וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המכונית היקרה בעולם?

ירון אדרי

8.1.2011 / 11:54

מגזין פורבס דירג את עשר המכוניות היקרות בעולם. בוגטי ראשונה עם תג מחיר של 2.6 מיליון דולר, לא שלרולס רויס ב-447 אלף יש לנו כסף

בעוד שמחיר המכוניות המשפחתיות בישראל עלה ל-120 אלף שקלים מה שכרגיל העלה טרוניות מצד הציבור, יש מכוניות שמחירן כלל אינו מטריד את קהל היעד שלהן וכל עלייה במחיר רק הופכת אותן לנחשקות יותר. מגזין פורבס ליקט את מחיריהן של המכוניות הסדרתיות היקרות בעולם, ודירג את עשרת הדגמים שחלקם עולים יותר מווילה יוקרתית בסביון. תכינו את הדולרים או תכפילו ב-3.56 כדי לדעת כמה חסר לכם בשקלים.

בוגטי וירון סופר ספורט

כלל לא מפתיע לראות את בוגטי וירון בראש הרשימה עם תג מחיר של 2.6 מיליון דולרים עבור דגם הסופר ספורט המשופר. היא מחזיקה בשיא המהירות למכונית סדרתית - 432 קמ"ש, אולם היצרנית העדיפה להגביל אותה ל-415 קמ"ש כאילו שזה בטוח יותר.

בעבור מיליון דולרים יותר מאשר הגרסה הסדרתית המופרכת בפני עצמה, תקבלו עוד 200 כ"ס (1,200 סך הכל) ותבקרו קצת יותר אצל הפאנצ'ר מאכר ובתחנת הדלק. לא שזה ממש מטריד את מי שמסוגל לרכוש אותה.

בוגטי וירון 16.4 סופר ספורט. אתר יצרן
בוגטי וירון 16.4 סופר ספורט/אתר יצרן

קוניגסג אגרה

המכונית שבמקום השני על פי פורבס היא קוניגסג אגרה (Agera), והעובדה שהיא עולה "רק" 1.5 מיליון דולרים מוכיחה עד כמה הווירון SS יקרה להחריד. האגרה גם חלשה יותר עם 910 כ"ס שמאיצים בה ל-100 קמ"ש בתוך בערך 3 שניות.

בתמורה להונכם תקבלו מכונית אקזוטית עשויה כולה מקארבון ורוויה באיכות שוודית למופת. אולי היא עולה יותר מלמבורגיני או כל מכונית דומה אחרת, אך בתמורה לכספכם תקבלו יצירה פחות המונית ותוכלו להגיד שאתם יוצאים עם שוודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קוניגסג אגרה. אתר יצרן
קוניגסג אגרה/אתר יצרן

מייבאך לנדאולט

למייבאך יש מורשת מפוארת שלא הצליחה להתרומם בתקופת חייה המודרניים, קרי בשנים האחרונות. אולי זה בגלל שמתחת שוכנת לה מכונית עממית במונחים של מיליארדרים - מרצדס, שמחירה נע סביב המיליון דולרים פלוס.

גם השקת גרסת הגג הפתוח למחצה לנדאולט, עוד נצר למסורת מפוארת מהעבר, לא הצליחה להרים את מייבאך וגם אלה שיש להם מעדיפים לשים את ה-1.4 מיליון דולרים שהיא עולה במותג הגרמני המתחרה. אולי זו הסיבה לכך שכבר שנתיים מדברים על גניזתה, רק בדיימלר מפחדים מאוד שזה יקרה.

מייבאך עם גג נפתח. אתר יצרן
מייבאך עם גג נפתח/אתר יצרן

פגני זונדה C9

הורשיו פגני הצהיר כי כל דגם שיצא תחת קו הייצור הידני שלו, ישווק בכמות מוגבלת של משהו כמו 50 יחידות. זאת כמובן כדי לגרוף עוד כמה מאות אלפי דולרים באמתלה שכמוך אין הרבה. בימים אלה ממש עובדת יצרנית הבוטיק האיטלקית בראשה הוא עומד להשיק את הדגם הבא בסדרה שישמור אולי על השם זונדה, אך יכונה C9. המחיר המוערך? 1.3 מיליון דולרים.

על פי רמיזות, מנוע ה-AMG V12 הייעודי של ה-C9 יפיק 700 כ"ס שיצטרכו לחלוק בינהם במשקל הקליל יחסית של שלדת ומרכב הקרבון וכל העור והעץ שיעטרו את תא הנוסעים. העיצוב נרמז ממש בקטנה באופן רשמי, אך אפשר להתרשם ממנו משלל תמונות הריגול שהופצו ברשת בהן רואים גם מדבקת "במבחן" המציינת שהממשלה אישרה לבחון אותה במהירויות גבוהות. יש מצב שסילביו ברלוסקוני יחליף את ביבי?

(בתמונה: פגני זונדה R)

פגני זונדה R. אתר יצרן
פגני זונדה R/אתר יצרן

פרארי F70

רבע שעה מפגני, נמצא מפעל פרארי שם עובדים גם כן על מכונית על חדשה בשם F70. המחיר שלה יהיה נמוך יותר כמתבקש מחברה יותר המונית (יחסית כמובן), אך גם הוא די גבוה כדי להחזיר לכם עודף של בערך 100 וקצת אלף דולרים ממיליון. המיוחד במכונית הזו, שהיא עתידה להיות היורשת של היצירה הכי מופרכת שיצאה ממארנלו וזכתה להתהדר בשם של פרארי עצמו, אנזו.

בשנת 2012 כאשר ה-F70 תושק, המחיר שלה בטוח יהיה אחר אבל זה ממש לא יטריד את סופרי המזומנים בחברה. סביר מאוד להניח שכל המלאי יימכר עוד לפני שהראשונה תרד מפס היצור, ושהיא גם תזכה לכל מיני מהדורות מיוחדות שיאמירו את מחירה הרבה מעבר לרף המיליון.

(בתמונה: פרארי אנזו FFX)

פרארי אנזו FFX. אתר יצרן
פרארי אנזו FFX/אתר יצרן

SSC אולטימייט אירו

המכונית שהצליחה לשבור את שיא המהירות של בוגטי טרם ימי הסופרספורט, עולה מחצית ממנה. רק 750 אלף דולרים תתבקשו לשלם עליה אם לא אכפת לכם שארץ מוצאה הוא לא אירופה אלא ארה"ב. אבל כדאי שתמתינו עוד קצת כי הגרסה המחודשת שלה שוב עתידה לשבור לווירון את השיא.

עם מנוע V8 שמפיק כמעט 1,300 כ"ס, האולטימייט אירו מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 439 קמ"ש אם רק תמצא כביש מספיק ישר ותחתונים ממש הדוקים. בתמורה תקבל מרכב קרבון שימושי קצת יותר מהבוגטי אבל לא בהרבה, והבטחה לאבזור מאוד עשיר. השתכנעת?

SSC אולטימייט אירו 2009. אתר יצרן
SSC אולטימייט אירו 2009/אתר יצרן

לבלאנש מיראבו

אמנם השוויצרים לא יודעים לעשות קומבינות כמונו, אבל הלבלאנש מיראבו היא בהחלט סוג של כרוניקת "אני חותם עליה". מדובר במכונית מירוץ כמעט לכל דבר ועניין שלמרות שמירוץ הלה מאן 24 שעות יותר מתאים לה, יש לה רישיון לנוע בכבישים הפתוחים.

גם התמורה ל-728 מיליון דולרים עלותה, מעניקה ללקוח לא יותר מיכולת כביש פנומנלית ושום זכר לאבזור או פינוק. רוצים בכל זאת להרגיש ששילמתם עליה כל כך הרבה? תפתחו את הארנק ותשלמו עוד קצת עבור גאדג'טים ועור פרות יוקרתי. ועל מה כל המהומה? מנוע V8 מוגדש על המפיק 700 כ"ס ו-86.7 קג"מ.

בלאנש מיראבו. אתר יצרן
בלאנש מיראבו/אתר יצרן

פרארי SA אפרטה

זוכרים את הפרארי F70 לעיל וההבטחה שלנו שהיא תציע מהדורות מוגבלות עם תג מחיר הרבה יותר יומרני? ה-SA אפרטה (Aperta) היא הסיבה לזה שאנחנו כל כך בטוחים בכך. בתערוכת פריס האחרונה היא הוצגה עם הערכה למחיר של מעט יותר מחצי מיליון דולרים, כשמתחת להכל שוכנת פלטפורמת ה-599 GTO. הסיבה למסיבה היא ציון יום השנה ה-80 של סדנת פיניפרינה עימה יש לפרארי קשרים מאוד הדוקים, ובמאמר מוסג נספר כי BAIC הסינית מאוד רוצה לרכוש אותה.

מנוע ה-V12 של ה-GTO אשר מפיק 670 כ"ס, נותר ללא שינוי. זה מגיע בדמות מרכב קבריולה פתוח עם גג רך כמתבקש מהשם שמשמעותו באיטלקית "פתוח". רק 80 יחידות ממנה תגענה לייצור ותאמינו לנו, פנקסי הצ'קים יישלפו הרבה יותר מהר מהזמן שהיא מאיצה ל-100 קמ"ש שהוא 3.5 שניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למבורגיני מורצ'ילאגו LP670-4 SV

הנה עוד מכונית איטלקית שיצרניתה סוחטת ממנה כל מה שניתן כדי שניתן יהיה לסחוט מהלקוחות עוד כמה עשרות אלפי דולרים. מחצי מיליון היא תשאיר לכם עודף של בערך 45 אלף דולרים, תמורתם תקבלו את אחת היחידות האחרונות מהדגם שאוטוטו יוצא לגמלאות.

מנוע ה-V12 שלה מפיק 670 כ"ס שמאיצים אותה ל-100 קמ"ש בתוך קצת יותר משלוש שניות, אפילו שיש לה הנעה כפולה שגוזלת ממנה כוח ומוסיפה לה ק"ג עודפים. יש לה תיבה אוטומטית כסטנדרט, אך יודעי דבר והגה יוכלו להזמינה גם עם תיבה ידנית שתזכיר להם בכל נסיעה כמה היא עלתה להם, בעיקר בבריאות.

למבורגיני מורצ'יליאגו LP-670-4. אתר יצרן
למבורגיני מורצ'יליאגו LP-670-4/אתר יצרן

רולס רויס פאנטום דרופהד קופה

אם השנה האזרחית החדשה שלך לא כללה תוספת של הרבה ספרות מימין לפסיק, אולי זו המכונית שתצטרך להתנחם בה. הפאנטום הזו עולה 447 אלף דולרים תמורתם אתם מקבלים גם את הדגם המפואר שלה פאנטום (יש גם גוסט אבל היא לממש תפרנים), גם מרכב קבריולה וגם קופה עם שתי דלתות.

אין לה הרבה כוח ביחס לשאר היקרות כאן, רק 453 כ"ס ממנוע V12. זה אומר שאולי גם דלק היא תצרוך פחות ואתם תחסכו יותר כדי שאולי בשנה הבאה תעלו ברמת החיים. אין לכם גם את זה בארנק? הכי קרוב שתוכלו להגיע לרולס רויס זה פשוט לבחור בספינת הדגל של בעלת הבית ב.מ.וו, הסדרה 7. היא לעומת כל השאר כאן, גם נמכרת בישראל במחיר קצת יותר שפוי.

רולס רויס פאנטום קבריולה. אתר יצרן
רולס רויס פאנטום קבריולה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully