"אורוואר", סיטרואן C6. היצרנית הצרפתית הודיעה רשמית, בשקט תעשייתי משהו, שבסוף החודש הנוכחי היא תחדל לייצר את מכונית הסלון המהודרת שבע שנים לאחר שהוצגה בפעם הראשונה כמחליפתה של XM. ההחלטה לחתוך את ה-C6 מהיצע הדגמים התקבלה לפני כשנה לערך בעקבות הצלילה התהומית במכירות הדגם ומול התחרות הסוחפת מצד הקולקציה הגרמנית.
ה-C6 זכתה לבכורה בשנת 2005 כחלופה אלגנטית למכוניות הסלון הגרמניות של מרצדס, ב.מ.וו, אודי וכן וולוו השוודית, אולם אפילו מערכת מתלים הידרואלית מתוחכמת לא הועילה לה מול החסרונות במנועים טובים יותר והנדסת אנוש לא ידידותית. כלי-התקשורת ביקרו את הצרפתייה בגין ארכיטקטורה מוזרה מידי (אפילו בז'אנרים של סיטרואן) שפגמה באופן השימוש והנגישות למערכות.
שנת השיא במסירות הדגם, נרשמה ב-2007, אז מכרה סיטרואן 7,600 עותקים ממנה, אולם בשנה לאחר מכן הסתפקה ב-2,800 ובשנה האחרונה התרסקה לחלוטין עת קיבלה הזמנות ל-500 מכוניות בלבד. בסך הכול נמכרו כ-20 אלף סיטרואן C6 מסביב לעולם.
קונצרן PSA מיהר לפרסם שאין לו שום כוונה לייצר יורשת ל-C6, אלא להמשיך ולפתח את קו 'דה-אס' פרמיום כשאת מקומה של ספינת הדגל תמלא כעת ה-DS5. בשלב מאוחר יותר תשיק סיטרואן מכונית בכירה יותר בדמותה של ה-'נומרו 9' המלכותית שהוצגה כקונספט במסגרת תערוכת ביג'יין, אולם מסגרת הזמן שניתנה לה מתארכת עד לשנת 2015. זו תהיה הפעם הראשונה מזה כמה עשורים שפיג'ו, סיטרואן וגם רנו, תחסרנה מכוניות דגל מפוארות בעת ובעונה אחת.
סיטרואן C6 במבחן דרכים: פאר ונינוחות
עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב
סיטרואן חותכת את ה-C6
9.12.2012 / 8:00