וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן שבילים: סובארו פורסטר Z מוזל, 160 עד 170 אלף שקל

12.7.2016 / 8:04

בימים בהם נמכרים קרוסאוברים ב-130,000 שקלים, גם וותיקי הקטגוריה חייבים להתאמץ קצת יותר. קבוצת סמל"ת השיקה פורסטר Z מוזל, עם גרסה אוטומטית העולה 169,990 שקלים

סובארו פורסטר Z במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לרדת לשבילים עם רכב קרוסאובר בעל יכולת שטח מלוטשת. פורסטר Z/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

כאותה אנטילופה בה נוגסים אריות ונמרים, כך גם קטגוריית הקרוסאוברים; היצרנים עטים על כל לקוח ורוצים להשתתף בחגיגה, ממציאים מכוניות קטנות וגדולות, עממיות ויוקרתיות, ידניות ואוטומטיות... במשחק הזה מחזיקה סובארו שני קלפים מצוינים: פורסטר הוא אחד מאבות הקטגוריה וסובארו מצליחה לשמור אותו אטרקטיבי הודות לעדכונים תכופים, והנעת 4X4 אפקטיבית ההולכת ונעלמת מרכבי המתחרים. במקביל מוכרת סובארו גם את XV 1.6 הקומפקטי המציע איכות נסיעה והנעת 4X4, במחיר התחלתי של 130,000 שקלים.

סובארו פורסטר Z במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
סובארו פורסטר Z במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

Z כמו 'זול'?

מי שלא רוצה לוותר על הפינוקים צריך לקנות פורסטר X תמורת 190,000 עם מערכת צליל וקישוריות טובה יותר

יוצא שסובארו מחזיקה את החבל בשני הקצוות ועכשיו, היא מנסה להמציא קצה שלישי – פורסטר בגודל מלא, ב-160,000 שקלים לגרסה ידנית, 170,000 עבור גרסה אוטומטית. מחיר זה נמוך בכ-20,000 או אפילו 35,000 שקלים ממחירם של פורסטרים מאובזרים וזה באמת, פער גדול מאוד. מצד שני, ב-170,000 כבר אפשר למצוא מאזדה CX5, ניסן קשקאי או אאוטלנדר בגרסאות 2X4, ואפילו ראב4 או סקודה ייטי 4X4. זוהי תחרות לא פשוטה, על ארנקו של הלקוח.

פורסטר Z שומר על מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס, ועל תיבת ההילוכים האוטומטית. הצמצומים מתמקדים ברמת האבזור והגנדור, אבל המפרט אינו מתסכל; גם ב-Z הבסיסי יש 7 כריות אוויר, בקרת שיוט, בקרת אקלים, צג מולטימדיה (נטול אפליקציות אינטרנט) 6.2 אינץ' עם מצלמת רוורס, קישוריות נאותה, מחשב דרך וכיו"ב. המושבים אינם מרופדי עור (ההגה וידית ההילוכים, כן), ומערכת הצליל מתנגנת דרך ארבעה רמקולים צנועים, זה בסדר גמור. חישוקי הגלגלים עשויים ברזל, לא סגסוגת.

מי שלא רוצה לוותר על הפינוקים צריך לקנות פורסטר X תמורת 190,000 עם מערכת צליל וקישוריות טובה יותר, מסך מולטימדיה מקורי 7-אינץ', פונקציית X-MODE לשטח (לא היסטרי) ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. בעבור 215,000 שקלים תקבל את גרסת XS עם חישוקי סגסוגת 17 אינץ', חלון גג ענקי ומושב חשמלי לנהג. כל אלה נחמדים מאוד, אבל קל לוותר עליהם – בוודאי תמורת 20 או 35 אלף שקלים.

נציין את ה-Z הידני העולה 160,000 שקל; זוהי האופציה הזולה ביותר בהיצע, חוסכת 10,000 שקלים בקניה ועוד כ-15% בהוצאות הדלק. הגרסה הידנית תטריח אותך לערבב הילוכים ולתפעל שלוש דוושות אבל היא מנטרלת את חוסר הנעימות של התמסורת הרציפה. מאותגרי קלאץ' ישמחו לשמוע שבגרסה הידנית מותקנת מערכת AVH, המסייעת בזינוק בעליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סובארו פורסטר Z במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
פורסטר לא מתרגש מקצת טיפוסים תלולים. הוא אפילו אוהב את זה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אז מה נשאר לנו?

פורסטרZ נשאר מרווח ומאוורר כמו אחיו היקרים יותר. תא הנוסעים כמעט ולא השתנה, הוא נוח ואיכותי אם כי נטול ייחוד, ניחוח פרימיום או הידור עדכני. ב-2016 קל למצוא תאי נוסעים מתוחכמים ומעודנים יותר ומכיוון שכך, פורסטר Z לא יוביל את התחרות על תא הנוסעים הנחשק ביותר.

פורסטר גם אינו אלוף ביצועי המנוע, למרות שהבוקסר 2.0 ליטר מספק 150 כ"ס. 150 זה לא המון על משקל עצמי של 1550 קילוגרם, בוודאי לא עם תמסורת CVT הרציפה. הבעיה אינה דווקא בנתונים הרשמיים; 11.8 שניות מאפס ל-100 זה נתון סביר לקטגוריה אבל הבעיה היא דרך תפעולה של התמסורת הרציפה, המייבבת ונוהמת בכל פעם שאתה לוחץ על הגז.

הבעיה נובעת מאופי התמסורת הרציפה, וגם מבידוד אקוסטי שאינו מהטובים שבנמצא. תוכל לנהוג מתל אביב לאילת בלי לשמוע שמשהו לא נעים מתרחש מתחת למכסה המנוע, אבל ברגע שתלחץ על הגז – המנוע נוסק לסביבות 3000-3500 סל"ד ומתייצב שם, תוך שהמכונית מאיצה את דרכה לכיוון 100-120 קמ"ש. זו ממש לא בעיה של תפקוד או עמידות, זה פשוט צליל מנדנד הפוגם בהנאה מהיכולות הדינמיות של דגמי פורסטר השונים. גם במחלקת החיסכון בדלק, אין לנו בשורה גדולה; בשיוט בינעירוני במהירות 110-120 קמ"ש, יעבור הפורסטר בין 11 ל-13 קילומטרים לליטר. זה לגמרי לא רע, אם כי לא שובר מוסכמות.

מתלים, מתלים, מתלים

סובארו פורסטר Z במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
סובארו פורסטר Z במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
מאז ומתמיד ידעו מהנדסי סובארו לכייל היטב את מתלי והיגוי הפורסטר וגם כאן, הם לא קלקלו שום דבר

אבל אנחנו יודעים, שמכונית אינה רק תא נוסעים ומנוע; מאז ומתמיד ידעו מהנדסי סובארו לכייל היטב את מתלי והיגוי הפורסטר וגם כאן, הם לא קלקלו שום דבר. מתלי הפורסטר Z מתפקדים מעולה, ברמה גבוהה משמעותית מעל רוב המתחרים שמסביב, קוריאנים או יפאניים. את יתרון הנוחות תרגיש בכל יציאה מהבית, על מכסה הביוב הבולט ועל הגדודית המרושלת, בבורות וטלטלות מרכב. המתלים מעניקים לפורסטר נוחות נסיעה מצוינת בכל מהירות, והם אינם מיטלטלים למוות אם אתה לוחץ על המכונית בכביש הררי. בנהיגה מהירה המרכב מתנודד קצת על מתליו, אבל הפשרה מצוינת – פורסטר Z (או X) אינו משחיז צמיגים ספורטיבי, אבל הוא מציע מערכת מתלים מהטובות בקטגוריה, נקודת זכות גדולה מאוד.

ההיגוי פחות מבריק אבל הוא בסדר גמור – מי שמחפש פורסטר מהיר ועצבני ימצא את מבוקשו בגרסת הטורבו המדליקה, 240 כ"ס ו-264,000 שקלים. יתרון נוסף לפורסטר על פני רוב מתחריו היא יכולת השטח הטובה שלו. זה עדיין ג'יפון נטול הילוך כוח או מכלולי שטח ייעודיים, אבל עם מרוח גחון של 22 סנטימטרים יש לו יתרון שטח על פני רוב מתחריו. עבור לקוחות רבים אין לזה משמעות אבל יש רבים המעוניינים להתרחק מרצועות האספלט – חקלאים, ציידים, או סתם נהגים שאינם רוצים להשקיע ולתפעל רכב שטח של ממש. הסובארו לא מחליף לנד קרוזר או רקסטון, אבל הוא יכול להרחיק אותך מהכביש הצפוף.

הקופה רושמת

סובארו פורסטר Z במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
סובארו פורסטר Z במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

פורסטר Z אינו מביא בשורה חדשנית לשוק, טכנולוגית או עסקית. גרסת Z היא אופציה מוזלת המסוגלת לגרוף לסובארו לקוחות הרוצים קרוסאובר בגודל מלא, במחיר אטרקטיבי יחסית. במחיר המוזל מקבל הלקוח קרוסאובר בעל איכויות דינמיות טובות, בעיקר במחלקת המתלים וההיגוי, והמרחב הפנימי. המפרט המצומצם של Z סביר מאוד, ולא ייפגע בלקוחות החפצים לחסוך 20,000 שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
רענון קל לסובארו BRZ
משפחתית לנהנים מנהיגה: סובארו לבורג במבחן
מסע גרוטאות ב-5,000 שקל, מאילת לחרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully