וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה למקורות: מרצדס מציגה G-Wagon 350 Professional, רכב שטח קשוח, כמעט כמו פעם

10.6.2016 / 7:33

מרצדס מפסיקה לרגע את מרוץ ביצועי הכביש עם G בעל יכולות שטח משופרות. אנחנו כבר שמחים, ושואלים: כמה יעלה? האם ילכו יצרנים נוספים בעקבות מרצדס?

מרצדס G קלאס. אתר יצרן
סוף סוף רכב שטח כהלכתו; אבל המחיר בשמים, ולא בטוח שזו סנונית המבשרת את בוא האביב/אתר יצרן

ב-1993 נפגשתי עם אורי הראל בפריס; אני הבאתי למפגש הזמנה להצטרף למסע השלג La Croisère Blanche, אורי הגיע עם 300G אותו השיג בבריסל. לכרכרה הבלגית היו שתי דלתות ו-87 כ"ס, ונדרש לה מאמץ בלתי פוסק כדי לשמור מהירות של 110 קמ"ש על האוטוסטרדה; אבל ל-G הזה היו צמיגי ושרשרות שלג, שלוש נעילות דיפרנציאלים, זוויות מרכב טובות, ואמינות מופלגת של בלוק איטונג. עבור ה-G היה מסע השלג מכה קטנה באגזוז, אבל עבורנו הייתה זו חוויה גדולה מהחיים – שלושה ימים בשלג עמוק, החלקות ביערות הקפואים וצליחת פודרה צחורה, אגדה צפונית.

ה- Geländewagenנולד ב-1979 במפעלי Puch האוסטריים, כרכב שטח המיועד לצבאות נאט"ו באירופה. ה-G המקורי היה קשוח וספרטני, מנועי הדיזל שלו היו אטמוספריים ונמוכי הספק, חוסנו המכאני היה מהפכני ביחס למקובל בזמנו. מאז עברו 38 שנים אותן שרד ה-G אותן בכבוד, בין השאר הודות להתאמות אינסופיות שהכניסה בו מרצדס. התצורה הבסיסית נשארה עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, אבל כל השאר השתדרג בצורה קיצונית – הספקי המנועים התפרעו ל-500 כ"ס ואף יותר, וכך גם מחיריו המתחילים ב-975,000 שקלים.

עם G מודרני כבר אי אפשר לרדת לשטח, בטח לא עם צמיגים בחתך 30 או 40, ואלקטרוניקה של חללית. במקום לשרת חקלאים בוואריים והרפתקנים צרפתיים, הפך ה-G לסמל סטאטוס נוצץ עם תואר "רכב השטח הסדרתי החזק והיקר ביותר בעולם", אותו הרוויחה ביושר גרסת-העל G65AMG שתעלה לכם בישראל 2,750,000 שקלים – בתמורה תקבלו עושר וגימור מושלם, ומנוע 12V 6.0 ליטר עם 621 כ"ס. אפס ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, בבקשה.

מרצדס G קלאס. אתר יצרן
אפשר להזמין אותו עם רצפת עץ, ווי גרירה מסיביים, פגושי מתכת וזויות מרכב מצוינות. מערכות האלקטרוניקה צומצמו ככל האפשר ב-2016/אתר יצרן

בחזרה למקורות

לאחרונה התעורר מישהו בשטוטגרט והחליט ללכת נגד המגמה העולמית של תחכום יתר ודגש על יכולות כביש – לקחו הגרמנים דגם 350 בסיסי יחסית, הפשיטו אותו ממחלצות הכביש, ריפודי העור ועודפי האבזור האלקטרוני, נעלו לו צמיגי חתך 70 הראוי לעבודת שטח והנה לכם, רכב כהלכתו.

כמובן שב-2016 אי אפשר להעלות על הכביש רכב חקלאי חלש ומטרטר; בחרטום ה- G-Wagon 350 Professional פועם 6V דיזל מודרני המפיק 245 כוח סוס, בכל זאת. הכוח זורם לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים 7G-TRONICוכמובן, יש הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאלים, בנוסף לבקרת משיכה אלקטרונית. צמיגי 265/70R16 מבטיחים פוטנציאל שטח טוב עם מבחר גדול של צמיגי MT, לשדרוג העבירות ושרידות בשטח. מרווח גחון של 24.5 סנטימטרים מצטרף לזוויות מרכב משופרות ולהשלמת החבילה, תוכל להזמין את ה-G שלך עם פגושי מתכת וכננת, מיגון מלא ומדרגות צד.

גם המעצבים עשו עבודה טובה על ה-G השחור; אין משיחות כרום אבל יש מגני פנסים כמו שהיו פעם. מבחר הצבעים כולל את השחור המצולם פה, אבל גם 'חול מדבר' ו'כחול סין'. תוכלו להוסיף קישוריות ומערכת צליל משודרגת, חלונות מוכהים, רצפת עץ לתא המטען, גגון וסולם אחורי. מדליק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מרצדס G קלאס. אתר יצרן
מרצדס G קלאס/אתר יצרן

בקרוב אצלנו?

השנים האחרונות היו קשות מאוד, לשוחרי השטח. בעיניים כלות אנו רואים את עולם השטח נמס מתחת לצמיגי הבוץ, ממש כמו הקרחונים הנמסים באנטארקטיקה; רכבי שטח אמיתיים נכחדים או מאבדים את יכולות השטח שלהם, נכנעים לרגולציה ירוקה (ראו דיפנדר או טויוטה 75). הקרוסאוברים משתלטים על העולם, ולנו נגמרות האופציות, בזו אחר זו.

אנו יכולים להתלונן עד מחר על נטישת היצרנים אבל האמת היא שבמצב כזה אי אפשר שלא לברך על הצעד שעשתה מרצדס, בהחזירה את אחד מאייקוני השטח העולמיים, אל מקורות השטח שלו. אפילו אם G-Wagon 350 Professional לא ייפתור את בעיות השטח של כולנו, יש כאן הצהרה חשובה העשויה להשפיע גם על יצרנים אחרים, אינשאללה. נחנו, אוהבי השטח, הופכים לזן נכחד.

הבעיה היא שהתרגיל הזה מתבצע על פלטפורמה יקרה מאוד מלכתחילה; ה-G הבסיסי ביותר בישראל עולה קרוב למיליון שקל וגם אם ה- Professionalיהיה זול יותר הודות לצמצום האבזור, עדיין יהיה זה רכב יקר ביותר, ליחידי סגולה. כלמוביל אינה מתכוונת לייבא את הרכב באופן מסודר אבל בתשובה לשאלתנו מסר היבואן כי ניתן יהיה לקבל אותו בהזמנה מיוחדת. אז אם אתם רוצים לרכוש רכב שטח מהולל המשלב יכולות שטח אמתיות עם בטיחות ועידון של המאה ה-21, אולי זו ההזדמנות שלכם?

מרצדס G קלאס. אתר יצרן
מרצדס G קלאס/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully