וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן חושפת את ספינת הדגל

סיטרואן חושפת את ספינת הדגל 9 המפוארת לפני בכורתה בתערוכת הרכב בסין, מצוידת במנוע היברידי עם 300 כ"ס וצריכת דלק של 58 ק"מ לליטר

סיטרואן נחושה בדעתה לגנוב לקוחות משלוש חברות הפרמיום הגרמניות: אודי, ב.מ.וו, מרצדס, בערך מאז שהיא השיקה את קו הדה-אס המודרני. מה שהתחיל עם מכונית קטנה וחמה בדמותה של ה-DS3, התחזק לפרמיום קומפקטי ב-DS4, ואח"כ ל-DS5 הבכירה, מתנקז כעת ישירות אל ספינת הדגל החדשה DS9, או בשמה הזמני "9".

העיצוב החיצוני של ה-9 שאב השראה ממיזמים "עתיקים", כגון מכונית ה-GT של סיטרואן שהוצגה בתערוכת פריס לפני כמה שנים. בסיטרואן העניקו ל-9 מידות שתתאמנה הן לקבוצת הלימוזינות (סדרה 7 ומרצדס S קלאס), והן מול מכוניות כגון פורשה פנמרה. אורכה מקצה אחד לשני עומד על 4.93 מ', רוחבה 1.94 מ' ובסיס הגלגלים כ-3.1 מ'. התקרה כפי שניתן לראות נמוכה (לטובת פילוח האוויר) ונישאת בסך הכול ל-1.27 מ'. משקלה הרשמי הוא 1.5 טון.

ל-9 מערכת הנעה היברידית מתוחכמת וחסכונית המנתקת את מנוע הבערה כשאין בו צורך. היא משלבת מנוע בנזין 1.6 ל' טורבו THP בשידוך למנוע חשמלי (70 כ"ס) וסוללות ליתיום יון. התפוקה המרבית עומדת על 300 כ"ס ו-29 קג"מ, שעה שההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-5.5 שניות. נסיעה נקייה על המנוע החשמלי מסתיימת לאחר 50 ק"מ, ומשך טעינת הסוללות משקע ביתי אורך כ-3.5 שעות בלבד. צריכת הדלק המוצהרת היא 1.7 ל' לכל 100 ק"מ (58.1 ק"מ לליטר), ופליטת דו תחמוצת הפחמן היא 39 גק"מ (שליש מדגם סטנדרטי).

בתא הנוסעים סידור הושבה לחמישה, ולנהג אפשרויות רבות לבחור ביניהן כדי לרתום את יכולותיה לנהיגה בטוחה ומהירה. ההנעה יכולה למשל להיות כפולה או קדמית (מותנה באופי באחיזה שמזהה המחשב). עוד אופציה נחמדה היא "הכנת" התא לקראת נהיגה על ידי שליטה מרחוק המאפשרת חימום או קירור הקבינה, הפעלת הרדיו ועוד פרטים טכנולוגיים בקו הבידור.

סיטרואן טוענת שהדגם 9 רומז על שלושה כלי-רכב חדשים בקו הדה-אס, אחד מהם יהיה רכב פנאי חדש לצד ספינת הדגל. מכל מקום, ועל אף מעט קשיים כלכליים, נראה שקו ה-DS צפוי להתרחב הרבה מעבר למה שקיים כרגע.

עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully