וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה עולמית: האם תצליח אינפיניטי Q30 להתברג לפסגת קטגוריית הקומפקט-פרמיום?

אינפיניטי יורדת מהאולימפוס של מכוניות GT מפוארות ויקרות, עם משפחתית נגישה שתנסה לזנב בשלושת הגרמניות וב-לקסוס. טסנו לליסבון כדי לראות אם זה הצליח לה

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
Q30 מבצעת כניסה דרמטית אל פלח השוק הרווחי ביותר בעולם, סגמנט C פרימיום/אתר יצרן

הכביש המתפתל הגיח פתאום מימין, סרט אספלט ממזרי שנראה מבטיח ומאתגר. פיתוליו ההדוקים גרמו לי לנטוש את מסלול ההשקה הרשמי ולכבות את מערכת הניווט שנכנסה ל'סטר?ס' פטפטני וטורדני. ה- Q30s'ספורט' הצהילה את 211 כוחות הסוס, הורידה הילוכים והתחילה לטרוף את הכביש ההררי. בלי להיות ספורטיבית טהורה תגמלה אותי ה-Q30s בקצב מהיר, שוזרת את הפניות זו אחר זו ושומרת על מנהגי כביש נאותים. קפלי אספלט גסים בעיצומן של פניות טלטלו את המרכב והקיזו נגיעות אדרנלין, אבל עברו בשלום ובשליטה מלאה; מהר מאוד הפנמתי שה-Q30s מרגישה מצוין גם בנהיגה ספורטיבית, בלי לרסק את חוליות הגב התחתון.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
גרסת ה'ספורט' מוקשחת ומונמכת, מתגמלת על הכביש הספורטיבי. המתלים מוצקים אבל ניכר עדיין גלגול מרכב, באיזון טוב עם נוחות הנסיעה/אתר יצרן

הנהיגה הספורטיבית הייתה חשובה לי, לא רק מכיוון שזה מה שאני אוהב לעשות; 99% מרוכשי אינפיניטי Q30 לא ינהגו בקצב כזה, אבל רציתי לבדוק אם יש כיסוי דינמי לעיצובה המוחצן של ה-Q30. התשובה סיפקה אותי לחלוטין – בלי להיות חורכת צמיגים מקצועית, מתברר כי אפשר להתענג על סיפון ה-Q30. לא רק סמל סטאטוס.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30 במבחן/אתר יצרן

לשבור את תקרת הזכוכית, מלמעלה

Q30 הוצגה ב-2013 בתערוכת פרנקפורט, והיא הפלטפורמה עליה רוצה אינפיניטי לחדור אל סגמנט-C של הקומפקטיות המשפחתיות. זהו נדבך קריטי בדרכו של יצרן גלובאלי הרוצה להתרחב, ועד היום הציע אינפיניטי רק מכוניות יוקרה מפוארות ויקרות. חטיבת היוקרה של ניסן מצאה את עצמה נעולה מעל תקרת הזכוכית של מחירי הסגמנט הרווחי ביותר בתעשייה, ו-Q30 אמורה להיות הסולם בעזרתו תרד החברה אל העם. כדי לשמור על פרופורציה נזכיר שבכל מקרה איננו מדברים על מחירים עממיים, אלא על קומפקטית פרימיום שתעלה קרוב ל-200,000 שקלים, בגרסת הבסיס. זה לא זול אבל זה מחיר בר השוואה לדגמים מתחרים כמו מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 1, אודי A3, וולוו V40או אפילו לקסוס CT200h.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
באנגליה יוצעו דגמי 'בסיס' לחברות ליסינג, עם חישוקי ברזל ברוחב 215 מ"מ. אנחנו נקבל את חישוקי הסגסוגת המגולפים, עם צמיגים נמוכי חתך/אתר יצרן

לא במקרה מכוונת אינפיניטי את Q30 אל לב סגמנט C באירופה; אינפיניטי נוסדה כדי לתת תשובה למותג-העל של טויוטה, לקסוס, בעיקר בשוק האמריקני (ולאחרונה, גם בסין). בשנה האחרונה עלו מכירות אינפיניטי בעולם במידה ניכרת, אבל דגמי GT הנדיבים מתאימים לשדרות הרחבות של לוס אנג'לס, יותר מאשר לסמטאות פריס. החדירה לאירופה חייבת הייתה להתבצע עם רכב קטן שיעניק לנהג האירופאי התובעני, יכולות דינמיות המקובלות ביבשת הישנה.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
מהגריל המאיים נמתחים לאחור קפלי מתכת מתקמרים, בעיצוב מוחצן ונחרץ. זו אולי לא ההעדפה הטבעית של לקוחות אודי, אבל אטרקטיבי לעיניים אחרות/אתר יצרן

העיצוב מעל לכל

כל דגמי 'אינפיניטי' מאופיינים בעיצובים בוטים ודרמטיים, אלו לא מכוניות לסוכני מוסד הרוצים לשמור על אנונימיות אפרורית. Q30 לוקח את הקונספט הדרמטי כמה צעדים קדימה עם מרכב מקומר ומגולף, מחודד וחושני. תשכחו מהמופנמות הקלאסית של אודי, או מהספורטיביות האלגנטית של ב.מ.וו; אינפיניטי הלכה כאן עד הסוף, בלי לעגל פינות ובעצם, בכלל בלי פינות וקווים ישרים....

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30 במבחן/אתר יצרן

כונסי אוויר ענקיים ומקושתים מפארים את החרטום, מוקפים בפסי כרום מזוותים וביחידות תאורה מלוכסנות עיניים. במכסה המנוע בולטות זוג תפיחות אורכיות (הנראות גם ממושב הנהג), בדפנות מגולפים קפלי אורך עליהם כתב קופירייטר נרגש: "קווים נסערים והוליסטיים המושפעים מגלי האוקיינוס". הפרופיל זורם ומקומר, רצועת החלונות צרה וגבוהה מעל קו מותניים המתרומם לאחור. קורת הגג האחורית מעוצבת בדמות האות 'סיגמא' (יש שמצאו בה בומרנג אבוריג'יני...), הישבן מעוצב בחושניות מופגנת עם זוג מפלטים רבועים. לטעמי האישי זה קצת יותר מידי אבל דווקא בשוק נועז ומוחצן כמו ישראל, רבים יתאהבו באינפינטי החדשה. מכל זווית בה תתבונן במכונית היא חושנית, מאוזנת ומשחרת לקרב. אין ספק שצוות המעצבים של Alfonso Albaisa עשה עבודה מצוינת!

עוד באותו נושא

מרצדס A45 AMG במבחן. שוברת לבבות

לכתבה המלאה
אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
תא הנוסעים מאובזר ועשיר, מוקפד. עוד לא נסגרו רמות האבזור שיגיעו לישראל, וחבילות העיצוב והבטיחות/אתר יצרן

הקווים הנסערים של המרכב זורמים אל תוך תא הנוסעים; לוח המחוונים המעוקל והבלתי-סימטרי גדוש במוטיבים מקומרים ומחודדים, עיטורי כרום משובצים בחומרי דיפון איכותיים, פלסטיקה ושילובי עור בטקסטורות מעניינות ונעימות. Q30 מוגש בשלוש רמות גימור: רגיל, פרימיום ו-פרימיום-טק. בנוסף קיימת גרסת 'ספורט' מונמכת, עם חישוקי 19 אינץ' ומתלים מוקשחים. אהבתי את מוט ההילוכים הקטנטן ובו רק שלושה מצבים R, N ו-D; מצב ה-P משולב בבלם היד החשמלי. לא אכנס לפירוט מערכות הבטיחות והאבזור אבל לא אתעלם ממסך המגע 7.0 אינץ', וממערכת הצליל המהממת של Bose, תענוג לאוזניים שכך שומעות.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
מושבי ה'מרוץ' נוחים ותומכים. המתלים נוקשים, אבל לא מענישים/אתר יצרן

אבל לעיצוב הבלתי מתפשר יש מחיר. קורת הגג הקדמית נמוכה ומלוכסנת, צריך להרכין ראש כדי להיכנס למכונית. תנוחת הנהיגה טובה אבל הגג נמוך למדי, עלול ללטף את פדחתם של נהגים גבוהים (או כאלה הבוחרים להגביה את מושב הנהג). הראות החוצה מוגבלת למדי – קדימה זה עוד סביר, למרות קורת A גדולה ומלוכסנת. אבל הראות לאחור ו-3/4 אחורה מוגבלת מאוד, כמו גם הנוף הנשקף לנוסעים מאחור. השימושיות גבוהה יחסית, אבל תשכחו מצמיג חלופי; ה-Q30 נועלת צמיגי Run flat המאפשרים להמשיך בנסיעה גם עם צמיג מפונצ'ר. זה נוח ובטיחותי (לא צריך להחליף גלגל בשולי הדרך), אבל תוכלו לנהוג רק 180 ק"מ על הצמיג המנוקר, במהירות עד 80 קמ"ש. נסעתם רחוק או מהר מידי? תיאלצו להחליף צמיג, במחיר גבוה יחסית.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
תקר בצמיגי ה-Run flat לא יעצור אותך, אבל יחייב המשך נהיגה זהירה וטיפול מיידי. במקרה של קריעת דופן, תזמין חילוץ.../אתר יצרן

קרוסאובר פרוע, או משפחתית בשלה?

Q30 מאתגרת אותנו בעוד דילמת מיצוב – היא גבוהה מקומפקטית רגילה (A3, CLA), אבל נמוכה מקרוסאובר מצוי; בזאת היא יוצרת מיני-קטגוריה (רק זה היה חסר לנו, עוד קבוצת ביניים...) המשלבת נ?ראו?ת של קרוסאובר, עם יציבות ונינוחות של רכב משפחתי. גרסה מוגבהת QX30 תוצג ב-2016, לטובת לקוחות המחפשים קרוסאובר של ממש. במידותיה נכנסת ה-Q למרכז קטגוריית המשפחתיות-פרימיום, עם 4.42 מטרים מפגוש לפגוש (סנטימטר אחד יותר ממרצדס A), ומשקל עצמי המתקרב ל-1500 קילוגרם.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
ממש לא מיני עירונית, Q30 תתלבש היטב על הפרברים העשירים של הערים הגדולות/אתר יצרן

Q30 היא בת למיזוג בין רנו-ניסן לדיימלר בנץ; היא יושבת על הרצפה של מרצדס A-קלאס, ונהנית ממנועי מרצדס או ניסן. הגרסאות שיגיעו לישראל ינעלו חישוקי 18-אינץ' (צמיגים בחתך 50) או חישוקי 19-אינץ' עם צמיגי חתך 45 נמוך עוד יותר. מנועי הדיזל 1.5 ו-2.2 ליטר יישארו באירופה, ואנחנו נוכל לבחור בין בנזין 1.6 טורבו 156 כ"ס (הנעה קדמית), לבנזין 2.0 ליטר 211 כ"ס (הנעה כפולה AWD). שני המנועים ישודכו לתיבת 7-הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
למרות המראה ה'קארוסאוברי', זה ממש לא רכב שטח/אתר יצרן

הדגם המעניין ביותר את הקהל בישראל הוא ה-1.6 בנזין, שיימכר כאן "קצת מתחת למחיר של מרצדס A-קלאס". המחירים ומפרטי האבזור עוד לא סגורים, אבל שאיפת היבואן היא להגיע למחירי חדירה שיאפשרו התמודדות ישירה מול המתחרה מבית. A-קלאס אוטומטית בסיסית עולה 193 אלף שקלים, מה שמשאיר לאינפיניטי את סביבות ה 195-190 אלף שקל עם רמת איבזור עדיפה, ומנוע 156 כ"ס (מול 122 כ"ס למרצדס במחיר מקביל). מפרט האינפיניטי עדיף אבל למרצדס יש מוניטין נחשק ומבוסס יותר, בקטגוריה בה הלוגו על החרטום חשוב יותר מאשר ביצועי המנוע. זה לא יהיה קל!

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30 במבחן/אתר יצרן

על הכביש המהיר

לאחר שהתעמקנו ברמות המחירים והתענגנו על גלי האוקיינוס והקונספטים הדינמיים, הגיע הזמן לתת בגז. באירוע ההשקה לא הוצגו מנועי 1.6, ולכן התמקדנו בגרסת הספורט 2.0 ליטר שתגיע אלינו (במחיר צפוי של כ-220,000 שקלים היא לא תזכה לתפוצה גדולה), ובגרסת דיזל 2.2 שלא תעשה עלייה לישראל. גרסת הדיזל חזקה מעט מה-1.6 בנזין, אבל היא נתנה לנו תחושה טובה על הציפיות הראויות.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
גרסת ה'פרימיום' פחות הדוקה מאשר ה'ספורט' אבל עדיין, היא מהירה ומדויקת/אתר יצרן

כאשר אנו מתיישבים בקרוסאובר ספורטיבי עם צמיגים בחתך 50 או 45, אין לנו ציפיות לנוחות נסיעה מערסלת ומפנקת. משקל עצמי של 1.5 טון ובסיס גלגלים 270 סנטימטרים מרככים את הגלולה, וה-Q30 אינה חובטת בישבנך באופן אגרסיבי. על הכבישים המהירים של פורטוגל היא הייתה מצוינת, אבל זו לא חוכמה. בקטעי אספלט שבור ובגדודיות גסות, הרגשנו היטב את טלטלות הדרך. זה לא אגרסיבי ולא מעייף, אבל זו בוודאי לא המכונית הנוחה ביותר בסגמנט. תצטרכו להאיט לפני גדודיות, ולהתחבר לטלאי האספלט בישראל. הופתענו לטובה מנוחות הנסיעה בדגם הספורט הנועל צמיגי 45, נמוך ב-15 מילימטרים ומתליו מוקשחים ב-7%. למרות זאת, הוא לא קופצני בהרבה מדגם הפרימיום. אין ספק שהיומרות הספורטיביות (מתלים מוקשחים) והעיצוביות (צמיגים בחתך נמוך), גובות מחיר בסעיף הנוחות, למרות שרוב הלקוחות לא ינצלו את היכולת הספורטיבית של Q30 - לצערנו, זו המגמה אליה נסחף השוק העולמי.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
פרטים מוקפדים, כאן בצביעת 'נחושת נוזלית' האהובה על מעצבי הבית/אתר יצרן

יכולתי להתפלסף על רמת ההיזון של ההגה החשמלי, או לנתח את מאפייני ההתנהגות של Q30 על המגבלות, אבל זה ממש מיותר. זו לא ציידת AMG, ובמהלך ההשקה לחצתי את האינפיניטי אל מעבר לציפיות הסבירות של קהל לקוחותיה. גיליתי היגוי קל אך מדויק, המשתפר ככל שעולה המהירות. במהירות גבוהה התגלו המתלים כמאוזנים ומוצקים, סופגים היטב שיבושי דרך ומעניקים פשרה מצוינת בין בקרת מרכב לבין שיכוך מהמורות. על הכביש המהיר נשקנו ל-200 קמ"ש, ה-1.6 ימשיך ל-215, ה-2.0 ליטר עד 230 קמ"ש מוגזמים משהו. המאוץ מאפס ל-100 ייקח 8.9 שניות מכובדות ב-1.6, 7.3 שניות ב-2.0 ליטר ספורט. זה מספיק.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30 במבחן/אתר יצרן

תיבת 7-הילוכים רובוטית מספקת יחסי העברה טובים, משולבים עם עקומות ההספק/מומנט של המנוע. המהנדסים נתנו דגש להחלפות נינוחות ורכות, על חשבון מהירות התגובה. תגובת התיבה אינה מהירה כברק, גם לא במצב 'ספורט' (יש גם מצב 'חיסכון' והפעלה ידנית ממנופי הגה). הבידוד האקוסטי יעיל למדי, משאיר את רעשי המנוע והרוח בחוץ. המיית הצמיגים הספורטיביים נוכחת בתא הנוסעים, אם כי לא באופן מוגזם. איכות הייצור של רכבי ההשקה התגלתה כמצוינת, ה-Q30 מיוצרות במפעל Sunderland של ניסן, באנגליה.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
עבודת הייצור והגימור משובחת, תא הנוסעים משדר תחושת פרימיום/אתר יצרן

באולמות התצוגה

Q30 תגיע לישראל בפברואר-מרץ 2016, ואין ספק שתבחינו בה בקלות - העיצוב המוחצן לא יאפשר להתעלם מכניסתה של אינפיניטי לקטגוריית המשפחתיות-פרימיום. כ-400 מכוניות אינפיניטי עלו על הכביש בשנה האחרונה, רובן Q50 עם מחיר המתחיל ב-240,000 שקלים. Q30 תוריד את רף המחיר אל מתחת ל-200,000 שקל, וכאן היא תפגוש שוק עמוס מתחרים כמו A3, CLA, X1, V40, טיגואן, אאוטבק, שלא לדבר על גרסאות היוקרה של קרוסאוברים בסיסיים יותר.

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
שני ה-30Q אשר יגיעו לישראל, 1.6 ו-2.0 ליטר ספורט. ב-2016 יצטרף אליהם קרוסאובר מוגבה, QX30/אתר יצרן

יבואן אינפיניטי לישראל מצפה למכור מעל מאתיים Q30 בשנה הראשונה, בעזרת הייחודיות ואמינות המותג ובעיקר, בעזרת העיצוב המוחצן. כדי להגיע לרמת מכירות כזו יהיה צורך לפתוח אולם תצוגה נוסף (כרגע יש רק אולם אחד, בהרצליה), ולהרחיב את מערך התמיכה (היום יש רק מרכז שירות אחד, הפועל בגישת 'שירות מלא מבית הלקוח'). נותר רק לראות אילו מחירים יצליח היבואן לסגור מול היצרן, ואילו חבילות איבזור וגימור ייכללו בדגמים השונים. אנו נשמח לערוך השוואתי מקיף בין האינפיניטי Q30 לבין הגרמניות ולקסוס.

הכתב היה אורח חברת קרסו מוטורס

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30 במבחן/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully