וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם משפרים גם סטיישנים

7.10.2007 / 10:07

AC שניצר לקחו את האיMא של הסדרה 5, עם הישבן המגודל וגם ממנה הצליחו לחלץ עוד כמה סוסים, לטובת המשפחה

יש החושבים (כמוני למשל) שמכונית סטיישן ספורטיבית עשויה להיות הפשרה הטובה ביותר עבור חובב הנהיגה ומשפחתו, אם בחניית הבית יש מקום רק למרובעת גלגלים אחת. ומסתבר שגם אנשי סדנת AC שניצר חושבים כך, אך קרוב לוודאי הם אינם פונים לאותם מעוטי יכולת שתזרים המזומנים שלהם, או חניית ביתם מאפשרים בעלות על מכונית אחת בלבד.

בתחילת השנה, הצגנו בפניכם את גרסת הסטיישן ההיפר כוחנית של הסדרה 5 של ב.מ.וו, ה-M5 ספורט טורינג. מצד אחד, כל אחד מכיר ומעריך את 507 הסוסים שלה, אבל מעטים מאוד מכם הראו חיבה או לכל הפחות סלחנות לתצורת הסטיישן. האירופים לעומתכם, ממש מאוהבים בתצורת מרכב זו וזה מסביר מדוע התאמצו השניצרים לשפר גם אותה.

נתחיל עם הלב - המנוע. שם, בעזרת צינורות פליטה עשויי נירוסטה, בעלי קוטר גדול יותר וממירים קטליטיים ספורטיביים, הופחת הלחץ החוזר במערכת. מחשב ניהול המנוע קיבל תוכנה חדשה לפעולתו וזה הספיק כדי לקבל 57 סוסים נוספים. מכאן שעדר הסוסים הגרמני מונה כעת 564 סוסים! נתוני האצה לא נמסרו, אך כעת, לאחר הסרת מגבלת המהירות האלקטרונית, תצליח ה-M5 הזו להגיע למהירות מרבית של 320 קמ"ש, למרות שלוח המחוונים מסוגל להראות "רק" 300 קמ"שים.

אולם, הסטיישנית הזו אינה רק עוד מכונית שרירים, אנשי AC שניצר בחרו לשדרג גם את נכולת הניהוג וההתנהגות שלה על ידי התקנת קפיצי הנמכה קשיחים שמרסנים עוד יותר את תנודות הגוץ ואף מנמיכים את מרכז הכובד של הרכב וכן להוסיף גם מוט מייצב עילי בין בתי הבולמים הקדמיים.

גם הבלמים שודרגו בהתאם לעליה בכוח - במקום הקאליפרים בעלי ה-4 בוכנות, התקינו ב-AC שניצר דיסקים מוגדלים עשויים מסיבי פחמן ועליהם הלבישו קאליפרים בעלי 8 בוכנות לטובת הנשיכה והעלמת הדעיכה בעוצמת הבלימה בתנאי מסלול.

ברשימת האופציות ללקוח, ניתן למצוא קיט אווירודינמי חיצוני של פגושים מוגדלים (לשיפור קירור המנוע), חצאיות, ספוילר אחורי ועוד, כשכולם עשויים מסיבי פחמן. בתא הנוסעים ניתן יהיה לבחור במספר גימורים - סיבי פחמן, אלומיניום ועוד וכן יוצעו שלושה חישוקים חדשים במידות של 20 ועד 21 אינטש.

האים השדרוג הנ"ל ישנה את דעתכם בנוגע למכוניות סטיישן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully