וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-50% מהמכוניות יש ליקוי במערכת הבלמים

9.11.2006 / 14:53

מחקר בטיחות בבריטניה חושף ממצאים מדאיגים בבדיקת תקינות נוזל הבלמים של כלי הרכב: ב-29% מהם אף יש ליקויים חמורים

מערכת הבלמים היא ללא ספק המערכת הבטיחותית החשובה ביותר במכונית שלנו, לכן כשל במערכת זו עלול להוביל לתוצאות הרות אסון. בבדיקות בטיחות שנערכו בבריטניה על ידי מכון מקצועי פרטי נמצא כי אחד מכל שני כלי רכב סובל מליקוי במערכת הבלימים, כאשר 29 אחוזים מהם סובלים מליקוי חמור מאוד במערכת זו, עד כדי סכנת חיים לנוסעי הרכב.

בבדיקות הבטיחות שמה החברה הבודקת ששמה קומה דגש על נוזל הבלמים (שמן ברקס, כפי שהוא מכונה אצלנו) ב-700 המכוניות שנבדקו על ידה ונמצא כי ב-70 אחוז מהמקרים, סבל נוזל זה מהתחמצנות (כתוצאה מהתחממות יתר) ומירידה קריטית ביעילותו. כשל זה קיבל את ההגדרה המפוקפקת "הרוצח השקט" משום שרבים מבעלי כלי הרכב אינם מודעים למצבה הירוד של מערכת הבלימה ברכבם ולגנות של ה"רוצח השקט" ניתן לזקוף אחוזים ניכרים מתאונות הדרכים במדינה. הבעיה המרכזית בתקלה זו מגיעה ברגע חקירת נסיבות התאונה: כאשר היא אכן גורמת לתאונה, הזמן שחולף בטרם בוחני התאונות עורכים את בדיקת הבלמים, נוזל הבלימה מתקרר והסימפטומים של התחממות היתר של נוזל הבלמים נעלמים מעינם.

המבחן שנערך בבריטניה מעורר דאגות גם בהקשר לשוק המקומי, שכידוע אינו מצטיין ברמת אחזקת כלי רכב. לכן, אנו ממליצים לכם לבצע בדיקה מקיפה למערכת הבלמים הכל כך חשובה ברכבכם ואף להקפיד על החלפת נוזל הבלמים על פי הגדרות היצרן ובכל מקרה בתדירות שאינה עולה על 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully