וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: מיצובישי אאוטלנדר החדש

10.2.2013 / 9:00

הוא שינה עיצוב, הפחית משקל, הקטין מנוע ואת צריכת הדלק ובעצם הפך למיניוואן. מיצובישי אאוטלנדר החדש במבחן מהחיים

צילום: עידו שחם בימוי ועריכה: בת גולן

מיניוואנים הם כלי רכב מבאסים. לא בגלל השימושיות המדהימה שלהם והיעילות, להיפך, אלא בגלל שהם משתמשים בכך כתירוץ פרקטי כנגד הטענות שהם משעממים למראה, חסרי כל ברק ומיד מסגירים את ההם שמאחורי ההגה ומתייגים אותם כמחליפי טיטולים עסוקים שוויתרו על הכל, כולל על הנסיעה ברכב מגניב יותר למען הדור הבא.

אבל השנים האחרונות, יותר ויותר כלי רכב שונים וחריגים ממלאים את הכבישים - רכבי ה'כאילו כזה'. כלי רכב כאילו קופה עם 4 דלתות, סטיישנים כאילו ספורטיביים-קופה (שוטינג ברייק) וכמובן רכבי הכאילו שטח אליהם משתייך מיצובישי אאוטלדר ועוד רבים אחרים.

זהו אחד משווקי הרכב המבוקשים בישראל שבו אפשר למצוא שורה ארוכה של מתחרים שגונבים זה מזה את ההובלה – יונדאי ix35, קיה ספורטאז', מאזדה cx5 ועוד רבים אחרים. כל אחד מביא את ה'קטע' שלו מצד אחר והפעם אספנו את האאוטלנדר החדש שהגיע ממש לאחרונה לישראל כדי לראות מה הוא שינה לעומת דורו הקודם ומה הוא מציע בקרב עליכם בעצם.

כבר לא נראה כמו איבולושן

מיצובישי העבירו את האאוטלנדר שלהם מסכת ארוכה של שדרוגים שכוללים השתלת מנוע חדש וידידותי בהרבה לארנק, שינו את תא הנוסעים, השילו כ-100 ק"ג מהמשקל הכללי (1,450 ק"ג) ועוד, כאשר בשינוי הראשון מבחינים מיד - העיצוב.

האאוטלנדר הקודם נראה טוב לטעמנו. אולי אפילו טוב יותר מזה החדש, שאיבד בדרך את גריל האיבולושן הגדול ונעשה דומה יותר לאח התאום מהעבר בסיטרואן. האאוטלנדר החדש נראה מרוכך בהרבה. מעודן יותר. יש אמנם קפלים בקווי הדלתות ויחידות תאורה מודרניות, אבל הוא כבר לא נראה תוקפני כבעבר. הוא שינה את עורו מדוברמן רזה וגבוה לגולדן רטריבר שרודף אחרי גלילי נייר טואלט.

תא נוסעים מחבק ואיכותי

שינוי גדול וחיובי מגלים ברגע שפותחים את הדלתות. ראשית, כל אחד שהספיק לחוות בעברו את האאוטלנדר הקודם ישיב לב לעיצוב המוצלח יותר בדור החדש וכמובן לשיפור המשמעותי בכל הקשור לאיכות הכללית, הגימור והירידה לפרטים. הדשבורד מורכב ברובו מחומר רך ונעים למגע, המושבים, גם בגרסה הזולה בה הם לובשים בד ולא עור, רכים ונעימים וקשה אם בכלל למצוא פקשושי הרכבה.

שנית, את היעילות של תא הנוסעים שלו, רק בעלי משפחות יוכלו להעריך. הגרסה שניתנה לנו למבחן מציעה 7 מושבים כשבפועל, כולם ניתנים לשימוש. בשורה הראשונה מוצאים מרחב נדיב מאוד לכל ממד - לרגליים, לראש וגם לרוחב כמובן (ניתן לבטל את כרית האוויר הקדמית להושבת ילד). בשורת המושבים האמצעית היושבת על מסילה ניתן לקבוע גם את המרחב לברכיים (בעיקר בהתחשב אם שורת המושבים השלישית מאוכלסת) וגם את זווית המשענת ואנחנו הצלחנו להושיב שם גם שלושה מבוגרים וגם שלושה ילדים במושבי בטיחות. המושב האחורי מחולק לשניים בעצם ובכל אחד מהם ניתן להושיב גם מבוגר, או לקפלם אל רצפת תא המטען לקבלת נפח הטענה גבוה מאוד. בקיצור, מדובר כאן במיניוואן יעיל מאוד, בתחפושת של רכב פנאי. עם זאת, שני דברים הפריעו לנו - הגישה אל שורת המושבים השלישית מצריכה קצת אקרובטיקה ושנית, את משענות שורת המושבים האמצעית לא ניתן להשכיב לגמרי לטובת הגדלת חלל ההטענה.

רכב המבחן הגיע כאמור עם 7 מושבים ועם רמת אבזור אינסטייל הבסיסית שבהיצע, אך כבר שם היא כוללת מערכת שמע עם חיבורי בלו-טות', USB ו-AUX, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש, תאורה ומגבים אוטומטיים, חלונות כהים מאחור, תפעול מההגה למערכת השמע, בקרת שיוט ומחשב דרך מתקדם, אך עם הנעה אל הגלגלים הקדמיים בלבד. האאוטלנדר החדש הצליח להשיג ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מבחן מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

לא חלש, כן חסכוני

כבר לא צריך להשלים עם העובדה שכדי להסיע את המשפחה בכלי רכב גדול ממדים, צריך לקרוע את הארנק עם צריכת דלק מקוממת. האאוטלנדר החדש קיבל מנוע מתקדם יותר בהרבה מקודמו כשמנפח של 2.0 ליטר בלבד, הוא מפיק 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-19.9 קג"מ ב-4,100 סל"ד. על פניו, בהחלט לא משהו לספר עליו לחבר'ה בשיחת סלון, בטח לא כשהסוסים האלה צריכים לעבור לכביש דרך תיבת הילוכים רציפה. אבל בפועל, המצב בכלל לא נורא.

מנוע הבנזין באמת קטן נפח והעדר מומנט מסל"ד רצפתי היה משפר מאוד את התחושה, אבל המנוע הזה התגלה כחלק ושקט ובעיקר חי ונמרץ כשהסוסים שבו נקראים לדגל. ההאצה ל-100 קמ"ש מעמידה אינה מהירה במיוחד עם 12.4 שניות כדי להשלים את המלאכה, אבל האצה מ-80 ל-120 קמ"ש המדמה עקיפה, נמשכת 8 שניות בלבד.

תיבת ההילוכים הנה רציפה, כך שהיא כל העת מתאימה את יחס ההעברה בהתאם לדרישות הכוח וסל"ד המנוע, אך גם ניתן לברור בין שישה יחסי העברה קבועים בה באמצעות מנופים מאחורי ההגה וגם זו אינה מעבירה את התחושה האופיינית של המצמד המחליק - אלא אופי פעולה קונבנציונלי בהרבה.

השילוב הזה יחד עם היכולת לכבות את המנוע בעמידה ברמזורים למשל, גורמת לאאוטלנדר להיות חסכוני למדי. במבחן שלנו גילינו שצריכה של 12 קילומטרים לליטר זה אמנם יפה לרכב בגודלו, אבל ממש מרשים כשנתון זה מושג בנסיעה עירונית רגועה. בשיוט על כביש 6 אפשר גם להשיג 14-15 ק"מ לליטר כשהממוצע שלנו בשימוש יומיומי עמד על 13 ק"מ לליטר (כשמת ה-ECO לחוץ - ממתן את תגובות המנוע לחיסכון נוסף. תרומה של כ-1 ק"מ לליטר נוסף מאשר בלעדיו). תנאי נהיגה כבדים, עם רגל ימין לא סלחנית ועומס מלא ברכב דרדרו את נתון זה לכדי 8 קילומטרים לליטר. עדיין, יתכן והאאוטלנדר החדש יהיה לקרוסאובר החסכוני ביותר בקבוצתו.

נוח, לא ספורטיבי ולא לשטח

חישוקי ה-16 אינטש נראים קטנים עליו וזה קצת מבאס, אבל מסביבם מלופפים צמיגים בעלי דופן גבוהה במיוחד (215/70 R16) שמסייעים בספיגת המהלומות מהכביש. מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא רכב נוח לנסיעה. המתלים שלו רכים, אך מרוסנים והוא מצליח לספוג את מרבית תחלואי הכביש באופן שיוצר נסיעה רגועה בכל תוואי דרך.

האאוטלנדר נהנה משיוטים רגועים וממושכים ומתנאים אורבניים, אבל מעדיף שלא יאתגרו אותו יתר על המידה בכבישים מפותלים. הוא מיד משדר לאוחז בהגה תחושה באין התחושה שכדאי לוותר על חלומות נהיגת ראלי ולחזור לשפיות. אותם צמיגים גבוהי דופן ומתלים רכים גורמים לו לרכון ולהימרח כשבכל זאת מעיזים וממהרים איתו בקטעים מסולסלים וההגה מתגלה כאחד המנותקים והמעורפלים שפגשנו לאחרונה. עד כדי כך שאנו תוהים אם זה שתכנן אותו אי פעם גם זכה להשתמש בו (או בהגה בכלל), ובכל מקרה שכדאי לו לשקול הסבה מקצועית.

טוב אולי החמרנו מעט עם ההגה - הוא אמנם חסר תחושה, קל מדי ומעורפל תחת עומס, אבל הוא מקל מאוד על מלאכת התמרון בעיר הצפופה והנהגת המזדמנת שלנו כלל לא הבינה על מה אנחנו מדברים. על ירידה לשטח כדאי לוותר עם גרסה זו שמעבירה את הכוח רק אל הגלגלים הקדמיים, אך גם גרסת ההנעה הכפולה מיועדת בעיקר לתנאי נהיגה חלקים או שבילים כבושים ולא מעבר לכך.

מבחן מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

שווה 170 אלף שקל?

בשבועות הבודדים שבהן החל שיווק האאוטלנדר החדש, נראה שמיצובישי חוזרים אל התחרות, שכן זה כבר רשם לזכותו מאות מסירות עם התחלת השנה. יש סיבה טובה לכך - ראשית, למרות ההיעדרות הממושכת של מיצובישי מהשוק המקומי, נראה שעוד רבים זוכרים חסד למותג ושנית, האאוטלנדר החדש מצליח לגרוף לזכותו נקודות חיוביות רבות שגורמות לו להראות כעסקה מצוינת.

170 אלף שקלים קונים כאן רכב שימושי מאוד עם 7 מושבים אמתיים - מה שמרבית מתחריו לא מציעים, הוא התגלה כחסכוני מאוד ביחס לגודלו, הוא מאובזר מאוד כבר ברמת הבסיס וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק עוזר בשיפור תחושת הביטחון ובהרגעת המצפון.

את מיצובישי אאוטלנדר החדש לא השבנו אל היבואן בגמר המבחן הסטנדרטי, אלא החלטנו להשאירו אצלנו לטובת עריכת מבחן ארוך טווח לרכב זה אשר ימשך חודשים ארוכים. כמו בכלי הרכב הרבים האחרים להם ערכנו מבחן ארוך שכזה, גם הוא ישמש אותנו ביומיום ויידרש להגיע לקצות יכולותיו במשך תקופה ארוכה. כל שעליכם יהיה לעשות כדי לגלות כיצד הוא מתמודד עם המבחן המחייב, הוא לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו כאן בוואלה! רכב.


עוד על מיצובישי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully