ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה סופית שתי תוכניות מרכזיות להמשך סלילת כביש 6 (חוצה ישראל) לאיזור הגליל בהקף של 1.2 מיליארד שקלים. הכביש צפוי להתפצל לשתי זרועות במחלף תל קשיש, האחת לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי והשניה לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, בשבוע שעבר פורסמה להפקדה התוכנית להמשך סלילת כביש 6 מאזור תל קשיש ועד מחלף סומך.
כביש 6 משתרע כיום על פני כ-140 ק"מ ממחלף עין תות בצפון ועד למחלף מאחז בדרום. קטע הכביש בין מחלף עין תות ליקנעם כולל שני נתיבים בלבד. תוכנית הארכת הכביש קובעת הנחיות למזעור נזקי סביבה ומבטיחה מעברים לפעילות חקלאית, ניקוז ותנועת מטיילים ואופניים. תוכנית אחת כוללת את המשך סלילת הכביש מיקנעם ומחלף תל קשיש במסגרתה צמד מנהרות באורך 1,700 מטרים מתחת לרכס הכרמל שלא תפגענה בגן הלאומי כרמל והתוכנית השנייה כוללת יצירת דרך דו-מסלולי בין צומת גולני שעתיד להפוך למחלף, לצומת עמיעד ועד לכביש 90 באזור ראש פינה.
עוד במסגרת התוכנית, בקטע שאורכו 57 ק"מ, יוקמו מחלפים ב-16 צמתים בהם צומת גולני, בית רימון, טורעאן מזרח ומערב, צפורית, הושעיה, ישי, השומרים, אלונים ועוד. במקביל, מבוצעים פרויקטים נוספים בזרוע המזרחית בהם מחלף המוביל וכביש 77 המשודרג, שהקמתם הסתיימה לאחרונה.
"החלטת ועדת השרים שאושרה היום הינה אבן דרך חשובה בתוכנית משרד התחבורה ליצירת מסלול נסיעה מהיר וישיר, מצפון הארץ למרכזה ודרומה", אמר כץ. נזכיר כי התוכנית מבוצעת במסגרת תוכנית 'נתיבי ישראל' שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מצפון הארץ ועד דרומה. מועדי תחילת העבודות וצפי לסיומן לא נמסרו.
חדשות וואלה! רכב
כנסו לדף הפייסבוק שלנו
כביש 6 ימשיך עד לגליל
ירון אדרי
10.10.2011 / 10:37