וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרימיום צרפתי: סיטרואן DS5

21.4.2011 / 7:39

אחרי שתי נציגות מפנקות למותג הפרימיום של סיטרואן, נחשפת המצטרפת השלישית DS5 שתאבק על מקומם בקבוצות הסלון

על סיטרואן DS5 דיווחנו אשתקד כשנסענו לפגוש את הסופרמיני היוקרתית DS3 בצרפת. ההתכנות של קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן) להחייאת מותג DS כללה את השקתה של הקטנה היוקרתית, הקומפקטית DS4 שתושק בעוד כחודש בספרד וכעת הרשימה מתקרבת למיצוי עם חשיפתה הנוצצת של ה-DS5 על רקע תערוכת הרכב בשנגחאי. כל אחת מהן נזכיר, משיקה לסדרת ה-C העממית בסיפרה המקבילה ומבוססת על מכללים זהים, אך מובדלת באיכויות ניהוג ומפרטים הרבה יותר מחמיאים שמעלים את ערכן הכספי בשיעור לא מבוטל.

DS5 היא מקבילתה של C5 הנוכחית ושוכנת על פלטפורמה של סיטרואן C4 פיקאסו. הדימיון הוויזואלי בין שלוש המכוניות למשפחת ה-DS הוא חלק אינטגרלי בקודים הגנטים שלהן, אך עושה רושם שהפערים בין DS4 לאחותה הגדולה צנועים יותר. הראשונה כבר הוכתרה למלכת היופי על ידי מאות אלפי גולשים בבריטניה, כך שה-DS5 לבטח תמצא חן בעיניהם.

המכונית שהוצגה בסין ומציצה מהתמונות היא גרסת הייצור הרשמית. היא רחבה מאוד עם 1.85 מ' בין שתי הדפנות הפנימיות, בסיס הגלגלים הוא 2.72 מ', אך היא מורכבת בתצורת ספורטוואגן ואורכה נופל מתחת ל-4.54 מ'. לא בדיוק המרשם למכונית סלון מדושנת במרחבים, אלא שבסיטרואן מתחייבים שמרווח הפנים אינו צפוף וסידור ההושבה לחמישה מתאים לגדולי מידות ללא קושי. תא המטען מרשים עם 465 ל' נפח ללא קיפול המושבים.

תניע את ה-DS5 בשלבים ראשוניים יחידת הכוח ההיברידית hybrid4 המנפקת כ-200 כ"ס באמצעות יחידת סולר (163 כ"ס) ומנוע חשמלי (37 כ"ס) שמותקן על הסרן האחורי. שילוב הכלאיים הזה נחשב לאקולוגי ביותר ביחס לנפחו - 2.0 ל', שכן כמות הפחמן דו-חמצני (CO2) שנפלטת לאוויר עומדת על פחות מ-100 גק"מ. מנועים נוספים שיגיעו בהמשך הדרך הם גרסאות ה-THP טורבו בהספקים שבין 156 ל-200 כ"ס, בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות שישה הילוכים. תחילת שיווקה של ה-DS5 מתואם לשנה הבאה, כשלאחר מכך היא תגיע גם לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully