וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: מאבריק X3 טורבו, 154 כ"ס

8.11.2016 / 7:47

רק לפני שלושה שבועות חזרנו נפעמים מההשקה ברומניה, וה-X3 כבר נוחת בישראל; הכלי מדהים, אבל טווח המחירים נע בין 166 ל-193 אלף שקלים. האם יימנעו המחירים את ההסתערות על פנקסי ההזמנות?

מאבריק קאן איקס 3. אתר יצרן
מאבריק קאן איקס 3/אתר יצרן

ההשקה האירופאית נערכה תחת גשם זלעפות בחצרו האחורית של הרוזן דרקולה, והאירוע הישראלי התרחש ביום שמש נעים. אבל אללי, ההשקה המקומית לא כללה דקה של נהיגה... מכיוון שכבר היה לי העונג לאחוז במושכות ה-מאבריק X3 אני רק יכול לחזור על שכתבתי – ה-X3 אינו עוד פיתוח אבולוציוני של קטגוריית ה-SBS (צד בצד), זוהי מהפיכה שתחייב את השחקנים האחרים בשוק (בראש ובראשונה פולאריס RZR אבל גם ימאהה, ארקטיק קאט ואחרים) לחזור אל לוח השרטוט ולחשב מסלול מחדש. זה לא הולך להיות קל, כי ה-X3 מציע מבנה חדשני לחלוטין.

בהשקה האירופאית ניחשתי שהמחירים יגיעו ל-200,000 שקלים אבל האמת, הם לא המריאו כל כך גבוה; כנראה שגם ב'עופר-אבניר' מבינים שיש גבול למחירים אותם אפשר לגבות עבור רכב פנאי, והם מציגים מחירי השקה פחות קטלניים מכפי שחששנו, הכוללים חבילת איבזור נדיבה. ה-X3 יגיע לישראל בשלוש רמות, כולן מונעות באותה יחידת כוח (מנוע/גיר); דגם R בסיסי, XDS משודרג קלות, ו-XRS היפר-ספורטיבי.

מחירי ההשקה כוללים חבילת איבזור בשווי קטלוגי של 25,000 שקלים: גג ספורט, חצי חלון מעוצב, מיגון מלא, דלתות, ארגז אחורי COOLER, מערכת שמע אינטגרלית, מראות צד מעוצבות. גם אלה לא עושים את ה-X3 לרכב נגיש, והוא יישאר בהישג ארנקם של לקוחות מבוססים מאוד; אבל המהפכניות שבו תפתה לקוחות רבים, לשדרג ממאבריקים קודמים (אפילו כאלה שנרכשו לפני זמן קצר), או מהמתחרים. היבואן מציע תכניות טרייד-אין שימתיקו מעט את הגזרה אבל בכל מקרה, מדובר בהוצאה כבדה.

למרות זאת, היבואן בטוח ביכולתו למכור 200-160 מאבריקים בשנה הקרובה; הכלים יימכרו בגלל התרחבותו הטבעית של שוק ה-SBS ובעיקר, בגלל יתרונותיו הגדולים של הכלי החדש. היתרונות אינם מתבטאים רק במנוע בעל הספק-שיא בקטגוריה; 154 כ"ס על רכב השוקל 720 קילוגרם, התוצאה היא 0-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות - זה נתון די מוטרף. החידוש הגדול ב-X3 מופיע בשלדה ובמתלים. הכלי ארוך ונמוך יותר ממתחריו, יש לו פוקסים 3.0 אינץ' הטובים ביותר שבנמצא (מתלה אחורי בסגנון טרופי טראק, עם מהלך של 61 סנטימטרים) והוא מכויל להתנהגות ספורטיבית, עם הגה בעל 1.5 סיבובים מנעילה לנעילה. קטלני!

מאבריק קאן איקס 3. אתר יצרן
תא הנוסעים מאובזר ומגומר היטב, שימושי ועמיד למדי. גם כאן, קאן-אם מציבים אתגר בפני המתחרים/אתר יצרן

עדות מומחה

אורח בלתי צפוי במסיבת העיתונאים היה עדו כהן, שהופיע במגרש החנייה עם אחד הזיבארים שלו. רק לפני כמה שבועות השיק עדו את הטרופי טראק החדש שלו, בעזרתו ניצח את מרוץ באחה צאלים בקלילות מרשימה – בוודאי עבור רכב מרוץ שזו הופעת הבכורה שלו. עדו עבד על ה-TT החדש חודשים ארוכים אבל בכל זאת, הוא מוכן לנטוש אותו כאן ועכשיו, בעבור ה-X3.

"זה בדיוק הכלי שרציתי תמיד לייצר", התלהב עדו. הוא בנוי נכון, שיפור דרמטי לעומת כל מה שהיה עד היום בקטגוריית ה-SBS. כמתכנן ובונה רכבי מרוץ, ידע עדו להניח את האצבע על ההבדל המהותי; לא רק שה-X3 רחב, ארוך ונמוך מקודמיו, גם נקודות העיגון של הבולמים האחוריים גבוהות יותר, מערסלות היטב את הנהג והנוסע. התלהבות האיש מפרדס חנה הרקיעה ועבורי, זוהי עדות מומחה הטובה ביותר. האיש יודע על מה הוא מדבר ומסתבר, שגם מהנדסי קאן-אם לא בזבזו את זמנם לריק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מפרטים

כולנו מחכים להניח את ידינו על X3 אותו נוכל לבחון בשבילי הנגב, אבל כרגע נסתפק בעיון חטוף בדפי הנתונים. כאמור, שלושת הגרסאות מונעות באותם מנוע ותיבת הילוכים רציפה. תא הנוסעים מאובזר היטב ומפנק, ביחס למקובל בקטגוריה. הכלים יימכרו בישראל עם חגורות בטיחות 4 נקודות ומעבר לחבילת האבזור הכלולה במחירי ההשקה, יש ל-קאן-אם קטלוג אבזרים שיאפשר לכל אחד להתאים את הכלי לצרכיו וגחמותיו.

גרסתR הבסיסית תגיע בצבע לבן, נועלת צמיגי 20 אינץ', בולמי פוקס 2.5 עם מהלך מתלה מכובד של 51 סנטימטרים. מחיר ההשקה כאמור, 166,000 שקלים. גרסת Xds תגיע בצביעה שחורה ומשודרגת לצמיגי 29 אינץ', בולמי פוקס פודיום 2.5 אינץ' – זו הגרסה עליה נהגתי בהשקה ברומניה, עוצרת נשימה, מחיר השקה 177,000 שקלים.

דגמי הבסיס מלהיבים וחזקים, אבל תמיד יש כאלה הרוצים טוב יותר. תמורת 193,000 שקל יקבלו המהדרין את גרסת XRS הצבועה באדום-זהב, ומפתח הגלגלים שלה מורחב ל-183 סנטימטרים. ה-XRS נועל צמיגי 30 אינץ' אימתניים, בולמי פוקס פודיום 3.0 עם מהלך מתלה של 61 סנטימטרים – אין ספק שזהו ה-SBS הסדרתי הטוב ביותר אותו ניתן לרכוש היום.

מאבריק קאן איקס 3. אתר יצרן
מאבריק קאן איקס 3/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully