וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: מאזדה CX3 המחודש

14.1.2019 / 6:15

למאזדה יש שאיפות גבוהות בנוגע לאופן בוא היא רוצה שתתפסו את המותג הזה, הדרך לשולי הפרימיום עוד ארוכה, מאוד, אבל האם ה-CX3 המחודש הוא צעד בכיוון?

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
עדיין נאה, עדיין יותר האצ'בק דינאמית מוגבהת מאשר ג'יפון מאצ'ו/גדי סיארה

ישנן שלוש יצרניות רכב שהפער בין התפיסה שלהן בציבור הישראלי ובין הגודל הריאלי שלהן במונחי התעשייה הוא פשוט לא נתפס. סובארו, מיצובישי ומאזדה. ספרו לאדם מן הישוב שאלו שלוש יצרניות זעירות, כאלו שנמצאות אי שם בירכתי מספרי הייצור והמכירות והוא, סביר להניח, כלל לא יאמין לכם.

הסיבה לכך, היא המכנה המשותף הנוסף לשלושתן - מיצובישי, מאזדה וסובארו, היו כל אחת בתורה - רבות מכר היסטריות, חסרות תקדים ועם דומיננטיות אדירה בשוק המקומי. מה שהעניק להן מעמד מיתולוגי מקומי. יש להם גם בידול ייחודי בעולם, מיצובישי למשל, ממקדת את תשומת הלב שלה בשילוב של ג'יפונים והנעות חשמליות. סובארו נועצת כבר עשרות שנים את האצבעות שלה בהנעה כפולה למכוניות כביש. מאזדה, לפחות ב-15 השנים האחרונות מקפידה על מקומה כסמן הימני בכל הקשור להנאה מנהיגה בכמעט כל קטגוריה בה היא נמצאת.

אבל עם כל הכבוד לסנטימנטים מקומיים בעולם האמיתי, כדי לשרוד אתה חייב להיות או רווחי מאוד, או גדול מאוד. את הדרך להיות גדולה מאוד, מאזדה יודעת שהיא לא ממש יכולה לעשות, וכדי להיות רווחית מאוד, היא חייבת תהייה לשנות משהו מאוד יסודי בתפיסת המותג שלה. משהו שיהפוך את השם "מאזדה" לכזה שיגרום לאנשים לרצות להוציא יותר כסף על המכוניות שלה ולא על המתחרות.

אז מאזדה, מוסיפה לתארים שהיא רוצה שתקשרו לשם שלה לא רק עיצוב והנאה מנהיגה, אלא גם - פרימיום.

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
קצת כרום, קצת פגושים, קצת חישוקים, לא תשימו לב להבדל מיד/גדי סיארה

CX-5 פחות מאזדה 2 = CX-3

הג'יפון הקטן של מאזדה נחת בישראל באפריל 2017, עם עיצוב ספורטיבי ופחות מאצ'ואיסטי כמנהג הקבוצה ועם תג מחיר גבוה שהתחיל ב-134 אלף שקלים, אמרנו כבר אז - הסיכויים שלו להפוך לרב מכר היסטרי היו נמוכים. אבל לא רק בגלל זה. הוסיפו את המחיר הלא נמוך לנוחות הנסיעה שלו, המרווח במושב האחורי ותא המטען הלא גדול - וקבלתם מכונית שמתאימה במימדיה לשמש כמכונית שניה, אבל לא במחירה. מהצד השני במחיר שלה, רוב הלקוחות כבר יתפתו ללכת על ג'יפון גדול יותר.

אחרי שנה וחצי מגיעה לישראל הגרסה מתוחת הפנים של הג'יפון, עם הצהרות על שיפורים במספר נקודות. מתיחת הפנים החיצונית מתונה מאוד, לא שהיה הרבה מה לשפר שם. עם הגריל החדש ותאורת הלד האחורית קשה לומר שהוא שונה מאוד מהדגם טרום המתיחה, אבל זה לא בהכרח רע, הוא עדיין נראה שונה ומיוחד מאוד מהחברים בקבוצה שלו. בתא הנוסעים השינוי הברור והבולט באופן מיידי הוא המעבר לשימוש בבלם יד חשמלי, מה שמפנה יותר מקום בקונסולה המרכזית לתאי אחסון נוספים. זה גם משפר במעט את תחושת המרווח פה מלפנים. מאחור עדיין די צפוף, עם קו חלונות שעדיין סוגר מאוד על היושבים שם, אבל משענת היד קיבלה מקום למחזיקי כוסות.

עוד באותו נושא

סופר מיני במבחן משווה: פולקסווגן פולו החדשה נגד מאזדה 2

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
ברמות הגימור הגבוהות נעטף תא הנוסעים בעור/גדי סיארה

בהתאם לרוח החדשה של מאזדה, שמדגישה את הרצון של להיתפס כיוקרתית, עודכנו רמות הגימור. כך רמת הגימור ZOOM מתייקרת ב-3,000 שקלים ובמחיר של 137 אלף שקלים מקבלת דיפוני עור בדלתות, גימור מבריק לפתחי המיזוג וחומרי דיפון רכים בקונסולה המרכזית. רמת הגימור ספורט שעולה 142 אלף שקלים מקבלת גימור דמוי עור בצבע אפור במקום שחור, מושבים דמויי עור, טבעות כרום בפתחי המיזוג ואותו דיפון רך בגוון אפור בקונסולה המרכזית. רמת הגימור הגבוהה ביותר ה-PURE WHITE שעולה 148 אלף שקלים (לעומת 145 בעבר) מגיעה כבעבר עם מושבים בעור לבן, טבעת אדומה סביב פתחי המיזוג, עור על משענת היד ועור הפוך בדיפון הדלתות והקונסולה המרכזית. למי שלא מספיק ההידור הזה, מוצעת גם רמת הגימור SPECIAL EDITION ומוסיפה על הרמה הגבוהה של ה- PURE WHITE חישוקי 18 אינץ' בגימור כרום, עור נאפה חום-אדום, גימור עור לבן בקונסולה המרכזית, בדלתות ובצידי המושבים, זכרונות למושב הנהג החשמלי והפעם טבעת לבנה על פתחי המיזוג. מחיר גרסה זו - 151 אלף שקלים.

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש/גדי סיארה

מצד אחד נעים מאוד לראות את השפע הזה, אבל מהצד השני קשה להתנתק מכך שגם כאשר הוא עוטף את כל סביבת הנהג בעור, יוקרה או תחושה יוקרתית היא יותר מזה. העיצוב מעט מצועצע, והפערים בין כל אותם משטחי עור לפלסטיקה המקורית של התא ניכר מאוד. מערכת הקישוריות לרכב שכוללת הצגת הודעות בעברית תומכת בחלק מסוגי הטלפונים, אבל עדיין לא משתווה למערכות תומכות מקוריות כמו אפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו בשל תפקוד מוגבל, או נטרול של חלק מהתפריטים המופעלים על ידי החוגה עם חיבור הטלפון, בעוד שאת התפעול ממסך המגע אפשר לעשות רק כאשר הרכב אינו בתנועה.

האבזור הבטיחותי כולל כעת שילוב בין מערכות בטיחות מקוריות לבין מערכת התראה בלבד של איווקס. הרשימה כוללת התראת סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, זיהוי תמרורים והתראת פגיעה בהולכי רגל. המערכות המקוריות שכוללות סיוע בבלימה במהירות של עד 80 קמ"ש והתראת סטייה מנתיב ופועלות במקביל ובעיקר ייצרו מטרד סטריאופוני בלתי ניתן להשתקה. רק רמת הגימור PURE WHITE ו- SPECIAL EDITIONמקבלות גם בלימה אוטומטית במהירות בין עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת רכב ב"שטח מת" ושליטה אוטומטית על עוצמת התאורה.

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה, שתיים מהנקודות החלשות שלו שופרו/גדי סיארה

מתחת למכסה המנוע לא בוצעו שינויים שבאים לידי ביטוי בהספק (156 כ"ס ו-20.8 קג"מ) או בביצועים (9.1 שניות ל-100 ו-197 קמ"ש מירביים). מה כן? במאזדה מספרים על כיול חדש למערכת ההצתה, ניהול טמפרטורת המנוע על מנת להגיע מהר יותר לטמפרטורת עבודה. מה בתכל'ס? לא שינוי גדול מהזכור לי. זה עדיין מנוע 2.0 ליטרים אטמוספרי שצריך לדרבן היטב כדי לסחוט ביצועים במעלה הסל"ד. אבל החספוס שלו פחות מוחשי מאשר בעבר, מה שמוביל לשינויים האחרים - אלו שבוצעו בבידוד הרעשים והמתלים.

כאן דווקא נרשם שיפור, והוא ניכר. הרבה מהקופצנות שאפיינה את הרכב בעבר פינתה את מקומה להתמודדות בוגרת יותר עם שיבושים באספלט. בכביש 12 העולה מאילת, עם מספר מקטעי סלילה ברמות אספלט שונות אפשר היה לקבל טעימת התרשמות גם מבידוד הרעשים וגם מההתנהגות. בסעיף הראשון העסק ירד בכמה דציבלים טובים ולמעט במהירות גבוהה מאוד השקט נשמר בתא הנוסעים. בסעיף ההתנהגות, הוא לא איבד את זה ועדיין נמצא כסמן הימני בקבוצה הזו בתחום ההתנהגות, להוציא אולי יונדאי קונה בעל ההנעה הכפולה והביצועים העדיפים.

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
כן, עדיין דומה למאזדה 2, אבל איזה כיפי/גדי סיארה

סיכום

הנהיגה הקצרה שלנו במאזדה CX3 המחודש לא מחליפה מבחן דרכים וזה יגיע, מול מי? גם מול יונדאי קונה הנזכר מעלה ומול מתחרה נוסף, אבל נשאיר אתכם במתח כרגע.
מה כן אפשר לומר עליו? שבחלק מנקודות החולשה שלו בעבר - נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והמרווח בסביבת הנהג הוא טיפל היטב. מצד שני, ההתמודדות עם מרווח מצומם ומחיר לא נמוך - אלו עדיין נקודות שנזקפות לחובתו.
גם ההבטחה להפוך בהינף ריפוד עור לפרימיום, עדיין לא ממש ממומשת, לגבי היעד השני - להיות מכונית שאנשים יקנו כי היא גורמת להם לרצות אותה ולחייך בנהיגה בה, כאן עדיין יש לו את זה.

נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש. גדי סיארה,
נהיגה ראשונה: מאזדה CX-3 מחודש/גדי סיארה

על הצד הטכני: מאזדה CX-3

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, קדמית

נפח: 1,998
הספק/סל"ד (כ"ס): 156/6,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 20.8/2,800
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 428
רוחב (ס"מ): 177
גובה (ס"מ): 154
בסיס גלגלים (ס"מ): 257
תא מטען: 240

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.1
מהירות מירבית: 197

מתחרים:
יונדאי קונה, סיטרואן C3 איירקרוס, קיה סטוניק

מחיר:
148 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully