וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט וקרייזלר בדרך למיזוג

ירון אדרי

20.1.2009 / 10:19

יצרנית הרכב פיאט, נמצאת במגעים מתקדמים למיזוג עם קרייזלר האמריקנית. תחזיק ב-35 אחוזים ממניות החברה

האם פיאט היא גלגל ההצלה של קריילזר? היום דיווח ה'אוטומוטיב ניוז', כי פיאט וקרייזלר נמצאות במגעים למיזוג אפשרי בינהן. האישור הרשמי לא אחר להגיע, ולפיו תחזיק פיאט ב-35 אחוזים ממניותיה של קרייזלר בתמורה לשימוש בפלטפורמות המכוניות הקיימות שלה, כולל יחידות הכוח ותיבות ההילוכים.

מהלך זה צפוי לשנות לבלי היכר את פניה של קרייזלר. תוצרתה של פיאט נחשבת לחסכונית ופחות מזהמת מבין כל יצרניות הרכב, כשקרייזלר נמצא כמעט בקצה השני של הרשימה. זה, לבטח יתן לאמריקנית נקודות זכות ובכל מקרה ישפר את מצבה. מצידה של פיאט גם כן מדובר בצעד חשוב שיעזור לה להביא את תוצרתה לארה"ב. ה-500 יכולה לקלוע לטעמם של צעירים בדיוק כמו המיני של ב.מ.וו, ומותג אלפא רומאו יתאים לשוק הפרימיום.

לאחרונה, שמועות בסוכנויות הידיעות האירופיות גרסו כי פיאט ו-PSA (פיג'ו-סיטרואן) בדרך למיזוג, והנה נראה כי כעת הכיוון הוא ארה"ב. ההודעה היום מאשרת את שאמר מנכ"ל פיאט סרג'יו מרצ'יונה לפני כחודש, כי רק מיזוג יאפשר לפיאט לשרוד את המשבר הכלכלי.

חשוב לציין כי 20 אחוז ממניותיה של קרייזלר עדיין נמצאות בידי בעלת הבית הקודמת דיימלר, וכעת יעברו 35 אחוזים נוספים לידי פיאט מה שיצמצם באופן משמעותי את אחזוקתיה של בעל הבית הנוכחית, סרברוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully