וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט חדשה ברחובות העיר

12.11.2006 / 11:34

המכונית העירונית המשעשעת של מרצדס זוכה לדור חדש שאמור להיות טוב מקודמו בכל מדד

המכונית הזעירה והחכמה של מרצדס זכתה להצלחה רבה באירופה בתשע השנים שהיא נעה על הכבישים. ממדיה הזעירים, המנוע החסכוני, העיצוב המשעשע ורמת הבטיחות הגבוהה שהציעה, רכשו לה מעריצים רבים ברחבי היבשת הישנה ובייחוד בערים הצפופות. למרות כל זאת, בישראל, דרכה לא הייתה סוגה בשושנים. מחיר גבוה למדי החוצה את רף המאה אלף שקל ויותר מכך, הוצא את העוקץ מהפוטנציאל העצום של מכונית זו והפך אותה לפריט שעשוע לעשירים בלבד.

אז אולי הפעם זה יצליח? לא בטוח בכלל. למרות שהסמארט החדשה השתפרה בכל המדדים על פי מרצדס, הסיכויים שבדור החדש נראה שינוי של ממש בנתוני המכירות קלוש לצערנו. האירופים וודאי ישמחו לדעת כי העיצוב הייחודי נשמר ואף נעשה אגרסיבי יותר וכי לאורכה של הסמארט נוספו 19.5 ס"מ (270 ס"מ לאורך) שנועדו בעיקר לשפר את בטיחות המכונית בתאונות חזיתיות ולהוסיף ליטרים חשובים לתא המטען. השלד של הסמארט החדשה ימשיך להתבסס על תפישת 'תא הבטיחות' שנועד להקנות מקסימום בטיחות עבור הנוסעים, אך בעזרת שימוש בחומרים חדישים והנדסה מתקדמת יותר, הסמארט החדשה אמורה להיות בטוחה יותר מקודמתה. מעתה מציעה הסמארט גם זוג כריות אוויר צדיות כך שבסך הכל יהיו 4 כריות אוויר.

היצע המנועים יכלול ארבע גרסאות של יחידות כוח בעלות שלושה צילינדרים במפח 1 ליטר: שלוש לוגמות בנזין בהספקים של 61, 71 ו-84 כ"ס. הגרסה הרביעית תציע מנוע דיזל חסכונית ביותר (3.5 ליטר ל-100 ק"מ!) המייצר 45 כ"ס. למנועים אלו תשודך תיבה חצי אוטומטית בעלת 5 הילוכים המקלה מאוד על ההתנהלות העירונית ומאפשרת הגעה למהירות מרבית של 145 קמ"ש – 10 קמ"ש יותר מהדור היוצא.

גרסת הקבריו החיננית של הסמארט תציע מעתה גם פתיחה חשמלית לגג, בניגוד לדור הקודם שבו פירוק הגג היה כרוך במלאכת כפיים שנמשכה מספר דקות. מיבואן מרצדס לישראל טרם נתקבלה תגובה אודות תאריך הגעתה ארצה או פרטין אודות המחיר הצפוי, אך להערכתנו היא תעשה עליה לקראת סוף 2007 ומחירה לא יהיו זולים מאלו של הדור היוצא.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully