וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ה-SL AMG מתחדשת

ירון אדרי

10.2.2008 / 14:23

אחרי שהעבירה את הרודסטר מתיחת פנים, מטפלת מרצדס גם בגרסאות ה-AMG. החידוש העיקרי נמצא בתיבת ההילוכים

רענון מקיף העבירה מרצדס לדגמיה עם 5 מכוניות חדשות שנחשפו בחודשיים האחרונים. האחרונה להיחשף היא הרודסטר SL שהגיע זמנה למתיחת פנים. לא חלפו ימים רבים והנה חושפים במרצדס גם את גרסאות העל של הרודסטר מסדרת משפחת ה-AMG.

החזקה בחבורה היא ה-SL 65 בעלת מנוע ה-V12 בי-טורבו. 612 כוחות סוס ו-102 קג"מ ממנוע ה-6.0 ליטר, מאיצים את פתוחת הגג תוך 4.2 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות של 250 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית. תיבת 5 הילוכים אוטומטית בעלת 3 מצבי פעולה, תדאג להעביר בצורה הטובה ביותר את כוח הגלגלים לקרקע דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה.

חיצונית, זוכה ה-65 לעיצוב מחודש אשר לוקח את מתיחת הפנים לכיוון האגרסיבי יותר. פתחי האוויר בפגושים המוגדלים הורחבו לטובת קירור יעיל למנוע ולבלמים וגם בכדי לתת ל-SL מראה דינמי הרבה יותר. וכמובן שאסור לשכוח כי רוכשיה יבקשו לנהוג במהירויות גבוהות מאוד, ועל כן העיצוב החדש יעזור לשמור גם על היצמדותה לקרקע.

כוח רב צריך ערבות מכיוון הבלמים ועל כן הותאמו דיסקים מאווררים ומחוררים מקדימה ומאחור. קאליפר אלומיניום קל משקל ולו 6 בוכנות, ידאג לעצור את דיסק ה-390 מ"מ מקדימה ואחיו בעל 4 הבוכנות יעצור את דיסק ה-360 מ"מ מאחור. חיצונית למערכת הבלימה יותקנו חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש וצמיגים בעלי תכונות ספורטיביות מתקדמות.

תיבת הילוכים מתקדמת

לגרסת ה-65 תצטרף גם האחות המעט יותר חלשה, ה-63. זאת עושה שימוש במנוע V8 בנפח 6.3 ליטר המפיק, ללא עזרה מלאכותית, 525 כוחות סוס ב-6,800 סל"ד ומומנט של 64.2 קג"מ ב-5,200. 4.6 שניות הוא פרק הזמן הנדרש להאיצה ל-100 קמ"ש וגם כאן ההגבלה האלקטרונית נמצאת ב-250.

אולם לא המנוע הוא גולת הכותרת אלא תיבת ההילוכים החדשה לה הוא זוכה בעלת השם המעט מסובך – 'AMG ספיד שיפט MCT 7'. התיבה החדשה שפותחה יחד עם דיימלר, זיכרון לשותפות בעבר, תשמש באופן בלעדי את משפחת ה-AMG וה-SL 63 היא הראשונה לקבלה. עיקר השוני בינה ובין תיבות הילוכים אוטומטיות הוא בהחלפת ממיר המומנט בקלאץ' רטוב, דבר המוכר יותר מתיבות רובוטיות. כך מתקבל חיבור יותר ישיר בין המנוע לתיבה ונמנע בזבוז כוח במהלך ההאצה. לתיבה זאת, כנרמז משמה, 7 יחסי העברה.

רוכשי ה-63 ישמחו לשמוע כי לתיבה החדשה 4 מצבי נהיגה. במצבה הרגיל, Comfort, תאפשר התיבה העברות הילוכים "חלקות" בסל"ד נמוך וזאת בכדי לשמור על נוחות נסיעה מרבית. העברה למצב Sport תהפוך את התיבה לתזזיתית יותר עם נטייה להעברות הילוכים חדות ומהירות. מצב Sport+ יחדד אף יותר את ההעברות ההילוכים שיבוצעו בקו האדום שב- 7,200 סל"ד. בחירה במצב הידני Manual תעביר את האחריות המלאה לידי הנהג.

ואיך תתנהג השלדה?

אם 4 מצבי הבחירה של התיבה אינם מספיקים, יוכל הנהג הממהר לקבוע גם את תכונות המתלים ובקרת היציבות. כחלק ממתיחת הפנים, הוחלפו הבולמים והקפיצים של ה-SL ואיתם לא מעט רכיבים ממערכות ההיגוי. כך לדברי המהנדסים, הרודסטר מתנהגת טוב יותר בכבישים המפותלים.

אך לפני הגעה לכביש המפותל, יכול הנהג לבחור במצב בו מספקים לו המתלים רכות לנוחות מרבית. במצב זה הוא גם ישמח לדעת שמערכת ה-ESP דרוכה ומוכנה לכל דרמה. ובכדי להנות מהחגיגה, העברת המתלים למצב ספורט יקשיחו את פעולתן ויחדדו את תגובות השלדה. כאן יוכל הנהג להשכיב את מערכת בקרת היציבות לישון ואם הוא עדיין רוצה בחברתה, אופצית ספורט תמתן את כניסתה לפעולה.

גם ה-63 נהנית מאותה מערכת בלימה של אחותה החזקה אלא שכאן הוקטנו מעט הדיסקים למידות של 360 מ"מ מקדימה ו-330 מאחור. חישוקי הסגסוגת והצמיגים נותרו במידה זהה. ובתוך תא הנוסעים זוכות השתיים לכל טוב על מנת להנעים את שהייתם של שני הנוסעים. עור נאפה נמתח בכל פינה כמו גם על מושבי הספורט המחוממים שיחד עם ה"צעיף החם", תעשה נעים ביום חורף קריר. מערת כניווט משוכללת ומערכת סאונד משובחת נמצאות גם הן ברשימה.

ה-SL AMG על 2 גרסאותיה תושק בחודש אפריל הקרוב, אז גם תפרסם מרצדס את תגי המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully