בפולקסווגן ייסדו מסורת של מנועים קטני-נפח הלוגמים דיזל ובנזין, ובהצלחה גדולה. אבל אפילו לקונצרן הרכב הרווחי ביותר באירופה אין מנוס מלשדך עצמו לסוללות, מנוע חשמלי ולשקע בבית כשהעולם בדרך למשבר נפט. אז בשנת 2013, קצת אחרי שפולקסווגן תחשוף את הדור השביעי של הגולף, ובסמוך אל האפ! החשמלית, היא תחנוך את הגולף EV (כינוי גנרי לרכב חשמלי), ותצטרף לגל הירוק של מכוניות גדולות עם אפס פליטת זיהום אוויר.
הגולף EV תבוסס על מכונית קונספט שהוצגה ב-2010 במסגרת תערוכת פרנקפורט: בלומושן E קונספט. הבלו-מושן הושקה עם מנוע חשמלי המפיק 116 כ"ס ו-27.5 קג"מ. הסוללות שהותקנו מאחור הן מסוג לי'תיום איון ואלה אמורות להקנות לגולף המשפחתית טווח נסיעה מרבי של 150 ק"מ בין טעינות. ה-EV תאיץ ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות באמצעות תיבה עם הילוך אלקטרוני, ומהירותה המרבית עומדת על 160 קמ"ש.
בתכנית ניסיונית שבוצעה בחודשים האחרונים, לרבות בסין, פולקסווגן הפעילה סדרה של גולף חשמליות, אבל לא טרחה לפרסם בינתיים את כל הממצאים אודותיהן. מה שבכל זאת מסתמן הוא שהגולף החשמלית תענוד תג מחיר דומה לזה של הליף מניסאן, קרי, באיזור ה-30 אלף יורו (150 אלף שקלים לפני מס). אגב, עוד מתחרה רצינית שתעמוד בדרכה תהיה הפורד פוקוס החשמלית, שגם היא בהרצה באירופה. מכל מקום, אם בפולקסווגן מאמינים שב-2013 תיפתרנה חלק מן הבעיות הנוגעות לזמינות עמדות טעינה, כמו גם הביקורות על תעריפים מרשת החשמל, אולי יש סיבה לאופטימיות. ואם לא, באירופה תמיד יש תחבורה ציבורית יעילה.
עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל
בקרוב: פולקסווגן גולף חשמלית
15.3.2012 / 11:00