וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: האם מתיחת הפנים תחזיר את מיצובישי אאוטלנדר לפסגת מצעד המכירות?

15.10.2015 / 11:38

עם חיוך מוחצן ולאחר שדרוג מקיף בסעיפי עידון ושקט, אאוטלנדר 2016 מנסה לחזור להוביל את קטגוריית הקרוסאוברים 7 מושבים. במחיר התחלתי של 153,600 שקלים, האם יש לו את הכלים הראויים?

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
עם מתיחת פנים מוצלחת ותמחור אטרקטיבי, האאוטלנדר ינסה לשחזר את הצלחת השנים הקודמות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אאוטלנדר הוא נציגה של מיצובישי בקטגוריית הקרוסאוברים הפורחת, ומאז 2015 נמכרו בישראל למעלה מ-10,500 יחידות. למרות המכירות המצוינות, מעולם לא אהבתי את חרטומו המעוגל; קפל המרכב שהתעקל מהפנסים הקדמיים אל תחתית הפגוש נראה לי במקרה הטוב כמו שפמו המיתולוגי של סלבדור דאלי, ובמקרה הגרוע כשפמנו?ן שנידו?ג זה אך עתה. במתיחת הפנים חיטבו היפנים מחדש את הפגוש, בקווים נחרצים ומחודדים. הבעתו העגמומית של האאוטלנדר השתנתה באחת, והוא נראה עכשיו אגרסיבי ובעל נוכחות בולטת. לאניני טעם הוא עלול להיראות בוטה, אבל זו נדוניה טובה להתחלת מחזור חיים חדש.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
"שמתם לב שעשיתי שפם?"/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ממלנכוליה לדינמיקה

הכחדת "קו-השפמנון" היא רק חלק מהשינויים בעיצוב, לו העניקו היפנים את הכינוי Dynamic shield. פסי כרום מסיביים חובקים יחידות תאורה מודרניות, כונס אוויר מאיים ומשטח שחור, מעליו מתנוסס לוגו היהלום של מיצובישי; אין ספק שהמעצבים לא ניסו להיות אפרוריים! יחידות התאורה מחודשות ומודרניות, עם פנסי LED בוהקים. בתחתית הדלתות צמח פס מגן שחור-כסוף, ווריאציה עירונית לחגורת מגן מסוקסת. חישוקי 18 אינץ' נאים סוגרים את הפינות ומסילות גגון מפארות את הגג, אבזר פרקטי למי שיוצא לחניון לילה מבודד. גם הישבן מגולף היטב, אם כי פחות מוחצן מהחרטום. מתיחת הפנים מעניקה למרכב המנומנם מראה דינמי ונועז יותר, עם קריצת כאילו-שטח שנעדרה מהדגם היוצא.

עוד באותו נושא

קרוסאוברים אוטומטיים ב-135,000 שקל: קיה ספורטאז' 1.6 'אורבן', מול סובארו XV

לכתבה המלאה
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ממש לא רכב שטח, אבל נראה הרבה יותר טוב/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

גם תא הנוסעים עבר שינויים ושדרוגים, פחות בולטים לעין. בריפוד כל-שחור הוא אינו מאיר עיניים, אבל משדר איכות ומכובדות. חלקו העליון של לוח המחוונים מרופד בחומר גמיש ונעים למגע, דיפונים אחרים בתא הנוסעים ובדלתות מפגינים פלסטיק פחות איכותי למראה (אם כי כנראה, עמיד ביותר). עמדת הנהג נוחה וארגונומית בדרך כלל, אם כי יש כמה מוזרויות; מתג ההתנעה מתחבא מאחורי גלגל ההגה, מתגי מחשב הדרך וביטול ה-Stop & Go חבויים מתחת לצדו השני של הגה. אבל בסך הכול, עמדת הנהג טובה, תא הנוסעים מרווח ומאוד פונקציונאלי.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
סביבת נהג טובה עם הרבה מרחב ואבזור, כולל מערכת Connected Car עם Waze ואפליקציית סלופארק. מערכת MobilEye טורדנית למדי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

תא הנוסעים הוא אחד הגורמים להצלחתו המסחרית של האאוטלנדר. המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים, בגרסת המבחן פרימיום הם מרופדי עור וארגונומיים, רק השמאלי מחושמל. במחיר 178,500 שקל כלולים מפתח חכם, גג שמש, מערכת שמע-אינטרנטConnected ומובילאיי. שורת המושבים השנייה פחות מרווחת אבל היא סבירה, עם שפע מקום לשלושה נוסעים, או מושבי ילדים. את מושבי השורה השנייה אפשר להסיע קדימה-אחורה, על פי הצרכים. נוח ופרקטי לרכב משפחתי. עשיתי עבורכם מאמץ חד פעמי, ונדחפתי לשורת המושבים השלישית; לא הייתי רוצה להתנחל שם, אבל זה לא רע, להובלת נוסעים צעירים או קצרי קומה... קל לקפל את כל המושבים, ולקבל משטח הטענה חלק ומרווח.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המושבים האחוריים מרווחים יחסית, מתקפלים בקלות. ריפודי הבד נעימים יותר למגע/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

משפחתיות רגועה

מיצובישי אאוטלנדר מתמקם בין מחלקת הקרוסאוברים לבין עולם המיניוואנים, והוא מאפשר לבעל המשפחה להרגיש קצת יותר צעיר והרפתקני. את החלק הסטאטי ממלא האאוטלנדר היטב, באולם התצוגה ובפקקי התנועה האינסופיים. על החלק הדינאמי מופקד מנוע בנזין 2.0 ליטר, המפיק 150 כוח סוס. התמסורת הרציפה בעלת 6 יחסי העברה אלקטרוניים עברה שדרוג וכיול, והיא מתפקדת באופן משביע רצון; בנהיגה משפחתית היא אינה מיבבת ומתייפחת, והחלפות ה'הילוכים' זריזות יחסית. לעזרת הנהג הכאילו-ספורטיבי באים מנופי הילוכים המותקנים על ההגה, נחמד לדעת שהם שם למרות שספק אם תשתמש בהם. כאשר לוחצים חזק על הדוושה, מסגירה התיבה את אופייה ה-CVT; סל"ד המנוע עולה ויורד, הצליל פחות נעים, זה לא מעודד אותך לנהיגה תובענית מדי. המאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש נמשך 11.2 שניות. רוב הלקוחות ינהגו את האאוטלנדר ברגיעה, ובכלל לא ידעו שהתיבה שלהם רציפה.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מנוע 4-בוכנות 150 כ"ס חסכוני למדי, מספק ביצועים סבירים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

במסגרת מתיחת הפנים כוילה התיבה לתגובה נמרצת יותר, מטרה זו הושגה באופן סביר. במקביל נוקבים נתוני היצרן כ-18 קילומטרים לליטר, בנסיעה בין עירונית; אין לי מושג היכן ואיך ביצעו את הבדיקה, אבל אני הוצאתי מהאאוטלנדר בגרסת פרמיום 12.5 ק"מ לליטר בנהיגה בינעירונית רגועה, במהירות 110-120. גרסת Instyle הנועלת צמיגים צרים הוציאה כמעט 14 ק"מ לליטר בתנאים דומים, כ-10% יותר. זוהי תצרוכת דלק טובה עבור קרוסאובר 7-מושבים עם מנוע 2.0 ליטר, אם כי לא מהפיכת אנרגיה.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

התנהגות ונוחות

במסגרת מתיחת הפנים עבר האאוטלנדר מקצה השתקה מסיבי שכלל כ-30 שיפורי NVH והתוצאה נשמעת היטב, כבר במגרש החניה. המנוע מסתובב חלק ושקט, רחשי הכביש והרוח נבלעים היטב. בדממת הנסיעה תוכל לשמוע את הילדים מכרסמים במבה במושב האחורי... המתלים נשארו רכים, בסגנון אמריקני-פרברי; על כביש איכותי, נוחות הנסיעה מצוינת ומעודנת. ברגע שהאספלט מתחיל להיות 'ישראלי' מגלים המתלים את מגבלותיהם, והרכב הופך לקופצני – כך לפחות, עם שני נוסעים על הסיפון.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

התנהגות האאוטלנדר צפויה ובטוחה; אחיזת הכביש טובה בדגם הפרימיום, עם נטייה קלה לתת היגוי. צמיגי 225/55R18 שפגעו בנוחות הנסיעה, הפתיעו לטובה בכביש הררי אליו נכנסתי כדי לצאת ידי חובה – המרכב התנודד ימינה-שמאלה, אבל האאוטלנדר תפר במהירות את העיקולים. גם אם נהיגה ספורטיבית אינה מעניינת את הלקוח הטיפוסי, טוב לדעת שהרכב לא יפתיע אותך בזמן תמרון חירום. כל האאוטלנדרים מגיעים עם 7 כריות אוויר, בדגמי ה-2X4 מותקנת מערכת מוביל-איי. בגרסאות ה-4X4 תקבל בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות בטיחות דינאמיות.

כמה אתה מרוויח, כאשר אתה חוסך 10,000 שקלים?

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
Instyle נועל צמיגים צרים וגבוהים במקצת; זה נראה פחות קרבי, אבל אני מעדיף את הצמיגים הגבוהים – בעיקר בעבור נוחות הנסיעה, אבל גם בתחנת הדלק/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

להשלמת המבחן יצאנו לסיבוב נוסף עם ה-Instyle הצבוע אפור. ה- Instyleעולה 168,500 שקלים (לעומת 178,500 של ה-Premium), וזיוודו פחות עשיר; כדי לחסוך את ה-10,000 שקלים תתבקש להניח את ישבנך במושבי בד (נוחים יותר ממושבי העור של ה-פרימיום) ותוותר על כמה ניקלים. שינוי משמעותי הוא גודל הצמיגים; הפרימיום נועל צמיגי 225/55R18 רחבים יחסית, המורכבים על חישוקי 18 אינץ' גדולים. אלו גלגלים מרשימים למראה, בעלי Look ספורטיבי מזה של צמיגי 215/70R16 של ה- Instyle האפורה.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לצמיגי ה-225/55R18 יש חתך 55 נמוך, וחישוקי 18 אינץ' גדולים. זה יפה למראה, אבל פוגע בנוחות ובתצרוכת הדלק/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אבל אם תשאלו אותי, אני מעדיף את הצמיגים הצרים יותר. ההבדל בין רוחב 225 מ"מ ל-215 אינו מאוד משמעותי, וההבדל העיקרי הוא בגודל החישוק (16 אינץ' במקום 18). חישוק ה-16 משאיר יותר מקום לגומי, המתפקד כ'כרית אוויר'. נוחות הנסיעה ב- Instyle טובה יותר מאשר זו שמספק Premium היוקרתי. על כביש 6 לא תחושו בהבדל אבל בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים – נוחות הנסיעה ב- Instyle עדיפה באופן משמעותי. הצמיגים הצרים פוגעים מעט באחיזת הכביש, לא משמעותי עבור לקוחות האאוטלנדר. מה שכן משמעותי הוא חיסכון בדלק העשוי להגיע ל-10%; לצמיגים הצרים יש התנגדות גלגול נמוכה משמעותית מזו של הרחבים. אז הנה לכם, חיסכון של 10,000 שקלים המביא איתו נסיעה נוחה יותר וחיסכון בדלק, וגם מושבים עליהם לא תזיעו בקיץ...

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

התחרות על כיס הלקוח

מיצובישי אאוטלנדר הוביל את מכירות הסגמנט ב-2013 ו-2014, עד שהודח מהפסגה על ידי ספורטאז' 1.6 אורבן. הוא חוזר אלינו עם מתיחת פנים מוצלחת, ועם אותה נוסחה מנצחת של "שבעה מושבים בזול, בדימוי קרוסאובר אופנתי". אני משער שרק קומץ לקוחות יבחר בגרסת Invite הידנית, למרות מחיר אטרקטיבי של 128,800 שקלים בלבד. במחיר 153,600 ו-163,000 שקלים, גרסאות 5-המושבים ייפגשו מתחרים איכותיים כמו מאזדה 5CX ואחרים, זהו קרב קשה.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
להקת שקנאים באה לבדוק מקרוב את מתיחת הפנים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

לא נסתכן אם נצפה מכירות טובות בגרסאות ה-7 מושבים, Instyle ב-168,500, או 178,500 בדגם פרמיום. אלה ימשכו קהל משפחתי הנזקק ל-7 מושבים ומחפש רכב בעל הופעה דינאמית, המעניק קורטוב של יכולת שבילים. בטווח מחירים של 188,300 עד 228,000, גרסאות ה-4X4 יהיו פחות נפוצות בנקיקי המדבר וסמטאות העיר, כמו גם גרסת הפלאג-אין ב-223,000 שקלים. כך או כך, אאוטלנדר המחודש צפוי לשחזר את הצלחת הדגם הקודם. הוא מהודר ומרווח, מתומחר היטב, אמין, ועכשיו גם נראה טוב יותר.

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully