צילום: עידו שחם
עריכה: רן צימט
הוידאו צולם באמצעות מצלמת האקסטרים NILOX F60 EVO
סוזוקי ויסטרום החדש, אם תרצו, הוא שמסמל את הקאמבק של סוזוקי אחרי הירדמות בת כחמש שנים בשוק הדו-גלגלי. בניגוד לחידושים רבים בעולם המכוניות, חטיבת האופנועים של היצרנית היפנית הסתפקה בהתחדשות מדודה בשנים האחרונות, מה שפינה קרקע נכבדה למרחב תמרון מצד המתחרים. אך באמצע השנה, הגיע לארץ אחד האופנועים החשובים ביותר של הקבוצה לארץ, ה-DL-1000 החדש.
מראה גנרי
סוזוקי יודעים שכדי להצליח בקבוצת האדוונצ'רים, צריך קודם כל להראות כמו אדוונצ'ר וכשמביטים בויסטרום החדש, אי אפשר להתבלבל ביעודו ושיוכו. המראה שלו מרשים על הכביש, הוא נראה יוקרתי ושרירי, בטח שעם הצביעה השחורה והמזלג המוזהב מלפנים. אבל הוא גם לא מקורי מספיק, שכן הוא משתמש בפריטי עיצוב של מרבית מתחריו הקיימים. המשקף בחזית דומה מאוד למשפחת הטוררים של הונדה, מכל הדלק דומה לקוואסאקי וורסיס, שלדת הזנב זהה כמעט לזו של הב.מ.וו R 1200 GS והרשימה נמשכת. פחות אהבנו את הביצוע סביב לוח המחוונים, אבל ליפני הזה יש תכונות רבות שמטות את הכף.
דיאטה והצרת היקפים
הדור החדש לויסטרום השיל לא מעט קילוגרמים ממשקלו ביחס לקודמו בזכות המעבר לשלדת אלומיניום, לשימוש ביחידת תאורה אחת מלפנים וגם דוד אגזוז יחיד וגם מהעלמת רדיאטור השמן. על הדרך הוא האריך את בסיס הגלגלים ב-3.6 ס"מ לשיפור היציבות הכיוונית והקשיח את המתלים כדי להתאים לדרישות ההתנהגות והביצועים של העשור החדש. הויסטרום עדיין נעזר בצמיד אחורי ברוחב 150 מ"מ, אבל הוא מוסיף כעת גם בקרת אחיזה עם שני מצבי התערבות ועוד אחד לכיבוי מלא וגם מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים בבלימה.
מנוע חזק וגמיש
גם המנוע התחדש באופנוע החדש והוא עלה מ-996 לכדי 1,037 סמ"ק וגם ההספק עולה ל-100 סוסים עגולים שמתקבלים ב-8,000 סל"ד. ההספק לא מתחרה בחזקים של הקבוצה, אבל נתון המומנט הוא זה שעושה כאן את הרושם הגדול ביותר. 10.5 קג"מים מתקבלים פה בתחום נמוך - 4,000 סל"ד בסך הכל. נתוני התפוקה האלה צריכים להתמודד עם 228 קילוגרמים יבשים - לא משקל זבוב, אבל לא קרוב אפילו למפלצות הכבדות באמת.
וואקום בנעליים הגדולות
קשה לומר שהויסטרום הזה נכנס לנעליים הגדולות של קודמו. כלומר, הן כן גדולות, אבל עברו חמש שנים מאז שזה נעלם ולמעשה את פני החדש מקדם וואקום. מיד עם הגעתו לארץ, ערכנו לו מבחן ראשון שבדק את יכולותיו על הכביש ובשטח וכעת, הויסטרום 1000 מגיע למבחן מחייב יותר, למבחן ארוך טווח. במהלך החודשים הארוכים שהויסטרום ישהה אצלנו, נספר לכם מדי חודש אודות חוויית השימוש שלנו בו, הביקורים במרכז השירות של החברה ועוד. אז כל שעליכם לעשות זה לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו ממרומי הכידון.
על הצד הטכני:
מנוע: V טווין, 1,037 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 100 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 10.5 ב-4,000 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מכל דלק: 20 ליטר
בלם קדמי: צמד דיסקים 310 מ"מ, 4 בוכנות לקאליפר
בלם אחורי: דיסק יחיד, 260 מ"מ
מתלה קדמי: מזלג הפוך, קוטר 43 מ"מ
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם יחיד
צמיג קדמי: 110/80 R19
צמיג אחורי: 150/70 R17
אורך, רוחב, גובה: 228.5, 86.5, 141 ס"מ
מרווח גחון: 16.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 155.5 ס"מ
גובה מושב: 85 ס"מ
משקל (יבש): 228 ק"ג
מחיר: 98,940 שקל
עוד מבחנים ארוכי טווח לאופנועים רק בוואלה! רכב
קונים אופנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל