וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לצומת גולני

ירון אדרי

30.3.2011 / 17:12

בתוך כשלוש שנים יוקם מחלף שיבטל את צומת גולני בהשקעה של 350 מיליון שקלים. המכרז להקמתו יפורסם מחר על ידי החברה הלאומית לדרכים

תתחילו להפרד מצומת גולני. החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) תפרסם מחר (חמישי) את המכרז להקמת המחלף שיוקם בצומת גולני, ואשר צפוי להפתח לתנועה ב-2013. המחלף הוא חלק מפרויקט 'נתיבי ישראל' שנועד לחזק את רשת הכבישים בין מרכז הארץ לנגב ולגליל. האם בעוד שלוש שנים נוכל להגיע לכנרת ללא פקקים?

צומת גולני הינו ציר תנועה עיקרי לצפון הארץ המחבר כיום בין כביש 65 (עפולה-אצבע הגליל) לכביש 77 (טבריה-צומת המוביל). במרבית ימות השנה התנועה בו עירה ובעיקר בחגים ובחופשות בהם נרשמים בצירים המובילים אליו פקקי תנועה כבדים. בהקמת המחלף החדש ישקיע משרד התחבורה 350 מיליון שקלים, וזה יחבר גם בין צומת עמיעד לצומת התשבי הסמוך ליקנעם ובהמשך לכביש 6. על פי המכרז, הזוכה יתכנן את הפרויקט ויבצע אותו.

לדברי שי ברס מנכ"ל החברה הלאומית יכלול המחלף גשר לכלי רכב מעל כביש 65, גשר להולכי הרגל המגיעים לטייל באזור וכן מעברים תת קרקעיים. יו"ר החברה הלאומית מיכה גולדמן מוסיף כי מחלף גולני הוא הראשון מבין שבעה מחלפים שיוקמו לאורך כביש 77 כחלק מתוכנית ליצור רצף של כבישים ממרכז הארץ לצפון ללא רמזורים. "מחלף גולני מצטרף לכביש עוקף קריות, צומת סומך, כביש 79, צומת המוביל, כביש 77, מחלף יגור ופרויקטים נוספים שביצועם הסתיים או יצא לפועל בקרוב על ידי החברה הלאומית לדרכים", כך הוסיף גולדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully