וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סע כבר: מדוע נשים הרבה יותר עצבניות בכביש מגברים?

27.10.2016 / 8:16

מחקר שבוצע באנגליה בקרב 1,000 נהגים העלה כי נשים עצבניות יותר בכביש מגברים. התשובה מתברר, קשורה לחושים הבסיסיים ביותר שלנו

נהגת עצבנית. אתר יצרן
סע כבר!/אתר יצרן

בעוד אתם מבלים בפקקים לאחר "החגים", הנה משהו שאולי יכול לעניין אתכם לפני שאתם מאחלים לנהג שנתקע בנתיב השמאלי חיים של בריאות ואושר; יונדאי אנגליה הזמינה סקר התנהגותי, שמצא כי נשים הרבה יותר עצבניות מגברים על הכביש. הסקר, שבוצע בקרב 1,000 נהגים העלה כי מדובר בשיעור של 12% לחובתן של הנשים. נשמע מופרך? אז זהו, שלא.

החוקרים, בראשות פטריק פייגן, ראש מגמת פסיכולוגיה התנהגותית באוניברסיטת גולדסמית' בלונדון, טוענים שהנהיגה מעוררת אצל בני האדם תכונות עתיקות של ציידים. שורשים אלו באו לידי ביטוי במהלך המחקר בו נחשף כי נשים שנעקפו בכביש, ספגו צעקות או התמודדו עם צפירות ונוסעים מעצבנים, הגיבו בחומרה גבוהה יותר בשיעור 14% לעומת הגברים, וכן בשיעור גבוה יותר של 13% כאשר נאלצו להתמודד עם נהגים שלא מאותתים בעת מעבר בין מסלולים.

המחקר העלה, כי ישנן שתי תכונות דומיננטיות בנהיגה - אושר, שנובע מתחושת החופש במכונית, וכמובן עצבים - שמגיעים מאיבוד השליטה על הנעשה.

פטריק פייגן: "מבחינה פסיכולוגית, נשים מפותחות יותר מבחינה רגשית ובאינטליגנציה מילולית. ממחקרים היסטוריים, התגלה כי נשים נאלצו לפתח חושי סכנה מורכבים כדי שיוכלו להגן על עצמן ועל הצאצאים. מערכת ההתרעה המוקדמת הזו עדיין קיימת היום ולכן נהגות הרבה יותר רגישות למצבים שעלולים להיות מסוכנים. כלומר רמת התסכול שלהן הרבה יותר גבוהה ורף הסובלנות נמוך מגברים".

עוד בוואלה! רכב:
מפחיד: מפגש עם המפלצת ההידראולית מיערות הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully