וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: רנו קליאו החדשה, דור 4

הדור הרביעי של הקליאו מבטיח לשנות את הפילוסופיה של המכונית הקטנה של רנו. בפעם הראשונה, היא נראית מושכת ומציעה טכנולוגיה חדשה

האם רנו קליאו נחשבת למכונית מושכת? סקסית? על השאלות האלה יכולנו לענות לכם בקלות ובפשטות שלא משתמעת לשתי פנים - לא. פשוט לא. לפחות לא בכל אחד משלושת דורותיה הראשונים שהפציעו בשנת 1991 (אחת כזו מהדור הראשון אפילו הייתה בבעלותי כשעוד הייתי צעיר ורזה), 1998 ושנת 2005. הן תמיד השאירו רושם של מכוניות בטוחות ומאובזרות, אבל גם סבלו מתדמית של מכוניות של דודות. כלומר, הכל חוץ מסקסי.

אבל זה בדיוק מה שערער את שיווי המשקל שלי - ערב אחד לפני השקת הקליאו מהדור הרביעי, עת שאני ישוב בקומה שניה של אולם רנו בשדרות האליזה בפריס, נדהמתי לראות עשרות אנשים נכנסים אל האולם, בוהים בקליאו האדמונית המוצגת בקומה הראשונה, מצלמים ומצטלמים איתה זה אחר זה. שורה אינסופית של מעריצים. "הלו, זה לא פרארי 458, זה רנו קליאו" רציתי לצעוק להם, אבל תסלחו לי על הצרפתית שלי, הידע שלי בשפה הזו מסתכם בהזמנה שחוקה לבילוי בין הסדינים.

אבל כן, הם מתגודדים, נדחפים ובעיקר ממתינים לתורם להצטלם עם הקליאו החדשה. לכו תבינו את זה. אני רציתי להבין את זה - האם יש בה משהו מעבר לצבע ייחודי וקצת פסים שחורים. אז למחרת, קפצנו מאחורי ההגה שלה כדי לתת תשובה לחידה הזו שנקראת רנו קליאו דור 4 על כבישי טוסקנה שבאיטליה. לא סבלנו, כמובן.

השקה רנו קליאו דור 4. קובי ליאני
השקה רנו קליאו דור 4/קובי ליאני

חשובה לצרפתים. ולישראלים?

הקליאו של רנו לא סתם מעוררת עניין רב שכזה. שלושת דורותיה מכרו עד כה יותר מ-15 מיליון עותקים ואחזו בנתח שוק שנע בין 6 ל-8 אחוזים באירופה בסגמנט B (סופר מיני). אנשי רנו גם מתהדרים בנתון של 60 אחוזים לקוחות חוזרים, כשה-40 האחוזים הנותרים מגיעים מסגמנטים אחרים ו-16 אחוז מהם מכלי רכב גדולים יותר (סגמנט C וצפונה). מולה ניצבות מתחרות כמו ה-208 החדשה של פיג'ו, פורד פיאסטה, הונדה ג'אז, סיטרואן C3 ואחרות, מה שאומר שלפניה עומדת תחרות קשה.

בישראל הקליאו מעולם לא הייתה ללהיט מכירות ורק כאשר הוצע הדור השלישי עם מנוע 1.2 ליטר וגיר ידני תמורת 70 אלף שקלים, אפשר היה לכנות זאת התנפלות. אולם, המלאי אזל מהר ואת זה לא ניתן היה לחדש והלקוחות נעלמו כלא היו. בכל מקרה, נראה שנציגי היבואן המקומי וגם נציגי היצרן הבינו את המסר. צריך שיהיה דגם זול, ידני עם מנוע צנוע. החדשה הטובה, יהיה כזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם הראשונה, קליאו שנראית טוב

כשפוגשים בקליאו לראשונה וזה לא משנה אם זה תחת אורות מהבהבים של תערוכת פריס או בחניית שדה תעופה זעיר בצפון איטליה במזג אוויר מעונן, היא נראית טוב. אפילו ממש טוב. הכל בה מתחבר לכדי מראה צעיר ושובב
משהו שלא מצאנו בה בעבר, מלבד לגרסאות הספורט החמות. זה מתחיל בחזית שמגיעה ממכונית התצוגה 'דזיר' שנחשפה בשנת 2010 בפריס, ממשיך עם קימורים חזקים מאוד בדלתות, עם פסי צבע שחור פסנתר (שחור מבריק חלק) בספי הדלתות, עם בתי גלגלים תפוחים, עם ידיות דלתות אחוריות שמוסתרות בחלונות (כמקובל ברכבי אלפא רומיאו) ומסתיים בחלק אחורי שמזכיר מאוד את זה של אודי A3 החדשה. אם כך, אין פלא שהיא מושכת כל כך.

למרבה השמחה, כל השמחה העיצובית הזו לא עוצרת במפתן הדלתות, אלא ממש מעוררת גם את הקבינה בצבעים. רנו מציעים אותה בלא פחות מארבעה צבעי פנים שונים, עוד לפני שסופרים את נגיעות העיצוב האישיות שמוצעות בה בפלסטיקה של פתחי המזגן, פנים ההגה ועוד. גם החומרים מהם עשוי תא הנוסעים משאירים אותנו מרוצים בסך הכל וגם ההרכבה עושה רושם טוב. טוב בהרבה מהמוכר לנו בדור השלישי היוצא. פה ושם אפשר עוד למצוא חיבורים לא מושלמים (חיבור דיפון הגג אל השמשה הקדמית), אבל זו תהיה ממש התקטננות.

מבחינת המרחב הפנימי, עם אורך של 406.2 מטר, 148 ס"מ לגובה 173.1 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים של 258 ס"מ, זו לא בושה לצפות למרחב פנימי טוב בתא הנוסעים. והאמת, זה די מה שמקבלים. מלפנים יש מקום נדיב ואני שגובהי 181 ס"מ מצאתי בקלות תנוחת נהיגה טובה ללא חיכוך מיותר עם חלקי הסביבה. מאחור לעומת זאת, ההתאמה של הגוף היא בדיוק כאילו לפי מידה. הברכיים קרובות למשענות הקדמיות (אך לא נוגעות), הראש קרוב לגג (אך לא נוגע) והמבוגר השני נמצא מספיק סנטימטרים ימינה ממני כדי לא להפריע. גם תא המטען נהנה מתוספת הממדים הצנועה כשהוא מגדיל את נפחו לכדי 300 ליטרים שימושיים.

השקה רנו קליאו דור 4. קובי ליאני
השקה רנו קליאו דור 4/קובי ליאני

עם או בלי טורבו, בידנית או בכפולת מצמדים

הדור הרביעי של הרנו קליאו הובא להשקה בשתי גרסאות מנועים. הראשונה דיזל, כמה מפתיע, בנפח 1.5 ליטר (dCi) שמפיק 90 כ"ס ו-22.4 קג"מ והשני בנזין. רק שלזה שלושה צילינדרים בלבד, נפח של 898 סמ"ק ומגדש טורבו. לפני שאתם מעקמים את האף זכרו שני דברים - היום מקובל לכווץ מנועים ולנפוח לתוכם באמצעות מגדשים ושנית, המנוע הזה מפיק גם כן 90 כ"ס וכמעט 14 קג"מ.

בנהיגה, שני המנועים הללו מרגישים טוב בתוך הקליאו הזו. שניהם חלקים מאוד ושניהם אורזים מספיק מרץ בנפח הקטן שבין הצילינדרים שלהם כדי להזיז אותה קדימה בנחישות. כל שצריך לעשות זה לשמור את מנוע הבנזין מעל לשיא המומנט (2,500 סל"ד) כדי לשמור על תנועה רציפה ומהירה. המנוע הקטן מפגין השהיית טורבו זניחה עד לא קיימת, כך שכל לחיצה על הדוושה (שוב, בתחום הכוח) כדי לגרור תגובה נחושה. בסופו של יום הנהיגה המנוע גם רשם לזכותו צריכת דלק טובה מאוד של כ-15 קילומטרים לליטר, למרות המאמץ הכבד שהסבנו לו, אבל כדאי לזכור משהו אחד במנועים קטנים ומוגדשים אלה - הם מסוגלים להיות חסכוניים מאוד כל עוד נוהגים בהם באופן חסכוני, אבל ברגע שנועצים להם את הדורבנות בצלעות, אפשר לראות את המנוא האפוני הזה טוחן ליטר דלק תוך 7 קילומטרים.

מנוע הדיזל קצר אמנם מעט יותר בנשימתו בסל"ד הגבוה כצפוי, אבל תחום הסל"ד הנמוך והביניים מציע הרבה יותר שומן, או שרירים, תלוי בעולם הדימויים שלכם. גם הוא מגיב היטב ללחיצה על הדוושה הימנית, אבל עושה זאת כמעט מכל סל"ד. אפילו קרוב מאוד לסרק וזה מאוד נעים בנסיעה רגועה או אפילו כזו שבה ממהרים להסיע את הילדים לגן, רגע לפני סגירת השערים.

נעים לבלות בה

אם כבר מדברים על נסיעה, הרי שכאן הקליאו החדשה באמת בולטת לטובה. היא לא ספורטיבית, מחשמלת או מאתגרת בשום צורה, אבל כן נעים מאוד להעביר בה זמן. נעים מאוד לנהוג בה מכאן לשם עם מטרה ברורה, או סתם כך. מקורה של הנעימות הזו הוא כמובן באיכות הפנימית הגבוהה, אך גם הודות למושבים הנוחים, לבידוד הרעשים המצוין (רק רעשי רוח קלים נשמעים) ולנוחות והריסון שהמתלים מציעים.

שיבושים נבלעים בה בקלות וגם המרכב לא מאבד את הראש כשחולפים בכבישים מפותלים. הקליאו הזו פשוט מסתדרת עם הכל ועושה רושם שמצדה היא עושה הכל כדי לחסוך מנוסעיה את תלאות הדרך. גם ההגה שלה שבתחילה מרגיש לא תחושתי מספיק, מתגלה ככל הנצברים הקילומרים כבעל משקל ודיוק טובים, אם כי מהלכו ארוך והוא זקוק כמעט לשלושה סיבובים מלאים כדי להגיע מנעילה לנעילה.

סעיף הבטיחות בקליאו מלא וכולל שש כריות אוויר וגם את כל הבקרות האלקטרוניות, כולל עוגני איזופיקס למושבי ילדים וביטול כרית אוויר קדמית. גם במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי היא הצטיינה עם ציון מלא של 5 כוכבי הגנה. בנוגע לשאר האבזור הפנימי, נספר שהיא תציע מספר רמות אבזור שכבר בבסיס תקבלו מסך מגע גדול (18 ס"מ) עם מערכת מולטימדיה עשירה והגרסאות הבכירות יוסיפו גם גג זכוכית, חישוקים קלים ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא שוכחים את המחיר

כל הטוב הזה שפגשנו בה עד כה עלול היה להימחק במחי אצבע אילו שלה תמחור הקליאו החדשה היה נופל למלכודת הנפוצה מאוד לאחרונה. אמנם המחיר הסופי טרם נקבע, אבל ההבטחות ישנן למחירים אטרקטיביים מאוד. כמה אטרקטיביים? ככה: לקליאו החדשה תהיה גרסת בסיס שתיעזר במנוע ה-1.2 ליטר 75 כ"ס שפגשנו בדור הקודם עם גיר ידני וזו תעלה 75 אלף שקלים, מעליה תוצע גרסת ה-900 סמ"ק טורבו בשתי רמות אבזור שהראשונה שבהן תעלה כ-85 אלף שקלים והיקרה בהן כ-90 אלף שקלים ובקצה ההיצע תוצע גרסת 1.2 ליטר טורבו עם 120 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים שתעלה 99 אלף שקלים ברמתה הבסיסית יותר ו-105 אלף שקלים ברמתה המאובזרת ביותר. גם גרסת הדיזל 90 כ"ס צפויה לעלות פחות מ-100 אלף שקלים ובמחירים אלה יש בשורה של ממש שלקליאו יש פוטנציאל רציני להתחרות בכוכבות הקוריאניות שבארץ, אבל להוסיף גם אופי ויופי לכל החבילה.

אבל כאמור, זה עדיין לא סופי ונצטרך להמתין בסבלנות להגעתה לישראל בחודשים הקרובים מאוד. אנחנו נחכה לה.

עוד על רנו בוואלה! רכב

עוד מבחנים למכוניות חדשות תמצאו כאן

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה רנו קליאו דור 4. קובי ליאני
השקה רנו קליאו דור 4/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully