וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

C הכוח

ירון אדרי

8.4.2007 / 9:24

שילוש האותיות הקדוש AMG, חייב לטמון בחובו הפתעות. תראו את ה-CL וה-CLK המשודרגים של מרצדס

בשבוע האחרון סיפרנו לכם על התערוכה המתקיימת ממש בימים אלה בניו-יורק. כצפוי, גם [[מרצדס]] מגיעה לתערוכה והפעם עם שני דגמים חדשים לליין ה-AMG אותם היא חושפת לראשונה, ה-CL 65 AMG וה-CLK 63 AMG ב'מהדורה השחורה'.

CLK 63 AMG

נתחיל במכונית החלשה יותר, ה-CLK 63 AMG 'מהדורה שחורה', שתקבל את מנוע ה-V8 בנפח 6.3 ליטרים המפיק 507 כוחות סוס (מי אמר M5?). את התאוצה הקלאסית תבצע ה-CLK תוך 4.3 שניות וב[[מרצדס]] מספרים כי בעזרת גיר 7 הילוכים 'Gטרוניק', יהיה כוח המנוע זמין כל הזמן.

ה-CLK AMG משמשת כמכונית הבטיחות של סדרת ה[[פורמולה 1]] מזה שנים רבות וב[[מרצדס]] רוצים שגירסת הייצור תדמה ככל הניתן לגירסת המסלול. פרט לנתוני המנוע המכובדים, זוכה ה-CLK למערכת מתלים הניתנת לכיול בהתאמה אישית, מערכת בלימה משופרת וקירור להינע הציר האחורי. חישוקי [[סגסוגת]] קלים במיוחד בקוטר 19 אינטש נוספו גם כן, כשמקדימה מידת הצמיגים היא 265/30 ומאחור 285/30.

ואם [[פורמולה 1]], אז עד הסוף. העיצוב החיצוני הותאם לדרישה עם פגוש קדמי שקיבל פתחים גדולים לקירור יעיל יותר של המנוע ורכיביו וברובו עשוי קארבון. סביב הגלגלים התרחבו להן הכנפיים וגם מאחור שונה הפגוש ונוספו לו סנפירי ייצוב למהירויות גבוהות.

לבסוף, פנים הרכב קיבל מושבי ספורט שידאגו להשאיר את הנהג במקומו גם בפניות סופר מהירות אותן הוא יתקוף בעזרת ההגה הספורטיבי במידה של 365 מ"מ. בכדי לחתום את העיצוב הספורטיבי, נוספו משטחי קארבון לקונסולה המרכזית.

CL 65 AMG

הגרסה החזקה ביותר של ה-CL היא ה-65 AMG החדשה. זאת עושה שימוש במנוע ה-V12 בי-טורבו בנפח 6.0 ליטרים המפיק 612 כוחות סוס ומומנט של 102 קג"מ. נתוני התאוצה של דגם זה מראים 4.4 שניות ל-100 קמ"ש ואת ה-200 קמ"ש יראה הנהג לאחר 13.3 שניות בלבד. ה-CL תהיה השלישית במשפחת [[מרצדס]] לקבל את המנוע הנ"ל, כשקודמותיה הן ה-S 65 AMG וה- SL 65 AMG.

ה-CL 65 AMG תיוצר במהדורה מוגבלת של 40 יחידות בלבד לציון 40 שנים ל-AMG. חיצונית היא תזכה לחישוקי [[סגסוגת]] בקוטר 20 אינטש, אך ייחודה יהיה בדמות הצביעה החדשנית המשנה את צבע המכונית בהתאם לזווית ועוצמת התאורה. זאת הפעם הראשונה שמרצדס עושה שימוש בטכנולוגיית צביעה שכזאת.

אבזור נוסף לו תזכה ה-CL יכלול את מערכת המתלים האקטיבית של AMG, מערכת בלימה משודרגת הכוללת קאליפרים צפים ואת מערכת ה'פרה-סייפ' שמכינה את המכונית לתאונה בעת זיהוי מצבי חירום. האבזור הפנימי יכלול הרבה עור נאפה ומשטחי קארבון.

ולנו נותר לשאול, AMG או OMG?!

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully