וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה תציג מתחרה לפולקסווגן גולף GTI

ירון אדרי

19.5.2011 / 15:50

קיה תציג בתערוכת פרנקפורט מכונית קונספט ספורטיבית מתוך מטרה לייצרה בעתיד כמתחרה ישירה לפולקסווגן גולף GTI

"בתערוכת פרנקפורט נציג מכונית קונספט ספורטיבית עם הנעה כפולה", כך גילה לנו מנהל השיווק והמכירות של קיה בעולם סון נאם לי במסגרת ארועי השקת פיקנטו החדשה שנערכה באיסטנבול השבוע. בכך מאשר לי שמועות אשר רצות מזה זמן רב לגבי השקת נציגה דרום קוריאנית לשוק מכונית ההאצ'בק החמות. גם בשיחה עימו בעבר, אמר הבכיר הקוריאני לוואלה! רכב כי "קיה רואה עצמה כמותג עם זיקה סופרטיבית ולנגד עיננו עומדת ב.מ.וו. ומכונית ספורטיבית היא רק עניין של זמן ויש למה לצפות".

פרטים מדוייקים על מכונית הקונספט שעתידה להיחשף לקראת תערוכת פרנקפורט בעוד כארבעה חודשים, לא הסכים לתת לנו לי. ככל הנראה, היא תקבל מנוע בנפח 1.6 ל' שיפיק כ-200 כ"ס. לדברי לי, בעייתה העיקרית של קיה באירופה היא היעדר יריבה ספורטיבית ראויה ל-GTI כך שזו תתבסס על פלטפורמת הסיד. בשנים האחרונות מציגה היצרנית עלייה חדה במסירות בכל העולם, והיא עדיין מנסה למצוא דרכים ייחודיות לשפר מעמדה בכל יבשת. יכולת הייצור של קיה עומדת כיום על כ-2.5 מיליון מכוניות, אך בכל זאת היא מתקשה לעמוד בביקושים.

בעבר הודיעה קיה כי תפעל בתוכנית רב שלבית לפיה תתמקד בראש ובראשונה בייצור מכוניות מעוצבות ואיכותיות מבעבר, תוך שמירה על תג מחיר תחרותי. נראה כי כעת הם עומדים בפני השלב הבא לפיו המכוניות תהפוכנה למהנות לנהיגה דינמית, כאשר מכונית ספורט טהורה עומדת על הפרק כמי שתוביל את התדמית עבורה בעיקר באירופה. לשאלתינו לגבי מועד הייצור, ענה לי ואמר "אם התגובות תהיינה טובות, בתוך שנתיים שלוש".

עוד לאחרונה נפוצו שמועות על מכונית רודסטר דו מושבית איתה תנסה קיה לקרוא תיגר על מאזדה MX5. בעניין זה, אומר לנו מנהל התקשורת ביצרנית מייקל צ'ו כי זו כלל אינה בתכנון. "פיטר שרייר (המעצב הראשי של קיה - י.א) אומר בראיונות שהוא מאוד רוצה לראות מכונית כזו בהיצע של קיה ומייד הולכים ומספרים שאנחנו כבר עובדים עליה. כרגע אין לנו תוכניות לשום מכונית רודסטר אפילו שהוא רוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully