וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפקקים בצומת המוביל?

ירון אדרי

5.7.2011 / 13:20

משרד התחבורה יפתח לתנועה את מחלף המוביל שיחליף את צומת הכבישים הסואן בין כביש 77 וכביש 79. כץ: "יגביר את הבטיחות בדרכים"

מחר (רביעי) בלילה יפתח לתנועה מחלף המוביל כמעט במלואו, כך מודיע היום משרד התחבורה. זאת עם סיום הקמתו כחצי שנה לפני המועד המתוכנן. המחלף שנבנה בעלות של כ-350 מיליון שקלים, יתרום להפחתת פקקי הענק שהיו עד כה בצומת המוביל המחבר בין כביש 77 וכביש 79. אורכו של המחלף כ-120 מטרים. בשלב הראשון יפתח הגשר לתנועה מדרום לצפון כאשר שאר הכיוונים יפתחו לתנועה לקראת סוף החודש, עם סיום הפרויקט.

מחלף המוביל יכלול גשר מעל כביש 79, לולאה בקטע הדרום מזרחי ורמפות גישה. בינו ובין צומת סומך אותו יחליף גם כן מחלף בקרוב, מבוצעות עבודות להכפלת נפח התנועה ופיתוח של רצועת דרך לטובת הרכבת הקלה. לאחר פתיחת מחלף המוביל לתנועה, תמשכנה להתבצע עבודות הפיתוח הנופי וסלילה בשעות הלילה של שכבת האספלט האחרונה ללא סגירת כבישים. העבודות במוביל כוללות הקמת שלוש תחנות הסעה לחיילים וחמש תחנות אוטובוס חדשות.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, מחלף המוביל הינו חלק משורה של פרויקטים שנועדו לפתח את רשת הכבישים ומסילות הברזל בצפון ולהגביר הבטיחות בדרכים, בינהם מחלף סומך כאמור ומחלף גולני שיחליף בעוד מספר שנים בודדות את הצומת המפורסם. מחלף המוביל הינו חלק מפרויקט "הזרוע המזרחית" הנכלל בתוכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחזק את רשת הכבישים והרכבות בין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל. כשתושלם הקמת הזרוע המזרחית על ידי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) תתאפשר הנסיעה ממרכז הארץ לגליל ללא עצירה ברמזורים, מקצה כביש 6 (תל קשיש), דרך מחלף ישי, מחלף המוביל, צומת גולני ובהמשך עד לצומת עמיעד.

"עד כה השלמנו את שדרוג כביש 77, כולל הוספת נתיב והפרדה בין מסלולים מה שאפשר את העלאת מהירות הנסיעה. העבודות בפרויקטים אחרים באזור הגליל, כמו מחלף סומך והכבישים הסמוכים תמשכנה ביתר שאת", כך מוסר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס. יו"ר החברה מיכה גולדמן מוסיף כי "החברה הלאומית לדרכים דאגה לשלב בדרך את הטיפול בנחל יפתח ואת שימורו של אתר עתיקות ייחודי הקיים מתחת לכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully