וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה סומכת רק על עצמה: "לא זקוקים לשותפות"

31.10.2016 / 7:51

הונדה שבה ואומרת שבניגוד למתחרותיה הישירות, היא אינה זקוקה לברית עם יצרניות אחרות. "אנחנו רוצים לשמור על העצמאות שלנו"

הונדה סיוויק 2017. אתר יצרן
הונדה סיוויק 2017/אתר יצרן

הונדה טוענת שאין בכוונתה לגבש שיתופי פעולה עם יצרניות אחרות, אלא לשמור על עצמאותה המוחלטת. זאת, על רקע השתלטותה של ניסאן על מיצובישי ובמסגרת הסכמים שנחתמו לאחרונה בקרב מתחרותיה לטובת התרחבות גלובלית. הונדה מוכרת 5 מיליון מכוניות בשנה, ובכירי היצרנית אומרים שלפחות בטווח הנראה לעין, הנתון לא צפוי לגדול באופן משמעותי.

"אין לנו שום שאיפות להכפיל את המספרים ל-10 מיליון מכירות. אנחנו רוצים למתוח קו בין אלו שזה כל מה שמעניין אותם, לבין החברה שלנו. אנחנו נשאר בגזרת ה-5 מיליון", אומר מנכ"ל החברה טקהירו הצ'יגו ל'בלומברג'. הוא מוסיף, שיצרנים שאולי מדמיניים בחלמותיהם לרכוש את הונדה מוטב להם להתפכח, וכי שיתופי פעולה כאלו ואחרים נלקחים בחשבון רק כשהם נראים הגיוניים. כך לדוגמא, פיתוח מערכות הינע חלופיות מבוססות מימן שהונדה מייצרת עם ג'נרל מוטורס.

הונדה ממשיכה לקדם מיזמים שבסופו של דבר יהפכו את הרכב החשמלי למוצר נגיש. המנכ"ל מציין, כי להערכתו עד שנת 2030 שני שליש מהמכוניות שתימכרנה בארה"ב תהיינה מצוידות במערכת הינע חשמלית מסוג כזה או אחר (היברידי, היברידי פלאג-אין או חשמלי מלא). כדי להגיע לשם הונדה זקוקה למצבור כלכלי עמוק, אבל הוא טוען שהיא בהחלט מוכנה לכך.

"אני לא קופץ בכל פעם שאני שומע על איזו שותפות בין שתי יצרניות. זה לא מפתיע אותי", בהתייחסו לחדשות על מיצובישי והשיחות שטויוטה מנהלת עם סוזוקי. "אנחנו פשוט רוצים לעשות את מה שאנחנו רוצים".

עוד בוואלה! רכב:
האם הונדה עתידה לשווק מתחרה לניסאן ג'וק?
הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס - קרב יפניות

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully