וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחות בביטוח בהתקנת מכשיר שמונע תאונות

12.11.2006 / 15:37

כלל ביטוח תעניק הנחת פרמיה בביטוח מקיף למבוטחים שיתקינו ברכבם מערכת AWACS להתרעה מוקדמת מפני תאונות דרכים

הטכנולוגיות המובילות כיום בעולם הבטיחות ברכב נוגעות למניעת התאונה בטרם התרחשה. כיום, חלק ניכר מהמכוניות היוקרתיות מציעות כאופציה מערכות אלקטרוניות חדישות שאמורות להתריע על הסיכון בהתרחשות תאונת דרכים. כמה ממערכות אלו אף מסוגלות לקחת את השליטה ברכב לידיהן במקרים קיצוניים כדי למנוע את התרחשות התאונה, או אף כדי להכין את הרכב לרגע הבלתי נמנע.

המכשלה העיקרית בכל היא שמערכות מסוג זה קיימות רק בדגמי היוקרה ויחלפו שנים רבות בטרם תמצאנה מערכות אלו את דרכן לשאר כלי הרכב העממיים. אולם, חברה ישראלית בשם אייווקס משווקת זה מספר חודשים בישראל מערכת דומה מבית חברת Mobileye הישראלית, המבוססת על מצלמות והיא מסוגלת להתריע בפני הנהג על סכנת התרחשות תאונה.

מערכת (AWACS - Accident Warning And Control System) מיועדת למנוע תאונות דרכים הנובעות בעיקר מהיסח הדעת של הנהג. היא מספקת שלושה סוגי התרעות: סטייה מנתיב, שמירת מרחק מהרכב שלפנים, והתרעה על התנגשות ברכב שנוסע לפנים. הטכנולוגיה פועלת באמצעות מצלמה קטנה המוצמדת לשמשת החלון הקדמי ועל בסיס טכנולוגיית עיבוד תמונה המתריעה כאשר מזוהה מצב מסוכן. יתרונה הגדול של מערכת זו היא היכולת להתקינה בכל כלי רכב, ישן כחדש. חברת Mobileye בירושלים, מהמובילות בעולם בפיתוח שימושים של עיבוד תמונה למניעת תאונות דרכים, ומשווקת בישראל על ידי חברת אייווקס.

חברת כלל ביטוח שהכירה ביתרונות המערכת בחרה לשתף פעולה עם יצרנית ומשווקת המערכת במטרה להוריד את מספר תאונות הדרכים ובכך גם להוזיל את עלויות הביטוח המקיף לכלי הרכב. על פי ההסכם בין החברות, יקבלו מבוטחי חברת כלל ביטוח הנחת פרמיה בשיעור של 25% בביטוח מקיף לרכב, (12.5% ע"י כלל 12.5% ע"י AWACS) במידה ויתקינו ברכבם את המערכת, וזאת בתוקף החל ב-1 בינואר 2007.

גובה ההנחה למבוטחי כלל בפרמיה והתקנה יגיע עד לסכום תקרה של 1,400 שקל בשנה, מה שמקזז חלק משמעותי מעלות המערכת כולה לשנה. זאת, כיוון שעל פי מודל הליסינג שמציעה אייווקס ללקוחות שאינם מבוטחי כלל, העלות השנתית של המערכת הנה 1,548 שקל לפני מע"מ, לפי עלות של 129 שקל לחודש לפני מע"מ למשך 4 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully