וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ננו-טכנולוגיה' בעתיד של פולקסווגן

1.11.2006 / 11:55

לקראת תערוכת לוס-אנג'לס, פולקסווגן מציגה מכונית הנעזרת בטכנולוגיה עתידנית

ככה זה כשלצוות מהנדסי פולקסווגן בסניף קליפורניה יש יותר מדי זמן פנוי בידיים; הם יושבים וחושבים איך תראה מכונית החברה בעוד המון המון שנים. המכונית הזו, אם אפשר לקרוא לה כך, נבנתה מתוך הרעיון להתמודד עם תקנות הזיהום והבטיחות המחמירות של קליפורניה בעוד עשרות שנים מהיום. כדי לעמוד בדרישות אלו, החליטו המהנדסים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ביותר שחלקן טרם הגיע לכלל ייצור. לדוגמה, שלדת הרכב המוזר בנויה מחומרים קלים במיוחד ובתוכם "חיים" יצורים אלקטרוניים הקרויים ננו. למרות ממדיהם הזעירים של כחצי מילימטר, הם נשלטים אלקטרונית ובמקרי הצורך ניתן להנחות אותם להתנהגות מסוימת כמו הקשחת השלד של הרכב במקרה של תאונה.

את ההנעה מספקים מנועי תא דלק השורפים מימן ואינם מזהמים, קולטנים סולאריים לאגירת אנרגיית השמש ומנועים חשמליים הממוקמים בתוך הגלגלים. עוד בנושא הבטיחות, שימוש בתערובת של חומרים אורגניים מתנפחים, מאפשר ליצור אזורים מתנפחים וסופגי אנרגיה נוספים בזמן תאונה, להגנה מקסימלית על יושבי הרכב.

כאמור, מדובר כאן המכונית תצוגה בלבד והיא אינה מיועדת כלל לייצור, לפחות בשלב טכנולוגי זה בו נמצאת האנושות, אך אין מן הנמנע כי יום אחד, באביב 2110 אולי, נראה אותה באולם התצוגה של היצרנית הגרמנית. עד אז, עלינו להמתין בסבלנות, או להסתפק בדמיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully