וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט 500X החדשה. הכי יפה בעיר

14.7.2015 / 8:49

פיאט 500X החדשה מביאה את החברה לתחרות בקבוצת ה'כאילו-קרוסאוברים' עם עיצוב יפיפה, תא נוסעים איכותי, תחושה מוצקה ואבזור עשיר. שתי בעיות עלולות למנוע ממנה להגשים את הפוטנציאל

מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
פיאט 500X החדשה. קרוסאובר מעוצב וכובש/קובי ליאני
האיטלקים ידעו שאסור להם לפשל בכל הקשור לאיכות והם לא פישלו

לפני כמעט עשור, ה-500 של פיאט נראתה כמו בדיחה מוצלחת, כשנחשפה לעולם. מבין כל הרעיונות שנשמעו מהיצרנית האיטלקייה בשנותיה הקשות, זה היה שיא השיאים. אבל איש לא שער שממכונית אזוטרית, ה-500 תהפוך למובילת הקבוצה ולבסיס אופנתי ורעיוני לכל כך הרבה מכוניות בחברה. איטליה מוצפת ב-500תים בעיצובים מקוריים והמכונית האופנתית נשארה כזו במשך תקופה ארוכה והפכה להיות החברה הטובה ביותר של האישה. כמעט. אחרי היהלומים.

מאז ה-500 קיבלה שלל דגמים - פתוח, מוארך, מיניוואן ועכשיו מגיע תורו של הדגם החמישי שיכול להיות אחד המבוקשים שבהם. דגם ה-X. 500X החדש בא כדי לאפשר לפיאט להתחרות בקרב הקבוצה הצומחת ביותר - הקרוסאוברים, ומאחר והתחרות שם עזה כל כך, האיטלקים ידעו שאסור להם לפשל בכל הקשור לאיכות והם לא פישלו. אז יצאנו למבחן על כבישי ישראל כדי לראות מה יש לאיטלקי החדש בשכונה להציע בין שלל קוריאנים ויפנים.

מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיאט 500X. יולי 2015/קובי ליאני

הכי יפה בעיר

"זו המכונית מהפרסומת של הויאגרה" אמרו זה לזה שני אנשים כשעצרנו בסופה של נהיגה ממושכת ליד אחת החומוסיות המועדפות עלינו בצפון הארץ. הם אולי קצת התבלבלו במי היה בפרסומת של מי, אבל את הפיאט הנפוחה הזו הם זכרו מצוין, אז הקמפיין בהחלט עשה עבודה. הוא הצליח להביא את המכונית מאנונימיות אל התודעה בעזרת חשיבה מקורית.

מה שלטעמנו היווה מקור לחשיבה המקורית הזו, הוא כמובן העיצוב של המכונית הזו. הפילוסופיה של האיטלקים ברורה "קודם כל נעשה את זה יפה, אחר כך נגרום לזה לפעול" והם בהחלט עשו אותה יפה. אולי הכי יפה בקבוצה. המעצבים של פיאט הצליחו לקחת את המראה המתוק של ה-500 הקטנה ולנפח אותו בהצלחה מבלי לפגוע בפרופורציות, כך שה-X נראית מעולה מכל כיוון שמביטים בה.

גם כשפותחים את הדלתות, ממשיכים לחייך כשרואים איך הקבינה שלה פוסלה. יש לה דשבורד עגלגל ונאה שפס שצבעו כצבע הרכב מבחוץ מעטר את רוחבו ועליו הלוגו 500X. המושבים מעוגלים ואפילו למתגים יש צורה מחויכת. הממדים של ה-X מציבים אותה באמצע הקטגוריה, בדומה לקיה סול החדשה וזה אומר שמלפנים יש מרחב טוב לשני מבוגרים וכך גם מאחור, או לשלושה ילדים כאשר לפחות אחד מהם לא זקוק למושב בטיחות מלא. תא המטען סביר גם כן בנפחו עם 245 ליטר בלבד, אך עם רצפה שטוחה וקלה להטענה.

רכב המבחן שהגיע ברמת 'פופ-סטאר' כלל מערכת מולטימדיה איכותית עם רמקולים של מותג השמע ביטס ובקרוב גם עם ממשק אנדרואיד וחיבור קבוע לרשת האיטנרנט, יש מיזוג יעיל מאוד, בקרת שיוט, מחשב דרך וגם תפעול, אם כי לא מאוד נוח למערכת מאחורי גלגל ההגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיאט 500X. יולי 2015/קובי ליאני

מנוע טורבו ותיבה כפולת מצמדים

כבר עם התחלת הנהיגה, ה-500X מעביר התחושה זריזה מאוד. המנוע כאן עירני ותיבת ההילוכים מעבירה את הכוח בזריזות לגלגלים, כך שהתנועה בעיר קלה ושובבה אפילו. הגמשות הרבה של המנוע מורגשת מאוד גם כשמאיצים אל הכביש המהיר ומתחילים בנהיגה הארוכה אל קצה הצפוני של מדינת ישראל. כל לחיצה על המצערת מניבה תגובה מידית מהמנוע, כאילו הוא רק מחכה שתתנו לו דלק והוא ישמח לשרוף אותו.

הצצה אל דף הנתונים מגלה שמדובר במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר בלבד ומה שמוציא כאן את כל המיץ הוא מגדש טורבו זריז שעוזר לברזלים לחלץ 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד וגם 23.4 קג"מ שזמינים כבר מ-1,750 סל"ד. הדף מספר גם על 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. אנחנו מדדנו נתון קרוב מאוד לכך - 10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-7.7 שניות בלבד לביצוע האצה מ-80 ל-120 קמ"ש. בשיוט נינוח ב-100 קמ"ש, התיבה מעמידה את המנוע ב-2,000 סל"ד - היכן שהמומנט זמין כל האצה וצורך. עם זאת, תיבת ההילוכים הופכת למעט מוחשית מדי בהעברות ההילוכים תחת מצערת מלאה.

גם בידוד הרעשים בפיאט 500X הרשים אותנו עם השתקה טובה מאוד של רעשי הכביש, המנוע והרוח ברוב טווח מהירות הנסיעה השפויה. למרות זאת, צריכת הדלק הרשימה פחות לטובה. למרות הקילומטרים הרבים שבילינו בשיוט רגוע על הכביש המהיר, התדלוקים חשפו ממוצע של 11 קילומטרים לליטר בלבד.

מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיאט 500X. יולי 2015/קובי ליאני

חוזקה: התנהגות. חולשה: נוחות

גם כשהאספלט נראה חלק ומפולס, ה-X מצליחה למצוא בו את כל הפגמים ולהעביר אותם ללא שום סינון לנוסעים

הסעיף הזה במבחן השאיר אותנו מבולבלים בשאלה, האם הפיאט 500X צריכה להציע התנהגות כביש משובחת או שמה להעדיף את נוחות הנסיעה? הדילמה נבעה מניגוד הצרכים. התנהגות כביש טובה לרוב קשורה למתלים שמכוילים על הצד הקשיח ואילו נוחות נסיעה מצריכה שימוש במתלים רכים. אחרי קילומטר בלבד, מבינים במה בחרו אנשי פיאט והם לא בהכרח צדקו.

ה-500X היא מכונית קופצנית עד רמה טורדנית וזו ללא ספק חולשתה הגדולה ביותר. לא היינו מתעכבים מדי על עניין זה של שימוש במתלים הדוקים וקשיחים, אלמלא הדבר לא היה פוגע כל כך באיכות הנסיעה של האיטלקייה הזו. פשוט לא נעים לבלות בה יותר מעשרים דקות על כל כביש באשר הוא, כי גם כשהאספלט נראה חלק ומפולס, ה-X מצליחה למצוא בו את כל הפגמים ולהעביר אותם ללא שום סינון לנוסעים. התוצאה כאמור היא מכונית שלא מפסיקה לרקוד על הכביש, לנענע ולחבוט ואחרי שעה של נסיעה זה עושה כאב ראש ורצון פשוט להפסיק לנהוג. הבחירה בכיול מתלים שכזה כל כך לא ברורה שהייתי שמח להיפגש עם מי שאחראי בה על תכונה זו ופשוט לשאול ואתו מה עבר לו בראש.

מנגד, עם הגה מהיר, היגוי חד וכבד וכאמור עם אותם מתלים קשיחים, ה-500X היא מכונית מהנה מאוד לנהיגה בכבישים מפותלים, בטח כשעוברים למצב הספורט בבורר מצבי הנהיגה. ההגה המהיר מכניס את האף בזריזות לפניות, התחושות שעולות ממנה הופכות את הנהיגה לברורה מאוד והמתלים מרסנים היטב את תגובות הגוף והעמידה תחת עומסים. אבל האם כל זה שווה את המחיר של הקופצנות וההטרדה? חד משמעית לא.

מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיאט 500X. יולי 2015/קובי ליאני

החל מ-122,900 שקל

אם תצליחו להתגבר על חולשת נוחות הנסיעה, תקבלו את המכונית הכי יפה בקבוצה

לפיאט 500X יש גרסת כניסה שמצוידת במנוע 1.6 ל' אטמוספרי ותיבת הילוכים ידנית במחיר של 122,900 שקל וסביר להניח שמעט מאוד יבחרו לרכוש אותה. כדי ליהנות מתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ומנוע מוגדש, תצטרכו להיפרד מ-132,900 שקל לפחות או 139,900 שקל לרכב שזהה לרכב המבחן מבחינת רמת האבזור. בקצה ישנה גרסת הלאונץ' המאובזרת ביותר שמחירה מגיע כבר ל-154,900 שקל.

במחיר הזה לפיאט 500X יש לא מעט מתחרים, גם מקטגוריות בכירות יותר כמו קיה ספורטאז' 1.6 אורבן או האחות הקטנה יותר, סול 1.6 בשתי רמות אבזור וגם תחרות מהצד השני של המפה עם קרוסאוברים קטנים אחרים. לכל אחד יתרון משלו, אבל אם תצליחו להתגבר על חולשת נוחות הנסיעה, תקבלו את המכונית הכי יפה בקבוצה, עם אבזור טוב, תחושה מוצקה וסטייל. ערימות של סטייל.

מבחן פיאט 500X. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיאט 500X. יולי 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully