וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים? זה הכי חורף שעבר

7.11.2006 / 14:09

לכבוד החורף, אספנו מספר הצעות להכנת הרכב לקראת התמודדות עם תנאי מזג האוויר החדשים. שווה להקדיש כמה דקות של קריאה

חילופי העונות בישראל הם מהירים מאוד. לפני שבכלל שמים לב, הקיץ מפנה את מקומו לחורף, השמש מסתתרת מאחורי עננים אפורים, את ה-T שירט מחליף סוודר והאספלט נעשה רטוב וחלק. לכן, כשם שאתם נוהגים לרוץ ולרכוש את מיטב אפנת החורף או לפחות להוציאה מהארון העליון, גם הרכב שלכם זקוק לתשומת לב כדי שיוכל לתפקד כהלכה ולשמור עליכם גם תחת תנאי הנסיעה החדשים. מרבית הפעולות הנן קלות מאוד לבדיקה ועשייה ואינן מצריכות ידע טכני מעמיק. בנוסף לכך, חשוב לציין כי מרבית המוסכים המורשים של יבואני הרכב מציעים לכם בדיקת חורף מקיפה לרכב ללא תשלום. חלקם אף יעניקו לכם מתנות, אז שווה לגשת לבדיקה בהקדם.
אם בכל זאת החלטתם לבדוק את רכבכם בעצמכם, להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להעביר את החורף בשלום.

מערכת חימום ומיזוג

נסיעה ברכב קפוא עלולה להיות חוויה מאוד לא נעימה וגם לא בטיחותית, בייחוד כאשר מנסים לנהוג כשעל הגוף ישנו מעיל כבד או ביגוד רב. אולם מלבד קביעת טמפרטורה נוחה בתא הנוסעים, תפקידה של מערכת המיזוג הוא גם למנוע הצטברות אדים על השמשה הקדמית. לכן, כדאי לבדוק כי מערכת החימום והמיזוג תקינה ברכב וכי כל פתחי האוורור אינם חסומים.

בדיקת נזילות

אם יש לכם חניה קבועה, מומלץ להתבונן על הרצפה. טיפות וכתמים טריים עלולים להעיד על נזילה כל שהיא מתא המנוע. אלו יכולים להיות מי קירור, שמן מנוע, שמן הגה, נוזל בלמים וכדומה. במידה ומצאתם כתמים שכאלו, בדקו את מכלי המילוי והמדידים לבדיקת מקור החוסר וכן נסו לאתר את מקום הנזילה. אם אין חניה קבועה, אפשר להניח עיתון גדול מתחחת לרכב למשך הלילה או מספר שעות ואח"כ לחפש עליו טיפות חדשות.

מגבים

בניגוד למיתוס המקובל הסובר שמגבים אמורים להחזיק יותר משנה, אורך חיי המגבים די קצר ולרוב הם יאבדו רבות מאיכותם לאחר עונה אחת (כ-4 חודשים) בייחוד בקיץ הישראלי הקשה. אולם, אל לשכוח שמדובר באביזר זול יחסית לקניה, ולו תועלת בטיחותית מהמעלה הראשונה. לכן, לא כדי לחסוך כמה שקלים בהשארת המגבים מהקיץ הקודם ולנסות להעביר אתם גם את החורף. לבטח הם ייכשלו ולא ינגבו את החלון כראוי.
ישנם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם להאריך את חיי המגבים ואלו כוללים מריחת פלח לימון על גומי המגבים ומריחת חומר דוחה אדים ונוזלים על השמשה. הלימון ישמור על טריות הגומי של המגב והחומרים הדוחים ירחיקו בקלות טיפות מים מהשמשה ויקלו על עבודת המגב.

צמיגים, לחץ אוויר ועומק חריצים

הקשר היחיד של הרכב אל האספלט נעשה באמצעות הצמיגים. בסעיף זה נוכל להכביר במילים בשל חשיבותו אך נסתפק בטיפים המרכזיים: דבר ראשון הקפידו על בדיקה לפחות שבועית של לחץ האוויר בצמיג. על הלחץ להתאים להוראות היצרן (לרוב יופיעו במדבקה על מכל התדלוק או קורת הדלת של הנהג), כאשר לחץ גבוה או נמוך גורמים לירידה באחיזת הצמיג, מגבירים את השחיקה ובמקרה של לחץ נמוך גם מעלים משמעותית את הסיכוי לפיצוץ הצמיג.
עומק החריצים המינימלי הוא 3 מ"מ ואת זאת תוכלו לבדוק בקלות על ידי החדרת חוד של עט לחריצי הצמיג. כמו כן, עליכם לשים לה למשטח הצמיג עצמו ולראות כי השחיקה לרוחב הסוליה הנה אחידה. שחיקה לא אחידה עלולה להעיד על נסיעה בלחץ אוויר לא מתאים או אף על הצורך לבצע 'כיוון פרונט'.
כדאי לדעת שאורך חייו של צמיג הוא כחמש שנים מיום ייצורו ולכן חשוב מאוד לבדוק זאת. איך בודקים? על הצמיג מוטבעות 4 ספרות המציינות את שנת הייצור והשבוע בשנה. אל תתפתו למחיר זול וקנו צמיג שגילו פחות משנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פנסים ותאורה

כדי שתוכלו לראות ולא חשוב מכך, להיראות, יש לוודא כי כל הנורות תקינות ומאירות. הבדיקה הנה פשוטה ומומלץ לבצע אותה עם אדם נוסף העומד מחוץ לרכב. באופן הפשוט ביותר, יש להפעיל את כל נורות הרכב בזו אחר זו; אור דרך ואור מעבר, איתותים ואורות בלימה ופנסי ערפל אחוריים וקדמיים במידה ויש. אם כבר נגענו באורות הערפל, יש לנו בקשה – אנא הדליקו אותם רק! כאשר הנכם עוברים דרך קטע ערפילי ולא בכל זמן אחר. זה פשוט מסנוור וגם אינו חוקי.

מערכות חשמל וכבלי התנעה

גשמים, שלוליות ושאר רטיבויות עלולות לגרום לנזקים במערכות החשמליות של הרכב, לרבות בכלי רכב ישנים יחסית. לכן מומלץ לכסות את קטבי המצבר בג'ל ייעודי המונע ממים לבוא עמם במגע וגם מונע הצטברות של קורוזיה. כמו כן, מומלץ לבדוק כי אין בתא המנוע חוטי חשמל רופפים או מגעים מנותקים. בתא המטען אנו ממליצים לכם להחזיק גם סט כבלי התנעה עבים ואיכותיים (הזולים נכשלים ברגע האמת) עבור מקרים בהם התרוקן המצבר מסיבה מסוימת ובמיוחד עבור הבקרים בהם גיליתם כי שכחתם את אורות הרכב דולקים.

מערכת פליטה

בימי החורף הקרים, אנו נוהגים לסגור את כל חלונות הרכב בגלל הגשם והקור השורר החוץ. מצב זה מסוכן במיוחד כאשר ישנה בעיית אטימות בגומיות תא המטען ואו כאשר ישנו חור בצינור הפליטה. שניהם עלולים לגרום לכך שגזי הפליטה יכנסו לתא הנוסעים ונשימתם עלולה להביא לערפול חושים. גזי הפליטה לרוב חסרי צבע וריח, מה שמקשה מאוד על גילויים בטרם זה נעשה מאוחר מדי. לכן מומלץ מאוד לבדוק את שלמות גומיות האטימה בדלת תא המטען ובמוסך לבדוק את שלמות צינור המפלט.

בולמי זעזועים

מלבד שיכוך המהמורות, תפקידם של בולמי הזעזועים הוא לרסן את העברות המשקל של הרכב בעת בלימה, האצה ופניות. בולמי זעזועים שסיימו את חייהם עלולים לגרום להעברות משקל חמורות יותר אשר גורמות להארכת מרחק הבלימה ואף לאובדני אחיזה מפתיעים בעת ביצוע פניות, בייחוד כאשר הכבישים רטובים. הבדיקה תיעשה על ידי נענוע הרכב על ידי הפעלת לחץ על הבולם. במידה והרכב אינו מפסיק להתנענע במהירות, יתכן כי הבולם הגיע לסוף חייו. כמו כן ניתן לערוך בדיקה נוספת לבולם הזעזועים על ידי חיפוש נזילות שמן מהבולם. במידה ואכן רואים נזילות כאלה על גוף הבולם, יש להחליפו יחד עם המקביל לו על אותו סרן בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully