וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ניסאן רוצה להתחרות בפורמולה 1

1.11.2006 / 12:50

שמועות שמסתובבות בעולם הרכב מדברות על כוונת כניסה של ניסאן לעולם הפורמולה 1

טרם כבו הנרות על העוגה ועדיין לא יבשו כתמי הבירה ממסיבות הניצחון של רנו באליפות הפורמולה 1 בשבוע שעבר, וכבר שותפתה העסקית של היצרנית הצרפתית מגששת את דרכה אל הקרקס המהיר בעולם. טרם נמסרה כמובן הודעה רשמית של היצרנית מהמזרח בנושא, אך ההנחה היא כי ההשראה למהלך נועז ויקר שכזה הגיע מהצלחותיה של רנו ופרננדו אלונסו, אך באותה מידה לא ניתן להתעלם מהלחץ מבית; שתי היצרניות היפניות הגדולות – הונדה וטויוטה כבר דאגו להחזיק קבוצות בסבב המירוצים היוקרתי, גם אם ללא הצלחה יתרה, ומבחינה שיווקית ניסאן חשה כי אינה יכולה עוד להקל ראש בנושא.

כידוע, השתתפות במירוצי הפורמולה 1 כרוכה בהשקעת משאבי עתק; בנייתה של מכונית תחרותית עלולה להאמיר לכדי עשרות רבות של מיליוני דולרים, עוד לפני שמכניסים אל החישוב את עלויות ההשתתפות היקרות וקיומה השותף של הקבוצה. לכן ישנן מספר סברות בנוגע לאפשרויות העומדות בפני ניסאן. הראשונה והקלה יותר היא לקיחת מכונית מוגמרת ומוכנה מרנו ועליה יודבקו סמלי ניסאן (אפשרות ריאלית וכלכלית במיוחד לנוכח ההצלחות של מכונית הפורמולה של רנו). האפשרות השניה נובעת מהשמועות על קשר אפשרי בין ניסאן לנהג העבר אלן פרוסט; ניסאן תרכוש קבוצה קיימת והיא תנוהל על ידי פרוסט. האפשרות השלישית והסבירה פחות היא כי רנו תיכנס באופן עצמאי לסבב המירוצים ותפתח בעצמה את מכונית הפורמולה 1.

כך או כך על כל פנים, ניסאן מתעדת להופיע על הגריד כבר בעונת המירוצים של 2008 – שלוש שנים מלאות לפני יונדאי שהודיעה גם היא על שאיפות דומות, מכאן שלהערכתנו, הזמן הקצר שנותר על למועד המדובר יכתיב את האפשרות הראשונה, בה תשתמש ניסאן במכונית זהה לזו של רנו עם הלוגו הפרטי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully