וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: יש חיים בשוליים

ירון אדרי

27.6.2010 / 12:56

רוכבי אופניים והולכי רגל הם רק מקצת משתמשי הדרך הנמצאים בשוליי הכביש. סטייה קטנה מהדרך והמכונית שלכם עלולה לדרוס אותם

בסדרת תזכורות הנהיגה הבטוחה שלנו אליכם הנהגים, אנו משתדלים להעלות מידי שבוע נושא חשוב שיעזור לכולנו למנוע את התאונה הבאה. לעיתים, בצער רב, אנו מעלים לסדר היום נושא רק לאחר שקרה וגבה את חייהם של חפים מפשע. כך השבוע, נזכיר לכם כי בצידי הכבישים נמצאים משתמשי דרך פגיעים ביותר.

בשבוע האחרון דובר רבות על רוכבי האופניים, לאחר התאונה הקטלנית בה נהרג שניאור חשין עת שרכב על אופניו על כביש 5. מספר ימים מאוחר יותר ושוב נהרג רוכב אופניים על כביש החוף. ככלל, כל אדם הנמצא על השוליים בין אם מדובר ברוכבי דו גלגלי, הולכי רגל או כאלה שמתקנים את מכוניתם, נמצאים בסכנת חיים אל מול המכוניות החולפות על פניהם במהירות.

המשתמשים בשולי הכביש חייבים לקחת בחשבון את מצבם הפגיע ולפעול בשיקול דעת. הקפידו שלא להתקרב יתר על המידה אל הכביש ואם זה בשעות החשיכה, הקפידו לסמן עצמכם עם אפוד זוהר או כל אמצעי זיהוי אחר. אפוד זוהר ודומיו מעבר להיותם מחוייבים לנהגים על פי חוק, מומלצים לשימוש גם בשעות היום. כל אמצעי שיבליט אתכם יכול להיות זה שיציל את חייכם.

אולם, כל אמצעי ההגנה אינם שווים כל עוד נהגים אינם מקפידים על מספר ככלי זהירות מחייבים. בעת נסיעתכם, הקפידו אתם שלא להתקרב יתר על המידה לשוליי הכביש ותמיד היו ערניים לכל מה שקורה לפנים. כמו כן, שימרו על ריכוז והתעסקו בנהיגה בלבד ולא בדברים המסיחים את דעתכם. גם סטייה מזערית מהנתיב עשוייה להוריד את רכבכם לשוליים ולפגוע באדם או בחפץ.

עבור נהגים אשר נתקעו עם רכבם בעקבות תקלה טכנית, בעת ירידתכם לשוליים הקפידו לאותת וכמובן עשו זאת בזהירות. אל תבלמו בפתאומיות ורדו לשוליים רק לאחר שווידאתם במראה הימנית שניתן לעשות זאת בביטחה. נסו להעמיד את הרכב רחוק ככל הניתן עם הפעלת איתות האזהרה ומשלוש אם אתם נשארים בצד הדרך זמן רב. כמו כן, השתדלו שלא לעמוד בין הרכב לכביש. ואם אתם יושבים ברכב, חיגרו את חגורת הבטיחות. היא עשוייה להציל את חייכם במידה ונהג לא מרוכז יכנס בכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully