וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספת לתוספת

ירון אדרי

5.4.2007 / 12:51

אודי S3 לא חזקה מספיק? החבילה של סדנת MTM אמורה להשלים את החסר עם מספר שידרוגים

באמת שקשה לי להבין את תעשיית הרכב הגרמנית. באים היצרנים ומנסים לייצר את הטופ שבמכוניות עם טכנולוגיה מהעולם החיצון וניצול של כל סוסון. אלא שאז באות סדנאות השיפורים השונות ומציעות שיפורים, לפעמים עוד לפני יציאת המכונית לשוק (כפי שעשו בראבוס וקארלסון למרצדס C קלאס החדשה). קחו לדוגמא את אודי, זאת לקחה את ה-A3, דחפה לתוכה את מנוע ה-2.0 TFSI עם 265 כ"ס והכריזה כי זאת הקומפקטית החזקה ביותר. את סדנת MTM הגרמנית זה הצחיק.

סדנת MTM מתפרנסת גם היא משיפור התוצרת הגרמנית וראו מה עשתה ל-S3. זאת הגיע אל הסדנא כיוון שלמהנדסיה נדמה כי חסר לה כוח ולכן הוסיפו ל-265 הסוסים האצילים, 65 נוספים וכעת היא עומדת על 330 כוחות סוס ועם מומנט של 40.8 קג"מ. התוספת הושגה תודות למחשב ניהול מנוע חדש שנועד לייעל את פעולת המנוע, בעיקר לאחר תוספת מערכת הפליטה המושלמת. התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ביותר משניה ועומדת כעת על 5.1 שניות. לממהרי האוטובאן יתאפשר להגיע למהירות של 264 קמ"ש. מי שהשינוי קיצוני מידיי בשבילו, יסתפק בגרסה ה'מוחלשת' עם 310 הסוסים.

עדר סוסים שכזה חייב להיות מרוסן ולכן מציעים ב-MTM מספר שדרוגי בלימה עם ערכה אגרסיבית חדשה הכוללת צינורות מסוככים, קאליפרים שמונה בוכנות ודיסקים מחוררים בקוטר 330 מ"מ מקדימה. למהדרין מוצעת ערכה אגרסיבית עוד יותר עם דיסקים מחוררים בקוטר 356 מ"מ. ואל תחשבו שכאן זה נגמר כי דיסקים מחוררים בקוטר 380 מ"מ נמצאים גם הם ברשימה עבור הממהרים באמת.

סעיף התנהגות השלדה עבר גם הוא שינוי בצורת קויל-אוברים שמחליפים את הבולמים והקפיצים המקוריים. אלה מאפשרים הנמכת המרכב בין 35 ל-65 מ"מ וכמו כן ניתן לכוונן את קשיחות הבולמים. למי שרוצה להימנע מהכיוונונים, מוצעת פשרה בדמות קפיצי הנמכה במידה של 45 מ"מ. החישוקים המקוריים פינו מקומם גם כן לטובת חישוקי 19 אינטש וצמיגים במידה 235/35. חיבורם ייעשה באמצעות ספייסרים 20 מ"מ להרחבת מפסק הסרנים לשיפור ההתנהגות בפניות.

עכשיו, אחרי כל השינויים, נמתין ונחכה לתגובות יתר סדנאות השיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully