וו תתקן את הפשלות האלה שהתגלו בדגמי הקדם ייצור בכלים שיגיעו ללקוחות. לפחות כך הם מבטיחים, אז חובת ההוכחה היא עליהם.

השקת קטנועי ב.מ.וו C 600 ספורט. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 600 ספורט/אתר יצרן

להתניע ולטוס

ההתמקמות במושב הרוכב קלה בשני הדגמים, כאשר הדגם התיורי (C 650 GT) מציע מושב רחב ונמוך לצד כידון מוגבה. לעומתו הדגם הספורטיבי (C 600 Sport) מציע תנוחת רכיבה גבוהה יותר עם כידון נמוך יחסית - תנוחה ספורטיבית יותר וגם המועדפת עלינו.

הנעת שני הכלים מלווה בוויברציה קלה שמקורה בתזמון הצתה של 270 מעלות (במקום 180 מעלות הרמוניות) ממש כמו במנוע הימאהה R1 למשל, כדי, לדברי ב.מ.וו, לשפר את העברת 60 הסוסים ממנוע הטווין המקבילי השוכב (650 סמ"ק בשני הדגמים) אל הווריאטור ומשם אל הגלגל האחורי, דרך מתלה אחורי ייחודי (עם בולם אופקי). זה מכיל את שרשרת ההינע ששוחה בתוך שמן (מאריך את חייה ומפחית תחזוקה) ולמעשה מונע את שקיעת המתלה בזמן האצה.

פתיחת מצערת בנדיבות מעמידה, ממריצה את המנוע אל שיא המומנט ומייצרת האצה נחושה, אך לא חדה ומסעירה במטרים הראשונים ורק אחריהם, המנוע משגר את כל אונו ומייצר תאוצה מוחשית שלא עוצרת גם כשמד המהירות מראה 170 קמ"ש. אנשי ב.מ.וו מסבירים את הבחירה בתגובה זו בכך שכך נשמר האיזון הדק שבין תאוצה יעילה לבלאי שעלול להיגרם לווריאטור כתוצאה מתאוצות חזקות מדי, אם כי יתכן ובעתיד תוצע ערכת שיפורים עבור הרוכבים שרוצים אפילו יותר. ולמרות זאת ומבלי שרכבנו עדיין על הטימקס החדש, הקטנועים החדשים של ב.מ.וו מרגישים מהירים מכל הקטנועים הגדולים שעברו תחת ידנו עד היום.

המנוע החדש מרגיש חי ותגובתי מאוד, גם בעזרת הווריאטור המדויק ולמרות החשש שבשל הכוח הרב תגבר צריכת הדלק, הרי שגם כאן ישנה בשורה. ביום הרכיבה העירונית שלנו עם שני הדגמים עמדה הצריכה על 19 קילומטרים לכל ליטר וביום השני שהוקדש ברובו לרכיבה ספורטיבית בכבישים הרריים ולאוטוסטראדות, השתפרה הצריכה לכדי 22 קילומטרים לכל ליטר דלק. זה אומר שעם מכל בנפח 16 ליטרים, גם טווח הרכיבה גדול מאוד (הנוחות שמציעים שני המושבים גם תואמים את טווח זה).

השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT/אתר יצרן

התנהגות מופתית, נוחות מצוינת

הכבישים המסולסלים שברובם גם מרוצפים באספלט אוחז במיוחד, גרמו לחיוך להתרחב בתוך הקסדה. אנשי ב.מ.וו אולי חסכו קצת על איכות הגימור בדגמי הקדם ייצור, אבל בכל הקשור ליכולות הכביש, הם ממש התעלו על עצמם ואולי גם מעל המתחרים. זה מתחיל בשלדה חדישה וחזקה, שמאכלסת מנוע שוכב וכמעט אופקי לחלוטין גם בחיבור לווריאטור, מה שיוצר מרכז כובד נמוך במיוחד, התקינו מתלים מתקדמים בדמות מזלג הפוך (!) מלפנים וזרוע אחורית חד צדית מאחור עם בולם אופקי.

התוצאה, גם הדגם הספורט וגם בדגם התיור, הם קטנועים שמרגישים יותר כמו אופנועים של ממש. החדות שבהיגוי שנובעת ממרכז הכובד הנמוך (הדבר מוחשי ביותר), יצרו קטנוע שניתן להפליק מצד אחד לאחר, כאילו היה מדובר באופנוע סופרספורט 600 סמ"ק. כשהכוח זמין והכלי שמח כל כך לשתף פעולה עם הרוכב, זה כיף, זה מהנה ובכבישים הנכונים גם מסעיר. כל זאת ועוד לא הזכרנו בכלל את הבלמים המצוינים של שני הקטנועים. בעוד מערכת ה-ABS לא ממהרת להתערב (נכנסת בדיוק בזמן ובדיוק מעולה), עצמת הבלימה גבוהה במיוחד, גבוהה בהרבה מהמוכר לנו בעולם הקטנועים. הגיאומטריה המיוחדת של שלדת הקטנועים האלה, מאפשרת לרוכב גם לרכב באופן ספורטיבי קיצוני, לבלום לעומק פניות ואפילו במהלכן מבלי שהקטנועים האלה יתיישרו, יתרוממו או אף יסטו במילימטר אחד מהקו אותו תכננתם במקור. פשוט פנטסטי.

למרום שמתלי השניים מכוילים על הצד הקשיח יותר של הסקאלה, הם מצליחים לבודד את הרוכבים עליהם מרוב שיבושי הדרכים (וכבישי ספרד מלאים בהם) ורק באמפים גבוהים וחדים מצליחים לפרוץ את הבידוד הזה. צמד הקטנועים מסתדרים לא רע ברחובות העיר, כשדגם הספורט מוביל שם (וגם בקטעי הרכיבה הספורטיביים כמובן) בזכות תנוחת הרכיבה הקרבית יותר. אם כי, כצפוי, מושבו של דגם התיור היה לנוח יותר ברכיבה ממושכת (רך וסופג יותר) בשיוט נינוח באוטוסטראדה וברכיבה בזוג (יש משענות מובנות וכן ידיות אחיזה גדולות).

עוד אהבנו את האבזור העשיר שכולל משקף מתכוונן חשמלית ב-GT וידנית בספורט (פעולה כמעט בלתי אפשרית בזמן רכיבה) ומסיט מצוין את הרוח מסביב לרוכב, את החימום לידיות ולזוג המושבים (בטח בזמן צינת הבוקר בספרד), את לוח המחוונים העשיר באינפורמציה, את בלם החניה האוטומטי שמופעל ברגע שמרודים את רגלית הצד ואת נדיבות הנפח בתאי האחסון (קטן יותר בספורט ולכן מציע תא מתקפל לאחסון בזמן חניה בלבד).

השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT/אתר יצרן

77 אלף שקל לספורטיבי, 79 אלף לתיורי

מחירם של הקטנועים החדשים של ב.מ.וו תחרותי מאוד בשוק הבכיר של הקטנועים הגדולים. אין ספק שעל הכוונת נמצא הטימקס של ימאהה (כ-75 אלף שקל) ובהתאם למחיר באירופה ומדיניות התמחור של ב.מ.וו, צמד הקטנועים קרים באלפי שקלים בודדים ביחס לטימקס. האם יש לכך צידוק? על שאלה זו נוכל לענות רק לאחר שנרכב (בקרוב) על הטימקס 530 החדש ואולי אף נערוך מבחן משווה למתחרים בקטגוריה הבכירה והמתחדשת לכשאלה יגיעו בקרוב לישראל.

עד אז, גילינו קטנועים מתקדמים מאוד טכנולוגית, מהירים, מהנים באופן קיצוני לרכיבה ובעיקר מגוונים - הם פונים גם ללקוחות הספורטיביים וגם לאלה שרוצים לקחת את האישה פלוס ציוד ולרכב בכיף לחופשה באילת. לטובת המתיירים, ב.מ.וו תציע גם ציוד נלווה כמו מזוודות צד וכו' להגברת היעילות.

אהבנו: התנהגות, בלמים, מנוע, עיצוב בדגם הספורט, נוחות בדגם הטורינג, צריכת דלק
פחות אהבנו: איכות גימור בדגמי הקדם ייצור
סיכום: ב.מ.וו שוב נותנים בראש

עוד מבחני דו-גלגלי והשקות בוואלה! רכב

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT. אתר יצרן
השקת קטנועי ב.מ.וו C 650 GT/אתר יצרן

על הצד הטכני:

מנוע: טווין מקבילי, 647 סמ"ק, קירור מים
הספק: 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד
תיבה: רציפה CVT
שלדה: אלומיניום
מתלה אחורי: זרוע חד צדית, מהלך 115 מ"מ, בולם אופקי
מתלה קדמי: מזלג הפוך, מהלך 115 מ"מ
בלם קדמי: צמד דיסקים 270 מ"מ, קאליפר ניסין 2 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד 270 מ"מ, קאליפר ניסין 2 בוכנות
ABS: יש
צמיג קדמי: 120/70 R15
צמיג אחורי: 160/60 R15
אורך: 215.5 ס"מ ספורט, 221.8 GT
רוחב: 79 ס"מ ספורט, 82.2 GT
גובה מושב: 81 ס"מ ספורט, 78 GT
משקל: 249 ק"ג ספורט, 261 ק"ג GT
מכל דלק: 16 ליטר
100-0: 7.1 שניות ספורט, 7.5 שניות GT
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
מרווח טיפולים: 10,000 ק"מ
אחריות: שנתיים

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully