וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו זואי בישראל

30.1.2017 / 12:49

קרסו, יבואנית רנו לישראל החלה בשיווק הזואי. סופר מיני חשמלית לחלוטין שתנסה לשכנע את הישראלים להחליף את פיית התדלוק בשקע חשמלי. המחיר – 132 אלף שקלים

החל שיווק רנו זואי החשמלית בישראל. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
רנו זואי - סופר מיני חשמלית ראשונה/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

הפיל בחדר מילא את כל חלל האולם בו נערכה מסיבת העיתונאים לרגל תחילת שיווק הרנו זואי בישראל. הסיבוב הקודם של מכוניות חשמליות מתוצרת רנו בישראל, אז תחת כנפי מיזם בטר פלייס הסתיים בקריסה של החברה ומאות בעלי פלואנס חשמלית עם טענות ומענות.
עם זאת, מבחינת אנשי היבואן אין בכלל מקום להשוות בין המצבים. עם נתח שוק של 25 אחוזים ממכירות המכוניות החשמליות באירופה ויותר מ-100 אלף כלי רכב חשמליים מאז 2012 החל בטוויזי העירונית הקטנטונת עבור בזואי וגם הטנדרון קנגו בגרסה חשמלית – השינוי שרנו עשתה וההתקדמות שלה בתחומים האלו מאפשרים לה חוזק שיכול לתמוך במכירה של מכוניות חשמליות טוב הרבה יותר מאשר בעבר. לטענת היבואנית, בתשומת הלב ובהשקעה הנכונה היא צפויה להצליח.

מבחינת מימדים, המכונית עצמה היא סופר מיני קלאסית עם אורך כולל של 408 ס"מ, גובה של 156 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ ובסיס גלגלים של 259 ס"מ. תא המטען גדול יחסית למכוניות בקטגוריה ועומד על 338 ליטרים. האפשרות לייצר מכונית ללא פשרות של ממש במרווח ובתא המטען נובעת מהיות הזואי מכונית שתוכננה מהבסיס לשמש כחשמלית ולא הסבה של מכונית קיימת להנעה חשמלית. במבחן הריסוק האירופי בשנת 2013 זכתה זואי בחמישה כוכבי ריסוק.

על הכוח לנוע אחראי מנוע חשמלי בהספק 88 כ"ס ו-22.4 קג"מ, הנתון האחרון גבוה משמעותית מאשר המתחרות שלה בקבוצה. הזינוק למאה קמ"ש אורך 13.5 שניות והמהירות המירבית היא 135 קמ"ש. הוא ניזון מסוללת ליתיום איון שנמצאת ברצפת המכונית בקיבולת של 22 קילוואט. כמו מכוניות חשמליות והיברידיות אחרות, גם פה נעשה שימוש בבלימה רגנטיבית הטוענת את הסוללות גם בנסיעה על ידי ניצול אנרגיית הבלימה. למערך החשמלי יש אחריות יצרן מלאה לחמש שנים, ואחריות של שלוש שנים למכונית עצמה.

על פי הפרסומים הרשמיים טווח הנסיעה האופטימלי המירבי הוא 240 ק"מ, אך הטווח הריאלי גם על פי תחזית היבואנית הוא כ-150 ק"מ שתואמים לטענתה על הצרכים היום יומיים של קהל היעד. בחו"ל נמכרת גם גרסת ה-41 קילוואט עם טווח נסיעה מירבי של 400 ק"מ, בשל המחיר הגבוה של גרסה זו וכן מתוך הנחה שגרסת ה-22 תספיק לשימושים בישראל קצרת הטווחים שיווק גרסה זו אינו על הפרק כרגע אך יישקל בעתיד.

מערכת הטעינה של הזואי עושה שימוש בעמדות טעינה ייעודיות של ג'ינרג'י שהקמת אחת כזו בבית הלקוח כלולה במחיר המכונית וכן מערך של כ-40 עמדות טעינה אליהן צפויות להתווסף עוד כ-40 עמדות בשנה הקרובה. המערכת מכילה מספר מרכיבים מתוחכמים ביניהם ניהול הטעינה בהתאם למתח המסופק מהעמדה (בין 6 ל-9 שעות מחיבור בן פאזה אחת לטעינה מלאה ועד שעה לטעינה של 80 אחוזי קיבולת משקע תלת פאזי). כמו כן ניתן לתכנת מראש את זמני הטעינה בבית לכאלו התואמים את תעריפי החשמל המוזלים בשעות הלילה ואף לתזמן את מיזוג תא הנוסעים לקראת הנסיעה.

המכונית מגיעה ברמת גימור אחת גבוהה ומאובזרת בשם אינטנס הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים ושיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה משולבת במצלמת רווס, חישוקי 16 אינץ' ועוד. מערכות הבטיחות כוללות את המערכות האלקטרוניות והבקרות המקובלות ו-4 כריות אוויר.
בישראל מחיר הזואי כולל את הסוללה (בחלק מהשווקים באירופה המכונית נמכרת בנפרד מהסוללה עליה משלמים דמי שימוש חודשיים), עמדת טעינה והתקנה יעמוד על 132 אלף שקלים. לא זול וגבוה משמעותית ממחירי מכוניות סופר מיני אחרות (הנעים בין כ-80 לכ-115 אלף שקלים) ואף משפחתיות, אם כי צריך לציין כי עלויות התפעול למכונית חשמלית צפויות להיות נמוכות משמעותית מחלופות הבנזין, לא רק בהיבטי החיסכון בדלק, אלא גם בהיעדר טיפולים שוטפים ומכלולים מכאניים שיש במכונית בנזין. כרכב חשמלי היא גם מגלמת הטבת מס המפחיתה 990 שקלים משווי השימוש שישלם מי שיבחר בה כרכב צמוד ממקום העבודה.

מבחן לזואי החשמלית בקרוב בוואלה!רכב.

עוד בנושא:
רנו-ניסאן בשת"פ עם מיקרוסופט לפיתוח מכונית אוטונומית
רנו מציגה - אולם תצוגה אצלכם במחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully