וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאון בעקבות הפריוס?

14.1.2009 / 12:36

היצרן הספרדי חושף אב טיפוס היברידי ללאון, המסתייע במנוע טורבו דיזל ויחידה חשמלית קטנה. טויוטה צריכה לחשוש?

האם סיאט מתקרבת למיצוי טכנולוגית ה'אקומוטיב' הירוקה אליה נחשפנו בשנתיים האחרונות? עד עתה השתמשה היצרנית מספרד בחלופה של מנועי TDI חסכוניים וברכיבים מצמצמי פליטה ובנזין, וכעת היא חושפת את הלאון הקומפטית מצויידת במערכת הנעה היברידית. כאן היא מכונה 'טווין דרייב', והשילוב הוא זה הרגיל - מנוע בעירה פנימי ויחידה חשמלית.

לא נצר למשפחת פולקסווגן יוותר בקלות על מנועי הדיזל. הלאון משלבת את מנוע ה-TDI יחד עם הגנרטור החשמלי המסוגלים לפעול כל אחד לחוד, או בצוותא. כמובן שאופי פעולתם תלוי מיקום, כשיחידה החשמלית שהספקה 46 כ"ס, מתאימה לשטחים עירוניים. האנרגיה שמספקות הסוללות מספיקה לטווח נסיעה של 50 ק"מ, כשמהירות הנסיעה המרבית גבוהה מהרגיל ועומדת על 100 קמ"ש.

את אפיסת כוחן של הסוללות, מזהה מחשב המכונית אשר מעביר את הפיקוד למנוע ה-1.9 ל' TDI. לזה הספק של 104 או 130 כ"ס, וטרם הוחלט מה יוטמע בגרסת הייצור. תוספות אחרות המשפרות את צריכת הדלק כוללות החלפת חלקים נלווים במערכות ההינע, הגיר, הבלמים והאלקטרוניקה, כמו גם שינויים בקוטר הצמיגים לצד החלקות אווירודינמיות. בשורה התחתונה, שיעור פליטת המזהמים הממוצע עומד על 119 גק"מ לאוויר העולם.

בשלב זה, הלאון 'טווין דרייב' נכנסת לתקופה ניסיונית תחת גורמים במשרד התחבורה בספרד. לא מכבר בישר ראש הממשלה המקומי כי עד 2012, מיליון מכוניות חשמליות יעלו על כבישי המדינה. נכון להיום, התאריך נדחה עד 2014 בשל אי עמידה בזמנים, והמגמה העקרונית תהיה לשלב מכוניות המונעות אך ורק על ידי חשמל. האם זה אומר שסיאט בדרך לייצר מכונית חשמלית? בחברה רומזים שכן. כמו כן, הסיכויים לפגוש טכנולוגיה זו בכל רכבי הקונצרן גבוהים ואחרי הגולף קונספט אותה כבר פגשנו, ישנם דיבורים גם על אודי A3 זהה.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully