וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנטום הקטן

22.2.2009 / 9:08

רולס רויס פוזלת לקבוצה אחרת? ה-EX200 קורץ מאותו גזע, אך מתברר כי השורשים הצמיחו ענף חריג

אם חשוב לכם להשאיר רושם חיובי אצל הבוסים ברולס-רויס, כלומר ב.מ.וו, אל תשקדו בניסיונות לשכנע אותם שמדובר ב"בייבי" רולס קטנה לפאנטום. כן היא מכונסת יותר, זולה יותר ותמוצב ממש מול הבנטלי אראנג'. אבל אין שום דבר מהותי המבדל אותה בפער חוצה גבולות מהפאנטום הכבירה. מה מסתתר מאחרי כינוייה הזמני EX200, לבין אותה 'RR4' שתושק בעוד כשישה חודשים בתערוכת הרכב בפרנקפורט, טרם ידוע במלואו.

אולם חרף המאמצים של רולס-רויס לבדל את הפאנטום מה RR4, נראה שלא נותרה תעסוקה רבה עד מועד ההשקה הרשמי.; התמונות שלפנינו מגלות מוצר מוגמר, שאלמלא מפרטיו הטכניים המגלים את צמצום המימדים - היינו מספרים על מתיחת פנים מלאכותית. הגנים של EX200, מקורם אצל ב.מ.וו סדרה 7 האחרונה. יותר מ -20 אחוז מהתרכובת הושאלו מספינת הדגל הגרמנית. מכאן אנו מסיקים שאין בה הרפתקנות נועזת מעבר להנעה אחורית, מנוע עתיר נפח מלפנים ויכולת דינמית כלל לא מבוטלת.

לחיזוק התחושה הזהה, ושלילת הרעיון שעסקינן במעין גרסה זאטוטית לפאנטום, אנו מעגנים דרך מפרטיה; תא הנוסעים מאפשר הושבה לחמישה אנשים, כשבדרך פנימה נחלוף על פני דלתות "התאבדות" אופייניות. אורכה של EX200 מותח כמעט 5 מטרים, רוחבה מקנה התנועעות בין 195 סנטימטרים וגובהה מטר וחצי פלוס. בתרגום השוואתי, הילדה החדשה קצוצה מהפנטום הגדולה ב 43.5 סנטימטרים בלבד המתוחמים לסעיף זה ורק לו. מבחוץ ומבפנים, התאמה בין צבעי השחור והכסף, נמשכת אל תא הנוסעים שלא חסר בו מאומה זולת פסנתר ונגן. על הנעת המשקל, שני טון חסרי רחמים, הוטלה המשימה בחיקו של מנוע V12 בנפח 6.0 ל', נטול מגדשי טורבו ובהזרקה ישירה.

למרות השערות מוקדמות על הטמעה של מנוע V8 כפול מגדשים מ.ב.מ.וו, רב הסיכוי שבתחום זה, רולס רויס תצייד את הדגם ביחידה עצמאית בעלת אופי אינדבדואלי. יחד עם זאת, כלל לא בטוח שבזרועה החסונה, טמונה היכולת להכחיד את צמיגי הענק המולבשים על סרניה בחוסר מאמץ; מלפנים 255/45 ומאחור 285/40 , המשודכים לחישוקים בקוטר 20 אינטש בוהקים, מרשימים ויקרים.

על פרק הביצועים, ברולס רויס ממאנים לשתף נכון לעתה. אם כי בהנחה שסדרה 7 הרלוונטית מסוגלת לנגוע ב-100 קמ"ש בתום 5 שניות ומשקלה כמעט זהה, הקרבה המשפחתית לא משאירה מקום לספוקלציות מרחיקות לכת. היות ונגענו בהגזמות, ובמקרה זה באופן טבעי, הרולס רויס EX200 תגרע מכסכם מעל 170 אלף לירות שטרלינג, שהם כ 1.1 מיליון שקלים לפני מיסים. לא רק האורך מתכווץ עם רכישתה.

תערוכת ז'נבה תארח את הקונספט בפתיחת הדלתות ב-3 למרץ, כשאת שיווקה המלא תעשה החברה לאחר פרנקפורט ממש בסמוך לתחילתה של השנה האזרחית החדשה. רולס רויס תמשיך ותשלול עדויות מוצקות לכך, אך בחשיפה זו, מתגלים רמזים עבים על החייאתה של הסילבר - גוסט הקלאסית וההיסטורית.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully