וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס E קלאס החדשה נחתה בישראל

26.6.2016 / 14:04

כלמוביל השיקה את מרצדס E קלאס החדשה שסוללת את הדרך לנהיגה אוטונומית מלאה ללא נהג. בארץ עם מנועי דיזל ובנזין, תאורת לד מטריקס מתוחכמת ובקרות בטיחות משוכללות. המחירים, החל ב-465 אלף שקלים

אתר יצרן

באירוע שהתקיים הבוקר (ראשון) באולם המרכזי של מרצדס בהרצליה פיתוח, חנכה היבואנית המקומית 'כלמוביל' את מרצדס E קלאס החדשה - מכונית הסלון המתקדמת ביותר בעולם. ה-E קלאס מגיעה לארץ על גל מומנטום של דיימלר העולמית, שרושמת צמיחה תלולה במסירות המותג הגרמני כנגד מתחרותיה מבית ב.מ.וו ואודי.

6 שנים אחרי הצגת הדור האחרון, הגלגול העשירי של E קלאס מבצע קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לקודמו. דיימלר הקציבה לפיתוח גרסה זו מעל מיליארד דולר במטרה לקדם מערכות נהיגה אוטונומית למחצה שמסוגלות לפלס דרכן בתנועה ללא התערבות נהג, ובטיחות אקטיבית שתסייע להפחית את תאונות הדרכים כעת וגם בעתיד.

העיצוב החיצוני של ה-E קלאס, ברובו מושפע מ-S קלאס ודגמי הפנאי, ה-C קלאס ועוד, כאשר המידות מספרות על 4.93 מ' לאורך (תוספת של 4 ס"מ), בסיס גלגלים של 2.93 מ' (תוספת של 6.5 ס"מ) ורוחב של 1.85 מ'. תא המטען מציע נפח של 530 ל'.

מרחב המחייה ב-E קלאס מרשים, מהודר ומשוכלל, ומחזק את הנוסח המעודכן ביותר בדגמי החברה. אחד הצעדים החשובים שנעשו במסגרת הבשלת הקבינה, הוא הפחתת מספר המתגים מול הנהג והתקנת פקדי מגע על גלגל ההגה, להם שליטה על כל מערכות הפנים. לוח המחוונים הדיגטלי לו 12 אינטש מקרין את כל המידע החיוני לנהג, לרבות שליטה על עשרות אופציות לתאורת האווירה בתא הנוסעים ואינספור קונפיגורציות לטעמו של הלקוח.

גולת הכותרת ב-E קלאס היא חבילת הבטיחות המורחבת. מכונית הסאלון מצוידת במערכות רדאר ומצלמות המפקחות על כל פרט קטן הנעשה מסביב למכונית, ומונעות תאונות דרכים על ידי פרישת קו הגנה אקטיבי. כך למשל ה-E קלאס מסוגלת לבלום בגפה במהירות של עד 250 קמ"ש, לסייע בהתחמקות ממכשול, לפרוק כרית אוויר אקטיבית בצד מושבי הנהג והנוסע במידה והמחשב מזהה סכנת התנגשות מהצד, ועוד חיישנים ומגננות שקצרה היריעה מלפרט.

מערכת הנהיגה העצמונית של מרצדס מבוקרת לנהוג עצמה במהירות של עד 130 קמ"ש, ולבצע התאמות בהתאם לצורך ולפי מפת הניווט המותקנת ברכב. בשלב זה, היא אושרה לשימוש מלא רק בנוואדה בארה"ב נוכח הרגולציות הנדרשות כדי להכשיר אותה לשימוש בכבישים נוספים ברחבי העולם.

מרצדס E קלאס בישראל. ניר בן טובים
מערכת התאורה של מרצדס E קלאס מורכבת מ-84 דיודות LED עם כיוון אקטיבי לפי תנאי הדרך/ניר בן טובים

כלמוביל תשווק את ה-E קלאס עם סגל רחב של מנועי בנזין ודיזל (גרסאות ה-AMG תגענה בתחילת 2017). לפי דברי היבואנית, ניתן לבצע הפקדות לגרסאות הבנזין החל מהשבוע, אולם אלה עתידות להיות זמינות בארץ בספטמבר הקרוב, כך שבמלאי הנוכחי תמצאו את גרסאות הדיזל.

היצע לוגמי הסולר מתחיל ב-220D ו-350D עם הספקים של 194 ו-258 כ"ס בהתאמה. גרסאות הבנזין במשפחה הן ה-E200 עם 184 כ"ס, ה-E250 לה 211 כ"ס, מעליה ה-E300 עם 245 כ"ס, ובקצה העליון ה-E400 עם 333 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת הילוכים 9 ג'י-טרוניק עם תשעה הילוכים.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל: "היצרן מבשר ב- E-CLASS החדשה על עולם רכב עתידי שישלב בין חוויית נהיגה ואפשרות בחירה בנהיגה אוטונומית. השקת הE-CLASS החדשה בישראל במפרט כל כך גבוה כבר ברמת הסטנדרט, הינה אבן דרך משמעותית של מרצדס לשילוב טכנולוגיות מתקדמות ביותר היוצרות מעטפת של בטיחות, נוחות וחווית נהיגה".

עוד מציין פינטו, כי במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2016 רשמה כלמוביל מרצדס את הגידול הגדול ביותר בקטגוריית היוקרה ומסרה 2,010 מכוניות מרצדס מספר המהווה גידול של כ-42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ותסיים את המחצית הראשונה של 2016 בכ-2,250 כלי רכב.

המחירים למרצדס E קלאס בישראל:
גרסת E200 בנזין, החל ב-465 אלף שקלים.
גרסת E220 דיזל החל ב-470 אלף שקלים.
גרסת E350 דיזל, החל ב-525 אלף שקלים.

*הגרסה ההיברידית של ה-E קלאס תגיע לארץ בעתיד.

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה במרצדס E קלאס החדשה
מבחן למרצדס C קלאס קבריולה 2017
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully