וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל החידושים בפולקסווגן גולף החדשה

הדור השביעי של פולקסווגן גולף יושק לקראת סוף השנה הנוכחית, עם מנועים חזקים וחסכוניים יותר, מעטפת הגנה מתוגברת, ועיצוב פחות שמרני

פולקסווגן גולף היא אולי המכונית הנמכרת ביותר באירופה, אבל בקונצרן הרכב הגדול ביבשת מודעים להשלכות של קיפאון בעיצוב ובטכנולוגיה, קל וחומר כאשר דנים במכונית עממית ורבת מכר כמו הקומפקטית הפופולארית שלהם. אי לכך, שלוש שנים אחרי הדור השישי, פולקסווגן מקדמת לתערוכת פריס (סוף ספטמבר) את הדור השביעי של הגולף, וכפי שמסתמן מכלי-התקשורת בבריטניה, היא עומדת לעבור שורה של שינויים חשובים.

על פי הדיווחים בבריטניה, והאילתורים הוויזואלים (אין כרגע תמונות רשמיות), פולקסווגן גולף תנוסח בהופעה חיצונית הרבה יותר מושכת, ותשאל היבטים ממרכיביה החיצוניים מדגמי עבר קלאסיים. השדרוג הבולט ביותר לדברם יתחולל בחרטום, עם חיבור בתי תאורה ספורטיביים, לוע מונמך, חישוקים בעיצוב חדש ופגושים אגרסיביים. רמות הגימור תהיינה גבוהות יותר לצד אבזור מורחב, משמע השתלה של חומרי דיפון איכותיים ועיצוב קונסולה פחות ארכאי למראה (אם כי תמיד שמר על פונקציונאליות מצוינת). לא פחות מרשים יהיה לחוות בפעם הראשונה בגולף בקרת שיוט אדפטיבית, מנגנון בקרה להירדמות נהג, מערכת חניה משוכללת, וצג מרכזי גדול.

תחת המעטפת החיצונית, תבוסס גולף החדשה על פלטפורמה מודולולארית חדשה מסוג MQB, שמתאימה למגוון רחב של כלי-רכב והותאמה לצי חטיבות הליבה (סקודה, אודי, פולקסווגן). בכך יוכל הקונצרן לחסוך בפיצול פלטפורמות ולשווק כלי-רכב נוספים בעלות נמוכה יותר, שכן ניתן אפילו לקצר אותה עד לגודלה של פולקסווגן פולו.

השינוי בקרביה של הגולף החדשה יבוא לידי ביטוי במשפחת המנועים. פולקסווגן מפתחת סדרה משודרגת של יחידות הנעה תחת הקוד EA211 למנועי הבנזין, ו-E288 ללוגמות הסולר. טכנית, יהיו אלה מנועים קומפקטיים וקלים מבעבר, ויעניקו לגולף ביצועים משופרים וצריכת דלק נמוכה. המנוע העממי יהיה ה-1.4 ל' טורבו בהספק של 140 כ"ס, ואולם למרות הספק דומה לגרסה הקיימת, תופחת התמכרותו לבנזין בכמה אחוזים, וכן יקוזז נתון דו תחמוצת הפחמן. מעליהם, מנועי 1.8 ל' ו-2.0 ל' טורבו שהספקם לא ידוע כעת. בגזרת מנועי הדיזל, פולקסווגן תשמיש יחידות GTD גמישות, עם הספקים שיחלו ב-180 כ"ס וכלה ב-220 כ"ס. אין שינוי בתיבות ההילוכים.

מהדורת ה-GTI החמה תעשה צעד גדול אל עבר אחיותיה הטורפות בקו ה-R. התפוקה של פולקסווגן גולף GTI בשנת 2013 תעמוד על יותר מ-250 כ"ס, ובהיצע המפרט דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה בחזית, ומערכת היגוי עם משוב מדויק יותר מהכביש. לדברי הבריטים, גרסת אב-טיפוס של הגולף GTI החדשה, הקיפה את מסלול הנורבורגינג מהר יותר ב-8 שניות מהדור השישי.

באגף האקולוגי, הדגם ההיבירידי של הגולף יאכלס מנוע כלאיים שמחלץ כ-240 כ"ס, ויצרוך בממוצע כ-17.24 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לצידו תשווק פולקסווגן מהדורה חשמלית נטענת וכן גולף מונעת בגז. באירופה מקווים לראות את הגולף החדשה על הכביש לקראת תחילת 2013. בישראל יש להניח שנמתין יותר זמן להופעתה המקומית. לקראת הקיץ, נוכל להתרשם לאיזה כיוון בדיוק פזלו המעצבים.


עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully