וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פורד פוקוס חשמלית

9.1.2011 / 10:41

המשפחתית הקומפקטית מצוידת בסוללות הנטענות במחצית הזמן בהשוואה לניסאן ליף. מהירותה המרבית 134 קמ"ש וטווח הנסיעה כ-160 ק"מ

פורד הציגה בתערוכת האלקטרוניקה CES הנערכת בימים אלה בלאס וגאס את המהדורה החשמלית לפוקוס 2011 החדשה. לדברי החברה, המכונית נכללת בתוך משפחה אקולוגית המורכבת מחמישה כלי רכב מונעים בחשמל בשילוב טכנולוגיות 'שקע-תקע' (פלאג אין), הייבריד ועוד, העתידים להחשף בהדרגה עד שנת 2013 באירופה ובעולם.

לפוקוס מערכת הינע ידידותית לסביבה חמושה במנוע חשמלי (טרם ידוע ההספק הרשמי) וקבוצת סוללות ליתיום-יון. לחיצה על הדוושה הימנית תאיץ את המכונית למהירות מרבית של 134 קמ"ש דרך תיבה אלקטרונית עם הילוך בודד. בפורד מתגאים לא רק בפליטת CO2 אפסית, כי אם במערכת טעינה משוכללת המבוססת על חיבור לשקע הביתי וטעינה מהירה מאוד.

בהתמזגות לרשת עם 240 וולט, ניתן להטעין את הסוללות בפרק זמן הקצר בכ-50 אחוזים מזה הקיים בניסאן ליף, היריבה המרכזית שלה בפלח החשמליות הטהרניות. בחישוב יחסי, עולה כי עצירה להטענתן תארך כארבע שעות לכל היותר. בפורד מציינים שהמכונית תוכל לכסות טווח של כ-100 מיילים בין טעינות (כ-160 ק"מ) המשתווה לזה הקיים בליף.

הפוקוס זכתה למחמאות רבות בשני דורותיה על התנהגות כביש מהנה, ועל כן חטיבת התכנון דאגה שעל אף השינוי במארז מפאת התקנת הסוללות הכבדות ושאר המרכיבים הנדרשים, תשמרנה תכונותיה הדינאמיות בתחום, לרבות חיזוק כושר האטת המכונית וההיגוי.

בנוסף, פורד התקינה את מערך ה-'MyFord Tuch' האלגנטי להנעים את זמן הנוסעים ולהקל את החיבור לכל המכשירים האלקטרוניים הקיימים. במקביל הותקנו צגים נפרדים לניטור כוח הסוללות ומצב המערכת החשמלית, כשבין היתר נמנה פטנט מעניין בתכנות של מיקרוספט המאפשר לנהג לדעת במדויק מהו המרחק בין נקודות הטעינה הפרושות בדרכים.

הפוקוס החשמלית נמצאת כעת בפיתוח מואץ לקראת השקתה בסוף שנת 2011. מיותר לציין שנציגי שברולט (וולט) וניסאן שנוכחים בארוע בנוואדה מלקטים כל פיסת מידע אודותיה, לקראת מה שעתיד להיות הזרם הסוער ביותר בשנים הקרובות בקבוצה העממית. גם ברנו עוקבים בדריכות.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד
  • ces

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully