וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ליף עושה דאבל

ירון אדרי

24.4.2011 / 11:26

אחרי שזכתה בתואר האירופי, ניסאן ליף מוכתרת גם בתואר מכונית השנה העולמית. פרארי 458 איטליה היא מכונית הביצועים הנבחרת

גם הבעיות שצצו בשבוע האחרון והותירו מאות בעלי ניסאן ליף חשמלית מבלי יכולת לנוע, לא מנוע מחבר השופטים של תערוכת ניו יורק מלהכתיר אותה בתואר מכונית השנה העולמית. בכך משיגה היצרנית היפנית דאבל לאחר שהתואר האירופי כבר היה בכיסה. זו גם הפעם הראשונה בה מוענקים התארים היוקרתיים למכונית חשמלית טהורה.

ניסאן ליף הגיעה לשלב הגמר לאחר סינון קפדני שהותיר אותה מול שתי מכוניות יוקרה גרמניות - אודי A8 וב.מ.וו סדרה 5. אלא שיותר מכל היא מקבלת דווקא בארה"ב את החותמת שתעזור לה להתמודד מול הנציגה המקומית שנחשבת למתחרה העיקרית שלה על אותו קהל יעד הלא היא שברולט וולט. אולם, וולט לא נותרה לגמרי בצד היות והיא הוכתרה למכונית הירוקה של 2011.

בהשוואה לליף שאת כוחה מקבלת רק לאחר חיבורה לשקע החשמל למספר שעות, וולט מצויידת במנוע בעירה קטן נפח שאחראי על הטענת הסוללות גם בעת נסיעה במידה והאנרגיה האצורה בתוכן יורדת. כך, היא מסוגלת להמשיך ולנוע לאורך מרחק רב יותר מאשר 160 הק"מ בליף וזו אולי הסיבה להענקת התואר הירוק דווקא לה. אמנם היא פולטת מעט CO2 וזיהום לאוויר, אך תחסיר פחות פעימות בלב הנהג לנוכח ירידת מחוג הטעינה לכיוון התחום האדום.

בעת חשיפת המועמדות לתואר מכונית השנה, עוד בשלב בו עמדה הבחירה על עשר מכוניות, אנו בוואלה! רכב איפשרנו גם לכם במשאל מיוחד לבחור את מי שהכי ראויה בעינכם. בחירתכם הייתה מרצדס SLS AMG שקיבלה 37 אחוזים מהקולות ואחריה עם 18 אחוזים אודי A8. עם עשרה אחוזים מהקולות שלכם, ניסאן ליף דורגה שלישית.

עוד במסגרת תערוכת ניו יורק ותחרות מכונית השנה העולמית נקבעו הזוכות בקטגוריות נוספות אשר הועמדו לבחירת 66 השופטים. בתואר העיצוב של השנה הוכתרה אסטון מרטין ראפיד ומכונית הביצועים של השנה היא פרארי 458 איטליה.

ניסאן ליף. אתר יצרן
הזוכה הגדולה ניסאן ליף. גם מכונית השנה של אירופה וגם של העולם/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully