וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי GTO חוזרת לחיים

8.4.2010 / 15:01

היצרנית מאיטליה חוזרת לעבר ומשחררת את הגרסה המודרנית ל-GTO עם 670 כ"ס ומהירות מרבית של 335 קמ"ש

לפני מספר שבועות פרסמנו כאן בוואלה! רכב שה-GTO דרוכה לשוב לשורותיה של פרארי לאחר היעדרות של כ-26 שנים. החשיפה המלאה הוקצתה לרבעון האחרון של שנת 2010, אולם פרארי מקדימה את הבכורה הרשמית המיועדת אל במות תערוכת הרכב בפריס, ומפיצה את כל הפרטים אודות ה-599 פיוראנו GTO.

על אותו הבסיס המכאני של ה-599, פרארי מאלתרת סדרת שיפורים למנוע ה-V12 בנפח 6.0 ל' ומפיקה ממנו כ-670 כ"ס ב-8,250 סל"ד. שולטת על דחפי המומנט היא תיבה ידנית מעודכנת בטכנולוגיית פורמולה 1 לה שישה יחסי העברה (זמן החלפה ב-60 מילישניות), וזו מעבירה לגלגלים כ-63.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

על פניו נראה כי זו הפרארי הסדרתית המהירה והקיצונית ביותר שקיימת כיום בהיצע; מהירותה המרבית יכולה לחצות את גבולות ה-335 קמ"ש ול-100 קמ"ש היא מגיעה בתוך 3.4 שניות בלבד. פרארי מספרת שהשדרוגים הושגו תודות להפחתה במשקל הכללי, לרבות שימוש בחומרים קלים במערכת הבלימה, הזגוגיות, מערכת הפליטה והתאמת רכיבי קרבון לספויילרים מלפנים ומאחור התורמים לפילוח האוויר.

המשקל הרשמי (יבש) של הפרארי עומד על 1,495 ק"ג עם כוח הצמדה אווירודינמי מאוזן על 144 ק"ג ב-200 קמ"ש. צוות הפיתוח הסתמך רבות על התכנון המקורי של ה-599XX ומשם טרח על שיפור מערכות המתלים וההיגוי של ה-GTO. כך לדוגמה, הותקן דור שני למנגנון המתלים האדפטיבי SCM2, הפועל יחד עם מערכת ה-VDC השומרת על היציבות. רכיבים אלה מקנים למכונית יכולת בלימה מהמעלה הראשונה ושלדה מתקשרת במיוחד.

דגש חשוב העניקה פרארי ל-GTO בתחום האינטרקציה עם הנהג. אווירת הקבינה כמצופה מהחברה האיטלקית מעוטרת סיבי-פחמן להעצמת התחושה התחרותית, אך במקום להטיל על הנהג את מלוא חופן האחריות – הקיים או הלוקה בשיקול דעת ראוי, תכננה עבורו מוניטור אינטראקטיבי העוקב אחר ביצועיו. במקרה ויש צורך בהערות בונות, המערכת מתערבת ומשדרת מסרים על גבי הצג כיצד יש לשפר את אופי הנהיגה.

המחיר ל-GTO החדשה טרם נקבע רשמית, אך יש מי שמשערים שאינו נמוך מכ-300 אלף יורו לפחות. על כל פנים, פרארי תייצר ממנה רק 599 יחידות בכפוף להגבלות המסורתיות כלפי אנשים שמעולם לא רכשו פרארי בחייהם. במילים אחרות – "לא הייתה לך פרארי? נחשוב עליך".

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully