וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תצטרף לגל המכוניות האוטונומי בשנת 2021

18.8.2016 / 12:23

פורד תשווק מכונית אוטונומית בשנת 2021 בלי הגה ודוושות, בעזרתה של חברת SAIPS הישראלית, לאחר שרכשה אותה בעשרות מיליוני דולרים. "העשור הבא יוגדר על ידי האוטומציה"

פורד, מכונית אוטונומית. אתר יצרן
פורד אוטונומית. כי חייבים להדביק את הפערים/אתר יצרן

לא היה שום דבר מפתיע בהכרזה של פורד השבוע כי תחל בשיווקן של מכוניות אוטונומית בשנת 2021. החברה החלה במגעים בחודשים האחרונים עם 4 חברות סטארט-אפ שתסייענה לה בהגשמת המיזם במסגרת תכנית אסטרטגית שתארך בין 5 ל-6 שנים. אחת מהן כאמור, היא חברת SAIPS הישראלית שעשתה השבוע אקזיט ונמכרה לפורד בעשרות מיליוני דולרים.

בפורד טוענים שהמכונית האוטונומית מטעמם תהיה מובחנת, שכן נעדרים ממנה גלגל הגה ודוושות. למרות זאת, הם מאמינים כי בין אם בדגם סדאן או פנאי, הרכב יהיה תחרותי בסביבת נהיגה שתעוצב בהתאם לתנאי המחייה של התחבורה העתידית, והם אפילו מרחיקים לכת עם אזכורים למהפכות היסטוריות. "העשור הבא יוגדר על ידי האוטומוציה של המכוניות" אומר מנכ"ל פורד מארק פילדס. "למכוניות אוטונומית של פורד תהיה השפעה ארוכת טווח - בידיוק כמו שעשינו לפני 100 שנים עם קו הייצור שלנו", כך הוא מוסיף.

יצרני הרכב שיעמידו באולמות המכירה דגמים אוטונומיים לא בהכרח יאפשרו מכירה המונית שלהם. פורד אולי משתמשת במונחים כמו "ייצור בקנה מידה מסחרי", אבל סביר יותר שמדובר בייצור סדרתי בכמות קטנה יחסית, שתחייב מידה לא מבוטלת של ביקורת קפדנית על האופן שבו המכוניות מתנהגות על הכביש, ללא התערבות נהגים, ועל אחת כמה וכמה ללא גלגל הגה או דוושות.

כלי התקשורת בארה"ב עוקבים בחודשים האחרונים בחרדה אחר ההתפתחות של המכונית האוטנומית בעקבות התאונות בהן היו מעורבות מכוניות של טסלה. באחת מהן כפי שפורסם, נהרג נהג כבן 40 לאחר שהמודל S שלו הייתה נעולה במצב נהיגה "אוטו-פיילוט" על כביש מהיר, ולא הבחינה בזמן במשאית שחצתה מולה והתנגשה בה במהירות גבוהה, בעודה ממשיכה להאיץ (כלומר כשל של החיישנים ומערכת הבלימה).

ההערכות הן, שגם בשנת 2021, כמות המכוניות האוטונומית שתהיינה נוכחות על הכבישים תסתכם בכמה אלפי יחידות לכל היותר, מכל יצרן שטומן ידו בצלחת. הרגולטורים יאלצו להפעיל שורה של מנגנונים כדי לפקוח עין על התקדמות הטכנולוגיה הזו, ועד כמה היא תורמת להפחתת תאונות הדרכים.

עוד בוואלה! רכב:
טוב להיות מלך: מבחן דרכים לפורד אקספלורר החדש
פורד חושפת את מוסטאנג "אולד יילר", ומצדיעה לדגל
פורד אדג' החדש במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully