וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו S80 החדשה בישראל

9.11.2006 / 13:36

מכונית הסלון החדשה של וולוו הושקה היום באירוע אישי ללקוחות ועיתונאים בגני התערוכה בתל אביב. המחיר: החל מ-377 אלף שקל

בחודש מרץ השנה, הושק הדור החדש של מכונית הסלון של וולוו בסמוך לתערוכת הרכב בז'נבה. היום (חמישי) היא הגיעה לישראל ולכבודה נערך אירוע השקה ססגוני בגני התערוכה בתל אביב. ה-S80 החדשה תימכר בישראל כבר בתחילת דרכה בארבע גרסאות מנועים; גרסת הבסיס תציע מנוע שישה צילינדרים טורי בנפח 2.5 ליטר הנעזר במגדש טורבו כדי להפיק 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ. גרסת המנוע השניה והפופולרית יותר תציע מנוע בנפח 3.2 ליטר חדש המפיק 238 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנוע השלישי, אשר בו תצויד הגרסה הבכירה של ה-S80 הוא החדש והמעניין בחבורה עם 8 צילינדרים, נפח של 4.4 ליטר ובארסנל שלו ישנם 315 סוסים ו-44.9 קג"מ. הגרסה הרביעית המכונה D5 מציעה מנוע דיזל אשר מפיק בדומה לדור הקודם 185 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

מבחינת המראה וההופעה, אם ה-S80 החדשה נראית לכם מוכרת מאוד, יש לכך סיבה טובה מאוד. למעשה, מעטים השינויים החיצוניים בינה לבין הדור היוצא, ורק במבט קרוב ניתן להבחין בליטושים הקלים שעבר הדור החדש, למרות שזו החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד. תא הנוסעים לעומת זאת כבר שונה מאוד; הקונסולה המרכזית נשענת על התפישה שהופיעה ב-S40 עם הפאנל הדק בחזית הדשבורד. בין תוספות האבזור הרבות ניתן למצוא מערכת שמע MP3 עם מחליף דיסקים, תקשורת בלוטות' וחיבורי IPOD ושאר נגנים הניתנים להפעלה דרך מערכת השמע המקורית של הרכב.

כצפוי, וולוו נתנו דגש רב בדור זה לרמת הבטיחות של המכונית. גרסאותיה הבכירות מציעות מלבד אבזור מפנק רב, גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שאמורות להקטין את הסכנה של התרחשות תאונת דרכים וכן הקטנת נזקיה במידה והיא אכן מתרחשת. לדוגמה, בין המערכות הרבות, ניתן למצוא את מערכות הקדם תאונה, אשר באמצעות רדאר וחישנים נוספים, יודעת המערכת לזהות מצבים מסוכנים בזמן הנסיעה. אם מזוהים מצבים שכאלו, המערכת מגיבה על ידי בלימת הרכב בחירום עד למהירות של 30 קמ"ש. מערכת נוספת היא בקרת השיוט האקטיבית אשר יודעת להתאים את מהירותה לתנאי מהירות הנסיעה בכביש. מערכת חשובה נוספת נקראת BLIS וזו באמצעות מצלמות הנמצאות בצדי הרכב מסייעת להקטין מאוד את שטחי הראות הבעייתיים מסביב לרכב, בעיקר בעת מעבר נתיבים.

גם שלד המכונית זכה לחיזוקים רבים. תכנון חזית הרכב, המוגן כפטנט אגב, מורכב משלושה אזורים סופגי אנרגיה בקשיחות שונה ואלו אמורים להגיב בצורה הדרגתית לריסוק חזיתי. כמו כן, הרכב מצויד בשלל כריות אוויר וקדם מותחני חגורות בטיחות בכל המושבים ברכב.

מחיריה של ה-S80 החדשה אינם זולים, אך אמורים להציע הפרש חיובי אל מול המקובל בקבוצה. לדוגמה, מחירה של גרסת הבסיס מתחיל ב-377 אלף שקל, אך יש לציין כי היא אינה מציעה את מרבית האבזור שבגרסאות היקרות יותר. גרסת ה-3.2 ליטר תעלה לכם כבר 485 אלף שקל ועבור הגרסה הבכירה עם מנוע ה-V8 תידרשו לשלם כבר 605 אלף שקל. גרסת הדיזל ממוקמת בין הגרסה הבסיסית ל-3.2 ליטר עם תג מחיר של 425 אלף שקל. יש לציין כי מחירים אלו הם עדיין לפני ההורדה הצפויה בחודש ינואר הקרוב ולפני תוספת לצבע מטאלי בעלות של כ-4,500 שקל נוספים.

צפי המכירות של ה-S80 עומד על כ-250 יחידות בשנה, כאשר עד סוף השנה ישנה ציפייה למכור כ-40 יחידות, כאשר עד לרגע זה, נרשמו באירוע ההשקה עצמו כ-20 הזמנות. מבחן מלא ל-S80 החדשה יתפרסם בקרוב.

אורחת נוספת בתערוכה הייתה ה-C30 החדשה אשר תגיע ארצה באופן רשמי בתחילת השנה הקרובה. אולם עדיין מוקדם לדבר על מפרטים או מחירים, אך היבואן מסר כי יעשה מאמץ להביאה במחיר זול יותר ותחרותי לעומת ה-A3 של אודי המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully