וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו-ניסאן חתמו על שת"פ עם מיקרוסופט לייצור רכב אוטונומי

27.9.2016 / 9:12

מייקרוסופט תספק לרנו-ניסאן שירותים מבוססי ענן במסגרת מיזם שבסיומו תצא לכבישים מכונית אוטונומית במחיר נגיש, אולי כבר בשנת 2020. "יש כאן פונצטיאל אדיר להתפתחות"

אתר יצרן

בסרטון: ניסאן ליף אוטונומית במרכז הניסוי בעמק הסיליקון.

רנו-ניסאן וחברת מייקרוספט העולמית הכריזו אמש (שני) על שיתוף פעולה נרחב ורב-שנתי, במסגרתו ייוצרו כלי רכב אוטנומיים במחיר נגיש לציבור הרחב משנת 2020 והלאה. החברות הסכימו לפתח טכנולוגיות תקשורת מתקדמות המבוססות על שירותי הענן של מיקרוסופט (Microsoft Azure) תוך שימוש בבקרות ניווט משוכללות, אחזקה מונעת ועדכונים מקוונים, בדרך לרכב עצמאי לחלוטין.

מי שיעמוד בראש הצוות ברנו-ניסאן הוא אוגי רדזיק, שניהל בעבר את חטיבת המחקר של נוקיה. "המכוניות הופכות להיות מרכז תקשורת על גלגלים. הציוות שלנו עם מייקרוספט יאפשר לנו להאיץ טכנולוגיות שהלקוחות שלנו יכלו עד היום רק לדמיין עליהן. אנחנו רוצים לספק תקשורת ממונעת לכולם על פלטפורמה אחת".

רנו-ניסאן, שותפות עם מייקרוסופט. אתר יצרן
רנו-ניסאן תשתף פעולה על מייקרוסופט בפיתוח מכוניות אוטונומיות/אתר יצרן

המיזמים בין רנו ניסאן למייקרוסופט עתידים להבשיל 10 כלי רכב עם טכנולוגיית נהיגה אוטומטית המיועדים כאמור לאוכלוסייה ממוצעת, שאין ביכולתה להניח יד על מכוניות פאר אוטונומיות כמו טסלה או מרצדס. "זה נכון שהחוויה האוטונומית עדיין בחיתוליה, אבל אנחנו מאמינים שיש כאן פוטנציאל אדיר לחולל מהפכה צרכנית בתעשיית הרכב", אומר ז'אן פיליפ קורטייה, סגן מנהל השיווק במיקרוסופט.

ברנו-ניסאן מציניים, כי בשלב הראשון במסגרת מערכת היחסים בין החברות, יתמקדו במספר היבטים שנקשרים לשליטה ברכב באמצעות הסמארטפון והמחשב הנייד: פיקוח על מצב הרכב מרחוק לרבות פתיחתו ונעילתו, הגנה עליו מפני פריצות ("גדרות וירטואלים"), שירותי מידע למרכזי השירות ובכלל זה, מאגר אינפורמציה מתעדכן שמחובר ליצרן ומסייע בתיקון תקלות וליקויים.

יצרניות רכב נוספות, בהן טויוטה וג'נרל מוטורס כבר השקיעו הון עתק בחברות תוכנה חיצוניות כדי לקדם מיזמים אוטונומיים שיציבו אותן בעמדת זינוק אסטרטגית בשנת 2020, שלאט לאט מסתמנת כנקודת המפנה בתקשורת שבין הנהג למכונית.

עוד בוואלה! רכב:
דגמי דאצ'יה חדשים הגיעו לישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully