וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאלים ארומה – מבחן דרך

12.2.2017 / 9:29

יצאנו לבדוק מה מקבלים עבור 9,900 השקלים המבוקשים עבור דיאלים ארומה, האם מאחורי תג המחיר האטרקטיבי יש עסקה מצוינת

קטנוע דיאלים ארומה במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
עיצוב רטרו-שיק מעורר הרבה עניין סביבו/ניר בן טובים, ראובן סביו

איפון 7 משומש, או דגם שלLG חדש, מה עדיף?
שאלות כלכליות מעין אלו מעסיקות אותנו הרבה ולעיתים חוסר ידיעה בנושא המדובר גורם לנו לקבל החלטות מוטעות. הפעם לקחנו למבחן את הקטנוע הזול ביותר בישראל בקטגוריה שלו. במחיר של 9,900 ש''ח "על הכביש" הדיאלים ארומה הוא קטנוע ה-125 סמ"ק הזול ביותר שנמכר היום בישראל. האם באמת קיים כזה הבדל ברכיבה עליו לעומת קטנועים שלעיתים עולים אפילו כפליים? האם הוא עדיף על קטנוע משומש "נחשב" ויקר יותר?

קטן ומסוגנן

העיצוב של הארומה לא משאיר אותך אדיש אליו. המאותתים הבולטים, הקווים העגולים, צביעת הקפוצ'ינו האלגנטית בשילוב חלקי כרום רבים יוצרים מראה ייחודי. למתבונן המקצועי בולטים מאוד הגלגלים בקוטר קטן יחסית של 10 אינץ' מאחור ו-12 לפנים, בלם הדיסק הקדמי הקטנטן והעדר בלם דיסק מאחור. פרט חשוב נוסף הוא מדרך רגליים שטוח וגדול שמאפשר גם נשיאת משאות ותיקים גדולים. הארומה הוא מסוג הקטנועים שנותנים לך תחושה שאתה הרבה יותר גדול מהם ולמעשה הרכיבה היא מעליו ולא בתוכו. אני מתנשא לגובה של 185 והיה לי קשה למצוא מקום לרגליים מאחורי המסכה הקדמית ולכן רכבתי עם ברכיים מקופלות, או עם רגליים שפונות החוצה ממדרך הרגליים. הכידון צר וקרוב מאוד לקצה הקדמי של המושב ובנוסף לכך המושב נטוי מעט לפנים, עובדה הגורמת לרוכב לגלוש אל עבר הכידון. התוצאה היא של קטנוע שמרגיש צפוף ומחייב להפעיל כוח כדי לא לגלוש קדימה בזמן בלימה, או בהרכבה של רוכב נוסף.


תא האחסון מתחת למושב לא מצליח להכיל קסדה מלאה וגם לסגור את המושב ולכן הרכבת סבל וארגז אחורי הם הכרחיים למי שרוצה לשמור על בטיחותו ולרכב עם קסדה מלאה ולא להיסחב עם הקסדה לכל מקום. לוח השעונים בסיסי מאוד ומד הדלק שומר לעצמו מקדם בטחון עצום שגורם לך להיכנס לתחנת הדלק בבהלה כאשר נותרים במיכל כמעט שלושה ליטרים. המראות משתלבות היטב בעיצוב הכללי, אבל מספקות שדה ראיה מצומצם ומעוותות מאוד את הנתונים המגיעים מהם.

קטנוע דיאלים ארומה במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
צביעת הקפוצ'ינו בשני גוונים מחמיאה לכלי הקטן/ניר בן טובים, ראובן סביו

נשאר בעיר

ההתנעה לרוב מחייבת פתיחה קלה של ידית הגז במקביל ללחיצה על הסטרטר, זה כנראה בגלל העדר מערכת הזרקת דלק ממוחשבת המסייעת בזמן ההתנעה להתאים את כמות הדלק לאוויר. בתנועה העירונית הצפופה הארומה מרגיש בבית ובזכות ממדיו הצנומים ומשקלו הנמוך ניתן לבצע עמו תמרונים בין המכוניות, שמאפשרים לארומה להשאיר הרבה קטנועים גדולים ויקרים ממנו תקועים מאחור. עם 8.24 כ"ס, המגבלה של הארומה מורגשת היטב כאשר הרמזור מתחלף והכביש פתוח ואז מהר מאוד מגיעים למצב שבו נגמר לו הכוח להאיץ בסביבות 80 קמ''ש. במהירויות אלו ועד למהירות המרבית בסביבות 100 קמ''ש הארומה מאוד קופצני ולא מרוסן מבחינת המתלים עד כדי כך שהוא גורם לרוכב להוריד מהירות בחזרה. פעם אחת נכנסתי עם הארומה לאיילון ומהר מאוד הבנתי שהמקום שלי הוא בצד של הנתיב הימני וחיכיתי שנגיע לפקק כדי לחזור לראש שרשרת המזון התחבורתית. חוסר הריסון של המתלים מורגש היטב גם במעבר מעל פסי האטה במהירויות נמוכות יחסית וזה גורם לרוכב להאט, או לקפיצה בלתי רצונית מהמושב שעלולה להיות לעיתים מסוכנת.


עוצמת הבלימה טובה, אבל מחייבת שימוש בכוח רב יחסית על המנופים ומכיוון שאין כאן מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, יש צורך בתשומת לב רבה בזמן בלימות חזקות. בלם התוף האחורי מספק עוצמת בלימה טובה ולא הרגיש נחות לעומת בלם דיסק, אך מצריך כוח רב יותר על המנוף ולכן יותר בעייתי להפעלה מדויקת.


בעמידה ברמזורים, המנוע נותר בסל''ד גבוה באופן חריג ולא פעם בדקתי האם יש מספיק חופש לכבל הגז, אבל מסתבר שכך המנוע צריך לעבוד בכדי לאפשר קירור מספיק טוב בזמן עמידה. הסיבה לכך היא שהמנוע מקורר אוויר בעזרת מניפה המחוברת למנוע ולא מקורר מים כמו בקטנועים יקרים יותר.

לשימוש מוגבל

הארומה שירת אותי היטב בנסיעות שלי בתוך תל אביב בשעות הפקקים ואפשר לי להגיע ממקום למקום במהירות כמעט ללא קשר למצב התנועה. ממדיו הקטנים גורמים לו להיות לא נוח לרוכבים שגובהם מעל 180 סנטימטרים, אך להתאים היטב לנמוכים מכך. רמתם הבסיסית של המתלים מורגשת היטב ומחייבת תשומת לב רבה למפגעי הכביש וגורמת לרוכב לא להרגיש בנוח במהירויות עירוניות גבוהות. ביצועי המנוע דחקו אותי פעמים רבות לצד הדרך באיילון ובכבישים פתוחים וגרמו לי להבין שהארומה לא כל כך מתאים לכבישים בין עירוניים. במחיר של 9,900 שקלים "על הכביש" לצד הפשרות הללו מקבלים גם כלי חדש מהניילונים ולצידו שלוש שנות אחריות ואלו בעיקר הסעיפים בהם הארומה משאיר את מתחריו החדשים והמשומשים מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully